Värt att köpa bildelar på skruvat.se ?

Danniee
8 juli 2015 · 25 Inlägg

Är skruvat en bra butik?
Tänkte köpa tändstift mm till min volvo v70 turbo -01 och ser att dem har rätt schyssta priser och det verkar vara original stift osv?
Någon med erfarenhet?

http://www.skruvat.se/Tandstift-P11176.aspx

tack
mvh

zleepy Trucker
8 juli 2015 · 1 392 Inlägg

Jag skulle inte köpa dom där stiften, har hänt att volvo stift gått sönder och ramlat ner och gjort fina skador på motorerna...

Ska du köpa stift så är ebay bättre, samt NKG är bra stift till V70 turbo... smile

dessa köpte jag nyligen till min 01 turbo smile

http://www.ebay.com/itm/360475608624?_t … EBIDX%3AIT

tog knappa 3dagar att få hem från England, himla smutt!
samt aldrig fel att spara pengar och få bättre saker smile

Senast redigerat av zleepy (8 juli 2015)

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
Bojjann
8 juli 2015 · 474 Inlägg

Köpte en komplett koppling till en lupo där, då urtrampningslagret var slut.
50 mil senare var urtrampningslagret från skruvat slut. 600 kronor eller ett nytt lager kunde dom ersätta då jag hade lämnat iväg jobbet till en kille på byn, istället för på verkstad. Vad har man för jävla skitprylar om lagren skär efter 50 mil?

Kommer aldrig köpa en pryl där igen.

BMW E34 540 (1994)
Nybergrobin
8 juli 2015 · 2 381 Inlägg

Fått trasigt tändstift från Volvo jag med men bara för det så är väl inte precis allt skrot dom säljer??  Det kan ju vara så enkelt att det är ett fabrikationsfel om det höll 60mil

JFfoto
8 juli 2015 ·

Ska inte beställa där mer.

Skulle köpa totalt 8 bildelar, 1 vara fanns inte i lager, utan hos leverantören. 3-5 dagar skulle det ta.

Beställde och efter 2 dagar fick jag EN rem av allt, jag menar, varför inte skicka allt som fanns i lager och inte bara en sketen rem? för allt fanns ju i lager förutom en del.

Fick inte grejerna efter 5 dagar, jag chattade med dom på deras sida på 6e dagen, men var en riktig trög en som jag chatta med, helt plötsligt så stänger hon ner chatten. Får chatta med en annan, och så säger han att dom håller på att plocka ihop den nu, så antagligen hade dom glömt bort min order, för den skickades just den tidpunkten.

Så 8 dagar för 7 st varor som fanns i lager + en som fanns hos leverantören. Och sen dålig kundservice.

zleepy Trucker
8 juli 2015 · 1 392 Inlägg

Jag har blandade erfarenheter från skruvat, beställde en gång flera saker och då tog det länge, trots att mina saker fanns i lager så skickades det inte, ringde och frågade, dom sa att sakerna fanns vägg i vägg men inte hade levererats till dom, tog tre! Dagar så hade dom fått in det, från vägg i vägg.. Och det skickades...

Har sen beställt och fått grejerna utan problem, även returnerat en tändspole, lämnade den på plats i slagsta och fick in pengarna på kontot...Så kan varken säga bu eller bä... Tycker dock dom borde använda posten som leverantör av paket istället för schenker som tar en evighet trots inom sthlm...

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
Hilmer
8 juli 2015 · 1 789 Inlägg

Har beställt många gånger därifrån och aldrig haft några problem med vare sig delar eller de gånger kundtjänst varit kontaktad. Eller ja, mitt telefonnummer för avisering verkar dom inte kunna få rätt på dock, trots två påminnelser men i övrigt aldrig några problem!

Cupra_
8 juli 2015 ·

Jag har handlat ganska mycket där ifrån. Sist var det en kondensor till seaten, men den returnerades då den var minst sagt undermålig. MEN, inga problem där, postade tillbaka och fick tillbaka pengarna utan krångel.

Köpte en hel del saker till min gamla 850 där tidigare och då fungerade det kalas.
Det man skall ha i åtanke är att de är lite som ÖoB eller Biltema, de har både bra saker och ren skit beroende på vad man beställer..

KolGruvan
8 juli 2015 · 1 450 Inlägg

Beställde lite lampor därifrån å kvittot på ett a4 papper som ja fick med hade dom spillt ut kaffe på så det va helt brunt å luktade...kaffe. Ja menar vad kostar det att skriva ut ett nytt papper? Sånt känns lite dumt..
Har en kompis som beställt grejer och fått totalt fel saker.. ja personligen gillar inte den sidan.

