Har tagit reda på att det går att bygga om coilovers från Golf Mk1 att passa på Starlet. Forumet där jag hitta inlägget där en kille byggde om sina Mk1 coilovers var dock till en Starlet Ep91 som jag brukar dagligen. Men vad jag vet så är det nästintill likadan upphängning på dessa, så ska ta en närmare titt på det.
Har även beslutat mig för att "bygga" bilen till en busbil istället för att besikta och ha som vardagsbil.
Rosten, bromsarna osv ska naturligtvis fixas ändå, för att senare kunna åka och besikta om man vill. Men eftersom jag ska börja plugga så kommer som sagt inte tiden finnas till som jag nämnde tidigare, och definitivt inte ekonomin. Så bygget blir ett budget bygge. Kommer att åka med den på diverse bilträffar som är i närheten och även bara bruka mellan min mor och några vänner.
Inriktning "busbil" istället för vardagsbil är för att jag inte kommer ha råd att köpa saker till den som säkert skulle behövas till att få den igenom besiktning. Allt är skitdyrt till bilen, fattar inte varför, samma är med min -98, går knappt att få tag på delar, och om det gör så kostar det därefter.
Så det som ska göras vad jag vet är: - Fixa rosten
- Fixa bromsarna (bromsrören)
- En service, med olja, filter, stift etc
- Sänka
- Öppet filter
- Fixa avgassystemet
- Lätta den lite på inredning
- Lägga igen hål på skuffen där torkarmotorn suttit
- Lacka om bilen
Det som ska fixas i år är:- Rosten
- Service
- Öppet filter
- Avgassystemet
- Lägga igen hålet på bagageluckan
- Lacka om bilen, samt stötfångarna
Öppet filter, lacka om bilen och service fixar jag på en helg. Men innan dess lär rosten fixas.
Det jag vill fixa i övrigt, som jag inte har råd med just nu, och/eller som jag inte vet vart jag ska hitta delar:- 15 eller 16" fälgar
- Inredning (komplett)
- Annan takvinge
- Annat handtag till bagageluckan (längre handtag)
- Hatthylla
- Framsystem
Det kliar i fingrarna och har en bra motivation just nu på att skruva. Lite kasst väder nu, men tänkte ta en dag snart och skruva loss kofångarna för att börja lite smått. Ska se om dom får att värma med värmepistol för att få upp finish, och om inte så får jag lacka om dem senare i vår.
Det var lite för nu, vi hörs