3947
Sök

Passat Var TDI 3BG 4M -03 • Snyggare bruksbil

Vardagsbilen från tråkig original till lite tuffare

43 565 Visningar
Uppdaterades senast 10 juli 2017
7 Inlägg
30 december 2015
go passat, nyligen skaffat en Highline själv som klarat sig någorlunda bra från rosten dock så va ju automatlådan skrot så tur hade jag väll inte direkt^^

114 Inlägg
16 januari 2016
Trådstartare
Sedär ja. Ja automat e ju lurigt men de kanske du kan få tag i . Kul med highline trots allt

Följ med på resan i renovering av familjens gamla Volvo 144 GL

114 Inlägg
16 januari 2016
Trådstartare
Nu kommer det ni väntat på!!

Jag vet att jag lovade att posta bilder mm samma em som ja skrev förra inlägget men så fick jag jobba över sen rusade tiden på riktigt !

Jag skrev då allafall om att vi äntligen kopplade in mina dimljus!

Jag hade köpt en knapp på ebay och var osäker om den skulle lysa eller ej när de var på.
Den lyser som sagt från thomas_j , knappen lyser grönt men ingen symbol i panelen. Där syns bara dimljus bak av nån anledning om man drar ut ett snäpp till.

Skruvade allafall ner lite inredning under ratten. Testade sockerbiten med en multimeter för att se vart de gick på ström å vilken de kunde vara till dim. Såklart hade vi inte rätt stift för att koppla in i knappen korrekt men gjorde en fuling o snurra dit kabeln utan, och än så länge håller de kvar. Är ju inte just nå riv å slit där bakom. smile De värsta som kan hända är ju att de inte tänds en dag för den isf glidit ur.

https://www1.garaget.org/gallery/images/50/49448/49448-6af6e67e236f87393c9385411a2b5355.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/50/49448/49448-741c6a51413d2649d2719ff7004d6b32.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/50/49448/49448-d5a770827f38abb06e8e3e481949b40d.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/50/49448/49448-f8a0b92916ae3c9bea73ff353ec6fcc3.jpg

Kolla va tjusigt !
Senast redigerat av Jenny_VW (16 januari 2016)

114 Inlägg
16 januari 2016
Trådstartare
Nytt projekt igen!

Hittade en trevlig annons ¨på alcatrainredning!

Det är ju faktiskt lite roligare än beige sammets eller vad tusan jag har original. Överdrag håller inte i all evighet.

Har satt in nedre delen bak men stötte på problem med bältet i mitten på det sätet. Av någon anledning inte trepunkts som ja hade så jag lät ryggstödet va kvar sålänge så man kan bälta tills ja åkt till karln där igen o hämta bältet som han hade sparat. Får hoppas det är på rulle iaf för tanken av ett bälte som slänger runt där bak ger mig känslan av en volvo 245a. wink  Fortsättning följer på det.

https://www1.garaget.org/gallery/images/50/49448/49448-3c7b7913e1abf489aed39269427f8780.jpg

Garaget isoleras om nu så det har varit svinkallt där ett tag nu innan reglar mm är uppe. Vi har haft -20 -30 grader kallt här nu ett bra tag. Hua!

Och bjuder på en bild från nyårstvätten. wax-schampoo och torkad med sämskskinn. ...Fick googla stavning haha. Men inga konstigheter alla fall. Jävligt blank o fin. Undra vem som har polerat. lol cool

https://www1.garaget.org/gallery/images/50/49448/49448-046911706d8ea41c9e49f34554212c42.jpg

114 Inlägg
16 januari 2016
Trådstartare
Igår var farbror blå på bråkhumör och knep sambon med hans passat.  Ajabaja inte tona fram.
Fick ombesiktning.. Brukar byta rutor vid besiktning sen tillbaka.  Men vad anser ni?
Snart är det dags att tona min bil coolcool HELT klart snyggare med, men är det värt det?
Jobbar i stan dagligen och hänger ett mc gäng bara nån km ifrån här så snuten snurrar här då och då.
Har blivit stoppad i den bilen en gång men då vifta man ju på ögonfransarna så gick de bra wink
Syns knappt på denna bilden å apskitig bil men de är väldigt mörka på den här.
Vet man får tona viss procent men är de snyggt då?

https://www1.garaget.org/gallery/images/50/49448/49448-0dedf0342c5b8c6875d8c597c2308491.jpg
Senast redigerat av Jenny_VW (16 januari 2016)

42 Inlägg
16 januari 2016
Fin bil och inredningen blir nog fin. Men har du får nog ha midjebälte bak, det sitter ju inget på ditt ryggstöd på bilden. Har du provat montera in det? När ja skulle byta på min så sket det sig på ryggstödets fästen, rören/piggarna på ryggstödet passar inte bilens fäste och går inte att flytta.

114 Inlägg
17 januari 2016
Trådstartare
Jo midjebälte förstår jag men om de är den nyare varianten som rullar ihop det vid sätet. Är väl inte en jättestor grej heller på helheten. Går pilla ner i skarven när ingen åker. Men visst blev jag både förvånad och besviken att de inte va lika.   Beror på hur noga du var att kolla årsmodell men satt som sagt inte in mer än sitsen då bält-problemet dök upp. Är ledig några dagar i veckan så kanske kikar på det då. Djävulsk trist om de e ännu mer skit .

