nu när man kört med den några dagar o lastat tungt m.m så blir de nog höjas lite mer bak ändå,, iallafall så den blir lite högre bak än fram.. så blir totalt 7" shacklar bak, då höjer den ca 2,5" - 3" totalt.. blir nog bra de
Lampan skrev: Gött med hög pickis bara köpa kitt för att höja bodyn nu med då
ja de blir en liiiiten body lift på den dock, är lite emot bodylift egentligen men måste ändå byta en del av bussningarna o så ändå, klassiska s10 lutningen åt vänster vettu.. de kan man ju inte ha xD
murphys lag har järngrepp här verkar de som.. allt som kan gå fel går fel, som tur va så e de inget större fel med bilen iallafall blir hjulinställning då den har grym negativ camber på passagerar sidan, och i dessa pickisarna är de shimsade historier så dedär rör inte jag utan någon kunnig. så har ev hittat en som kan hjälpa mig lite billigare och sen är de större shacklar som står på listan tror jag.. med jul o allting här så kan de bli lite dåligt med händelser här men ska försöka hålla de vid liv här så gott jag kan !
ytterligare ett försök för hjulinställning och VKT autoservice är dem enda jag hittat som tar in bilen, men pga den kassa konstruktionen så tar de rätt lång tid , så för att spara peckar så ska jag själv göra en grov inställning och sedan får dem göra sista finjusteringarna.
så det får bli lösningen på det problemet..
annars har de vart väldigt dött på denna fronten. men en sak i taget , så bilder kommer på när jag fixar inställning så kommer ni förstå vad jag menar med kass konstruktion
blev inget skruvande ikväll så tar det imorgon. kollat upp lite mått m.m på shimsen men får se imon när man skruvar med den.. här ser ni de så kallade shimsen, (ja de e 2 st) bara rostat ihop lite hehe.ganska högt up på bilden..
så dem blir de att mixtra med imon sitter 2 bultar med shims per länkarm så blir intressant helt enkelt
då har man fått grejat med hjulinställning idag, o helt ärligt så fattar jag inte vad problemet va, alla verkstäder utom VKT autoservice ville inte ens röra i den.. med standard ring nycklar och hammare så gick det på ca 2 timmar på första sidan och 1 timme på andra sidan, med raster och verktygs letande inräknat!
på ena sidan där man hade största felet valde jag att ta bort alla shims för att få hjulet så rakt som möjligt , så totalt 8 shims tog jag bort, sitter org med 4 shims per bult. 2 bultar totalt per sida
andra sidan rev jag isär och fixade iordning så VKT gubbarna får de lättare för sig när dem kör de sista finjusteringarna.
så här såg de ut med camber vinkeln innan jag börja
som ni ser så är de inte liiite dålig camber på passagerar sidan
men efter jag rivit isär och sedan fått tillbaka allt och testkört m.m så kände jag att jag skulle nog tagit bort nått shims från förarsidan också.. men men, finustering står på tur så de fixar för hoppningsvis dem
slut resultatet för dagen, står lite med svängt däck men nöjd med vinkeln än så länge iaf, återstår o se hur fel man har när de testas med maskinerna eller va dem nu använder
inget nytt på bil fronten ännu... väntar svar, letar verkstäder som e villiga att göra de sista finjusteringarna på hjulen, det och inte kostar multum...
ja då har man väl vart frånvarande här ett tag, men kan ju säga att de har inte hänt så mycket.. har fått hjulinställningen så bra som de går utan rätta mät grejer, men jag är nöjd iallafall.. resten står ganska stilla än så länge då jag är näst intill arbetslös o många andra dyra intressen, så att de kommer nog vara lite lugnt här nån månad till eller så tyvärr.
oj oj oj, här händer de inte mycket.. men blivit en del skruvande nu ändå
efter en isig vinter så ville diffen inte leka med så blev o tömma den äckliga brända stinkande oljan till ny o fräsh olja, nu funkar diffen fint igen, lätta fel är goa ibland passade även på o måla om kåpan när man ändå hade tråkigt..
fått lagat lite rost på bakdörren så den är hel nu med. sen var de ju dags för den där jädra besiktningen också.. så ja, de fick bli nya skivor fram samt klossar och styrleder då dem va hemska.. och de va inte en dag för tidigt att byta de kan jag ju erkänna !
o så här ska inte broms skivor se ut :S
och rätt storlek på pallbockarna e ju inte fel.... de står i högsta läget...
men annars har den väl mest bara gått som hoj transport på helgerna...
då va man tillbaka , nytt jobb och firmabil m.m så har chevan mestadels bara stått o sett fin ut... besiktade den och fick en gnällig jävel som gav mig några 2or.. sen dess har den bara stått igen.. kanske dags att börja bry sig om den igen. e ju trots allt en bra bil som förtjänar lite kärlek..
så lite delar är beställt och planer smids.. kommer bli grymt! mer får ni se snart