2195
Sök

Projekt Audi A4 -01 "LAGOM" : nya bilder

Egenföretagare
2 496 Inlägg
5 maj 2008
Trådstartare
Mäki: Mjo kanske wink

Frippe08: Mja "jobbar" lite då och då. och sedan gör jag lite affärer

Karemil: Haha neje men alla synliga ej slit delar på dom där ytrosten fäster

_ErraN: Tack så jätte mkt ! riktigt kul med nya läsare wink
Japp det är samma system, downpipen passar men den ersätter ej katt, utan jag ska byta till feritta system med race katt.
Japp det har jag, grejen med pysventilen är att inte skruva för mkt, skruva in den helt (så borde bilen gå som orginal) sedan så skruvar du upp den lite, å provar osv, ändå tills du kommer till en gräns där du känner att bilen börjar gå sämre efter ca 1sek av fullt gaspådrag, då är det bilens styrsystem som stryper (om jag nu fattat det rätt) har hört att gränsen ligger ppå 0,8bar

Lycka till med allt smile

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

79 Inlägg
5 maj 2008
tsdi skrev:
Karemil: Haha neje men alla synliga ej slit delar på dom där ytrosten fäster

Hehe, tänkte väl det tongue

OEM <3
6 957 Inlägg
5 maj 2008
tsdi skrev:
Har varit och köpt svart hammarlack nu, ska lacka :

*Fjäderbensstag
*Centrum (har ingen centrumkåpa på fälgarna)
*Skivor, och sådant som syns i hjulhusen,
*Ska jag även slänga på det på oken eller vad tycker ni ?

måla INTE oken röda bara..

Vrf blanda färger innanför hjulen, satsa på svarta ok, de ser fräscht å cleant ut!

OEM <3

Egenföretagare
2 496 Inlägg
5 maj 2008
Trådstartare
Bjork : Okej tror jag kör på det då !

Fronten är hemma nu och ska monteras så snart jag orkar.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/11105/335815_nwjnqk.jpg
Lackad, väntar på montering

https://www1.garaget.org/gallery/archive/11105/335816_ckpqek.jpg
Lackad, väntar på montering

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
5 maj 2008
Ser schysst ut iaf! Hoppas tipsen var till hjälp wink Väntar med spänning nu.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

Egenföretagare
2 496 Inlägg
5 maj 2008
Trådstartare
Mäki skrev:

Tackar smile ja det var dom absolut !

På onsdag ska resten in på lack smile

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
5 maj 2008
tsdi skrev:
Mäki skrev:

Tackar smile ja det var dom absolut !

På onsdag ska resten in på lack smile

Resten? Vad har jag missat då? smile

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

29 Inlägg
5 maj 2008
ahaa ok så du ska ha katten under bilen sen då? de får la bli te å lämna in boxen så man får väck den där skiten som stryper laddet:/ men vi har ju en box till me nåt chip i.. men vet du om man lödar fast chippen i dessa boxar? har hört mej runt å alla säger att de inte e lödat.. iof så kan ja ju skruva upp lådan å kolla de sj:P

när kommer de bilder på grenrör å turbo monterat då??tongue
hur går de me körkortet föresten?? (läste att du höll på me teorin, inget roligt dedär:S)

It´s a Jeep thing, you wouldn´t understand

4 663 Inlägg
5 maj 2008
fronten ser skit snygg ut  big_smile bara stt montera de n så vi får se hur det blir big_smile
ha det bra o lycka till
mvh robin

Egenföretagare
2 496 Inlägg
5 maj 2008
Trådstartare
Mäki : Trösklar, dörrlister å nedlack bak, inget du missat du tänkte nog bara inte på det smile ?

_ErraN : Har ingenaning det bästa är att chippa eller mappa bilen, tror inte det andra är speciellt bra för bilen. ska ta bort min skit så fort jag har pengar så jag kan mappa den.
Det kan komma till helgen om vi har tur !

Måste suga tag i körkortet snart, fyller år om några månader smile

Saab_Robin : Tackar tycker den vart bra! DOCK vill jag elda upp skiten nu, fyfan vad bögigt, fick kapa sönder i orginalfronten för att få loss en bult som fastnat, å när jag börjar kolla närmare på Rs4 fronten ser jag att det serut som mission imposible att få dit den, har tagit mått och skit nu och ska försöka bygga om den för att få dit den, är så jävla trött på skiten.

Hoppas grejerna börjar komma nu i veckan skulle vara kul att få nya slutsteget å stereon smile
Senast redigerat av tsdi (5 maj 2008)

29 Inlägg
5 maj 2008
men e de en originalfront till en rs4? e inte den bredare än vanliga A4:an??
lycka till me fronten! ge inte upp bara:P de gör jävligt gott å få på den när man ser intercoolern bakom där sen när du fått på den me!!winkwink

Egenföretagare
2 496 Inlägg
5 maj 2008
Trådstartare
_ErraN skrev:
men e de en originalfront till en rs4? e inte den bredare än vanliga A4:an??
lycka till me fronten! ge inte upp bara:P de gör jävligt gott å få på den när man ser intercoolern bakom där sen när du fått på den me!!winkwink

nej detta är eftermarknads skit, en orginal är nog bredare som du säger smile
Men det är massa fästen å skit som är HELT obefintliga på denna, det är bara ett tomt jävla skal, skulle tänkt efter mera innan jag skickade in den på lack ! men men gjort är gjort, hoppas det löser sig bra utan att man ska behöva lämna bort skiten, men tror jag har en ide nu smile

29 Inlägg
5 maj 2008
ja blev lite fundersam nu när ja läste de du skrev om att fronten bara e ett skal, så ja gick ut å kika på farsans front å då såg ja precis de du skrev... de e ett som ett skal utanpå men i "skalet" satt de massa svarta plastbitar å nån stålgrunka överst längst fram.. å ja tror at du kan ta de plastdetaljerna som sitter i originalstötfångaren å sätta dit de i rs- fronten... men ja vet inte säkert... men de kan ju va så...big_smile lycka till nu!

Egenföretagare
2 496 Inlägg
6 maj 2008
Trådstartare
_ErraN skrev:
ja blev lite fundersam nu när ja läste de du skrev om att fronten bara e ett skal, så ja gick ut å kika på farsans front å då såg ja precis de du skrev... de e ett som ett skal utanpå men i "skalet" satt de massa svarta plastbitar å nån stålgrunka överst längst fram.. å ja tror at du kan ta de plastdetaljerna som sitter i originalstötfångaren å sätta dit de i rs- fronten... men ja vet inte säkert... men de kan ju va så...big_smile lycka till nu!

Jo jag trode också det, men det finns inte en enda möjlighet till det då den stålbalken kommer stå utanför frontens hål (den kommer alltså bli synlig) och man måste kapa sönder orginalfronten för att få dit den, något jag inte vill eftersom jag vill kunna sätta på orginalfronten medans jag jobbar med denna så bilen går att köra med !

Men ska köpa allt som behövs idag till att plasta upp nya fästen smile

Tomten
1 065 Inlägg
6 maj 2008
men det sitter väll fästen i gammla fronten som du ska ta o sätta i nya!

18 Inlägg
8 maj 2008
Blir nog riktigt snyggt med den nya fronten!!  bra uppdateringar och härligt jobb! Lycka till i fortsättningen också!

I like it clean!

Egenföretagare
2 496 Inlägg
9 maj 2008
Trådstartare
Tackar alla smile

Fan har ingen bil över helgen, lackeraren sa 2dagar vilket det har gått nu, men tydligen skulle han ha den över helgen också :S

4 663 Inlägg
9 maj 2008
tsdi skrev:
Tackar alla smile

Fan har ingen bil över helgen, lackeraren sa 2dagar vilket det har gått nu, men tydligen skulle han ha den över helgen också :S

hehe han gillade bilen så mycket att han behåller den big_smile
ha de bra o lycka till
mvh robin

4 586 Inlägg
9 maj 2008
tsdi skrev:
Har varit och köpt svart hammarlack nu, ska lacka :

*Fjäderbensstag
*Centrum (har ingen centrumkåpa på fälgarna)
*Skivor, och sådant som syns i hjulhusen,
*Ska jag även slänga på det på oken eller vad tycker ni ?

bromsoken ser helt klart bra ut gråa som dom var en gång i tiden ser frächt ut

jag har hört att man inte ska ha hammarlack på bromsdetaljer men vet ej varför kanske beror på att det innehåller silicon

Sök