962 Inlägg
17 januari 2016
Snyggt med lysena. Sen ang toningen så är jag av den skaran som vill ha 100% sikt åt sidorna. Sen är väl polis och regler en sak men andra trafikanter man kan missa pga att dom syns är nog dåligt som det redan är. Svårt att förklara bort sig om man är inblandad i en olycka och har toning som inte är laglig. Funktionalitet före något annat, med solbrillor ser man dessutom mycket häftigare ut både i bilen och utanför. 😆 Så röstar på att inte ha. ☺

"Yeah come on Affen and do the shake"
Att säga fel sak vid rätt tillfälle är lite som att säga rätt sak vid fel tillfälle.

114 Inlägg
17 januari 2016
Trådstartare
Haha sant  cool

114 Inlägg
4 mars 2016
Trådstartare
Någon som vet om nå fälgar??  Ljus silver eller crom. 18,19,20" cool

124 Inlägg
9 mars 2016
jo, ja ska nog sälja mina du kan ju kolla min passat så seru fälgarna smile

114 Inlägg
6 juli 2016
Trådstartare
Long time no see!

Kortfattat vad som hänt sista tiden..

Fått in resten av alcantraklädseln. Får visa kort senare, har massa crosskläder i bilen nu 😇

Kamremsbyte som gick fina fisken. Köpte kit o fixa själv.

Äntligen fått tag i nå fälgar 😎 Jag som bo på grusväg fick nöja mig med 18" men blev bra endå. Dotz tupac 👍🏼

Ingen toning ännu.  Hunnit ha semester o for till USA några veckor.. De blev ganska dyrt innan de va klart men så värt allt, sjutton va ballt de är där!

Måste också hitta på nån ny lösning på baklyktonas toning.

Lossnat bitar och ser allmänt skitfult ut nu.
Är de bäst o tona? Tänkte spray men de kanske blir flammigt .

Såg en bild på ett baklyse här på garaget som vore tufft att testa skära ut i toningsfilmen.

https://www1.garaget.org/gallery/images/50/49448/49448-bdf91886705993114453cb35df74aa28.jpg
Senast redigerat av Jenny_VW (6 juli 2016)

114 Inlägg
15 juli 2016
Trådstartare
Vad tror vi om guldiga bromsok... cool  fanns inte den rödfärgen som bilen e så då skippar man rött till 100% men guld o rött kanske blir snyggt. Man får väl hoppas...lol

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
25 juli 2016
Jenny_VW skrev:
Vad tror vi om guldiga bromsok... cool  fanns inte den rödfärgen som bilen e så då skippar man rött till 100% men guld o rött kanske blir snyggt. Man får väl hoppas...lol

Kör på guld, ser ut som att man har nya originalgrejer. Lite tråkigt men istället så ser det värdigt ut.
Vill du ha kulören på bilen kan du väl annars åka på nån lokal färghandel eller billack och be dem blanda färg efter färgkoden?

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

114 Inlägg
10 augusti 2016
Trådstartare
PHrnfeldt skrev:
Jenny_VW skrev:

Kör på guld, ser ut som att man har nya originalgrejer. Lite tråkigt men istället så ser det värdigt ut.
Vill du ha kulören på bilen kan du väl annars åka på nån lokal färghandel eller billack och be dem blanda färg efter färgkoden?

Ja nu har ja köpt färgen också. Jo men de e väl lite känsligt med värme också.
Men de blir nog bra! roll

114 Inlägg
10 augusti 2016
Trådstartare
Hej igen alla prenumeranter och övriga busar!

Helgen kommer krypande.. Tänkte då spraytona baklysen och äntligen måla bromsoken.
Men vad händer?!  En på jobbet sliter av ena hälsenan. = fläskig övertid!

Åååh.. Man blir inte ens förvånad längre.
I skrivande stund fortfarande ¨på jobbet. Passerade just 11h.. Så just i nuläget lutar helgen åt jobb.
Tänk om man kanske skulle gjort dedär här.. lol  Ett garage och massa dötid mellan träningar osv.
lutar åt 13/dag på ishallen så då blire inte så mkt mer kvar av dagen liksom.  Hmmm...
Kanske värt o ta dom passen endå nurå.   För övrigt förutom bilen så är nu "grunden" singlad, paddad, avloppet är nergjutet och isoleringen ligger. Så snart har vi en platta med golvvärme lol

Vissa gör plattan först, vissa gör isolering efteråt... mad Blir nog bra de å!

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
11 augusti 2016
Jenny_VW skrev:
PHrnfeldt skrev:
Jenny_VW skrev:

Ja nu har ja köpt färgen också. Jo men de e väl lite känsligt med värme också.
Men de blir nog bra! roll

Det blir det säkert smile

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

114 Inlägg
15 augusti 2016
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/images/50/49448/49448-a791934c34f33632fa77bd8b25c0feaa_large.jpg

Måste ju visa.  Passaten blev med kompis ..... big_smile

840 Inlägg
16 augusti 2016
Det var ju inte vilken kompis som helst heller wink Följer nu det projektet också smile

114 Inlägg
16 augusti 2016
Trådstartare
cars4ever skrev:
Det var ju inte vilken kompis som helst heller wink Följer nu det projektet också smile

Nej precis de kan man minst sagt säga. Inte lätt o bräda någon som tidigare varit inom familjen i 16 år winkbig_smilecool

Sök