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You
Volvo 242 "Mint Condition" (1982)
mangeSBR
8 juli 2015 · 162 Inlägg

Finns ingen anledning att handla från skruvat när bildelaronline24 finns, bra priser som fan,å dessutom kan du speca kvaliten efter plånbok

Kvartz
9 juli 2015 · 33 Inlägg

Köpte värmepkt samt kupé fläkt där för snart 3 år sedan till Saab 9K -
inga problem där med vare sig personal eller delarna den dagen i dag smile

Mervolic Yawn...
9 juli 2015 · 3 151 Inlägg

Har handlat från skruvat några gånger, har aldrig varit något problem. Trevlig personal, snabb leverans, bra grejer med god livslängd. Dock har jag inte köpt några förvånansvärt billiga "originalgrejer", utan jag har köpt saker i rimlig prisklass....

SimonT Egen
9 juli 2015 · 277 Inlägg

Handlat en del där,ibland är de billigare eller samma pris som i övriga Europa eller världen., kundserviceen har jag varit jättenöjd med(skulle avbeställa en order)

Men tändstift som TS undrar om hade jag inte tummat på kvaliteten på, köp ngk

Danniee
9 juli 2015 · 25 Inlägg

Tack alla för era svar! smile

Danniee
9 juli 2015 · 25 Inlägg

zleepy skrev:
Jag skulle inte köpa dom där stiften, har hänt att volvo stift gått sönder och ramlat ner och gjort fina skador på motorerna...

Ska du köpa stift så är ebay bättre, samt NKG är bra stift till V70 turbo... smile

dessa köpte jag nyligen till min 01 turbo smile

http://www.ebay.com/itm/360475608624?_t … EBIDX%3AIT

tog knappa 3dagar att få hem från England, himla smutt!
samt aldrig fel att spara pengar och få bättre saker smile

Är lev tiden pålitlig? Har du handlat mer saker där och vet att det inte är china kopior? smile

SimonT Egen
9 juli 2015 · 277 Inlägg

Lev tid från England brukar stämma bra och det är riktiga ngk

Danniee
9 juli 2015 · 25 Inlägg

SimonT skrev:
Lev tid från England brukar stämma bra och det är riktiga ngk

Ok tack! smile

zleepy Trucker
10 juli 2015 · 1 392 Inlägg

Danniee skrev:

zleepy skrev:
Jag skulle inte köpa dom där stiften, har hänt att volvo stift gått sönder och ramlat ner och gjort fina skador på motorerna...

Ska du köpa stift så är ebay bättre, samt NKG är bra stift till V70 turbo... smile

dessa köpte jag nyligen till min 01 turbo smile

http://www.ebay.com/itm/360475608624?_t … EBIDX%3AIT

tog knappa 3dagar att få hem från England, himla smutt!
samt aldrig fel att spara pengar och få bättre saker smile

Är lev tiden pålitlig? Har du handlat mer saker där och vet att det inte är china kopior? smile

Det är riktiga NKG stift, samt lev tiden är korrekt.. jag beställer väldigt mycket från Ebay, samt beställde tre uppsättningar stift (olika NKG nr till mina bilar) vid olika tidpunkter och alla kom snabbt hem och spara pengar är aldrig fel smile

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
10 juli 2015 · 13 744 Inlägg

Köpt en heldel från skruvat aldrig varit problem. Men tar alltid på billigaste stället. Ebay.de är uteslutande snabbast. Allt kommer inom 3arbetsdagar. Just nu väntar jag på kamremssats och drivrems sats komplett me löphjul spännare vattenpump. 2400kr till en volvo med d5 detta är från mister auto.  Dom brukar ta god tid på sig. Men vill man ha billigt får man stå ut och vänta.

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Danniee
10 juli 2015 · 25 Inlägg

zleepy skrev:

Danniee skrev:

zleepy skrev:
Jag skulle inte köpa dom där stiften, har hänt att volvo stift gått sönder och ramlat ner och gjort fina skador på motorerna...

Ska du köpa stift så är ebay bättre, samt NKG är bra stift till V70 turbo... smile

dessa köpte jag nyligen till min 01 turbo smile

http://www.ebay.com/itm/360475608624?_t … EBIDX%3AIT

tog knappa 3dagar att få hem från England, himla smutt!
samt aldrig fel att spara pengar och få bättre saker smile

Är lev tiden pålitlig? Har du handlat mer saker där och vet att det inte är china kopior? smile

Det är riktiga NKG stift, samt lev tiden är korrekt.. jag beställer väldigt mycket från Ebay, samt beställde tre uppsättningar stift (olika NKG nr till mina bilar) vid olika tidpunkter och alla kom snabbt hem och spara pengar är aldrig fel smile

Growe skrev:
Köpt en heldel från skruvat aldrig varit problem. Men tar alltid på billigaste stället. Ebay.de är uteslutande snabbast. Allt kommer inom 3arbetsdagar. Just nu väntar jag på kamremssats och drivrems sats komplett me löphjul spännare vattenpump. 2400kr till en volvo med d5 detta är från mister auto.  Dom brukar ta god tid på sig. Men vill man ha billigt får man stå ut och vänta.

Fan va bra! La nyss en order på NGK stiften ifrån länken ovan. Så får vi se! smile Oljefilter osv kan man ju lika gärna gå på närmaste volvo handlare och köpa smile Det lär ju inte skilja så mycket i pris.

Senast redigerat av Danniee (10 juli 2015)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang