Volvo 244 renovering och byte till b230fk

Tanken är att slänga i en Fk motor och fräscha upp den! bygga den efter hur jag vill ha den!
  • 41 Följare
  • 37 891 Visningar
  • Projektet avslutat 13 augusti 2015
racing245
13 februari 2015 · 144 Inlägg

Dannne11 skrev:

940Pandan skrev:
Det här ser ju schysst ut! Vad ska du göra med FK efter regbess, blir de nå trim? smile

Om jag inte sagt det så följer jag! smile

Ja jag siktar på en 300 hästar, sen får vi se hur långt motorn orkar och pengarna räcker wink
Tackar tackar!

Bilder kommer så fort jag har tid!

köp ett sprut då kan du montera va du vill typ och få det att funka wink

Volvo 740 2JZ "Toyvon" (1989)
Dannne11
13 februari 2015 · 412 Inlägg

racing245 skrev:

Dannne11 skrev:

940Pandan skrev:
Det här ser ju schysst ut! Vad ska du göra med FK efter regbess, blir de nå trim? smile

Om jag inte sagt det så följer jag! smile

Ja jag siktar på en 300 hästar, sen får vi se hur långt motorn orkar och pengarna räcker wink
Tackar tackar!

Bilder kommer så fort jag har tid!

köp ett sprut då kan du montera va du vill typ och få det att funka wink

haha ja tanken var att köpa maxxecu men dom planerna är skrotade!
Fick istället tag på en 244 DL som är skattebefriad som jag ska lägga ner mitt krut på istället wink
Blir en om606 eller en 0m603 i den! Men då siktar jag på 500 hästar!!!

RemJohan
13 februari 2015 · 73 Inlägg

Trevliga bilar du har! smile

OM606 låter som ett bra val till dendär brune 240in wink
Lägger prem.

Volvo 745 gl/t-pak "Falurött Turboskåp" (1989)
Dannne11
14 februari 2015 · 412 Inlägg

RemJohan skrev:
Trevliga bilar du har! smile

OM606 låter som ett bra val till dendär brune 240in wink
Lägger prem.

Man tackar! smile

Dannne11
21 februari 2015 · 412 Inlägg

Jag kan ju inte på påstå att det går särskilt fort men framåt går det!
Bilen är nu körbar (typ)
Måste koppla in el-fläkten, lufta bromsarna och laga rost! Sen är det besiktning som gäller!
Ska även börja fixa i ordning min a-traktor för besiktning och försäljning sen när den är såld ska jag börja ragga tag på en om606 till mitt andra projekt!

Dannne11
12 april 2015 · 412 Inlägg

Projektet är inte dött om ni nu skulle tro det! Har bara haft så mycket skit i vägen och har fortfarande!
Traktorn är snart klar iaf. Ska bara monteras ihop igen så tänkte att jag kunde pilla lite rost nu under dagen nör kompisarna var över och fixade med supvagnen inför Gatebil i Rudskogen i sommar så hör kommer några bilder! smile

http://i.imgur.com/u2f9mkF.jpg
Sne.. Jag vet... Bilen är väl krockad någon gång och sedan dåligt riktad!

http://i.imgur.com/669eoZd.jpg

http://i.imgur.com/XETiuoz.jpg
Kaos!

http://i.imgur.com/P6uO9VJ.jpg

http://i.imgur.com/Ei7mDmJ.jpg

Jag kan ju inte säga att fogarna blir så snygga men det är svårt att svetsa i så tunn plåt!
Mer bilder får ni när det har rostlagats mer! smile

Budadi
22 april 2015 · 170 Inlägg

Sakta men säkert smile

Volvo 244 DL "Turbo" (1979)
Budadi
28 april 2015 · 170 Inlägg

Skulle du kunna lägga upp en bild, eller beskriva hur du fäst tändspolen? Kabeln till fördelarn är ju så jäkla kort, hittar ingen plats att fästa den ordentligt. Funderar om man ska förlänga kablaget från kabelhärvan till tändspolen. Tror jag frågat dig tidigare om att förlänga tändkabeln, big nono har jag för mig smile

Edit. Tittade igenom bilderna igen, ser du har tändspolen till höger framifrån sett när du har bild på F-motorn, då kommer de kablarna ut därifrån för dig än antar jag. Kablaget i min är uppe i vänstra hörnet. hmm

Senast redigerat av Budadi (28 april 2015)

Volvo 244 DL "Turbo" (1979)
Dannne11
28 april 2015 · 412 Inlägg

Snitta upp kabelhärvan och flytta/Förläng kablarna till tändspolen bara så kan du sätta den där den sitter orginal smile

Budadi
21 maj 2015 · 170 Inlägg

Händer det något?

Volvo 244 DL "Turbo" (1979)
Dannne11
21 maj 2015 · 412 Inlägg

Budadi skrev:
Händer det något?

Nja står stilla...
Har tagit körkort. Skaffat en om606 ( lol ). Lackat bmw a-traktor. Rasat bakre lådan på bmw a-traktorn. Håller på att slakta en 245 med m45 som jag ska ta för att laga bmw'n... Fixat i ordning och besiktat den bruna 244'an jag köpte. ehhh ahh....

Men på fredag är jag nog klar med 245'an.
Sen ska jag flytta ett skjul här hemma.
Sen ska jag fixa klart bmw'n.
Sen ska jag slänga på ett R-sport kit på den bruna 244'an ( lol )
SEN ska jag fortsätta med den här!!! big_smile XD
Så ja det har kommit en del emellan...samt att efter att den här är rostlagad och reggad så ska jag inte göra så mycket med de.. ska lacka den militär grön och sen ha den som brukis då jag ska bygga på den bruna istället! (om606 turbo+kompressor. Ska bygga en gatlaglig drifting bil typ)

Hur Går det själv? smile

Hackev8
21 maj 2015 · 2 121 Inlägg

intressant kommer följa detta smile

Dannne11
9 juli 2015 · 412 Inlägg

Tyvärr så måste jag meddela att bilen är såld på grund av ett annat projekt!

Mitt nya projekt kommer bli seriösare och värre på alla sätt och vis! Kan hinta lite om att det blir ett rullande projekt som kommer spridas ut över en längre tid! Blir en volvo 244 -79 med om606 turbo+kompressor! Ska bli en gatbil/busbil/driftingbil! Har börjat lite smått men kommer skapa en tråd när jag börjar ordentligt.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang