Bi0HaZZarD skrev:
Ok jag ska ge min åsikt om detta.
Har kompisar som haft vanar och liknande tunga bilar med v8 eller v6 motorer. har inte varit med om någon som haft en medelförbrukning under 1,5l/mil de flesta över 2,0. (Vet att andra i tråden skrivit detta med).
Vill du ha bensinsnålast möjliga bil ska du nog välja som många andra här en golf. Ingen stor bil som man får inte så mycket folk i men en fult duglig bil som går göra ganska snygg och "pimpad" om man vill.
Mitt andra förslag är som jag själv har en 740 eller eventuellt en 240. Båda är bra och billiga bilar som går i evigheter. Delarna är billiga och finns dessutom enkelt att få tag på på närmaste skrot. Lättmekat är också en annan för del med gamla volvo bilar. Håller själv på med att fixa iordning min bil just nu efter att ha köpt den för 2000:-. Hittills har jag inte stött på en enda sak som varit för "svår" för att fixas själv.
740 är också enligt mig väldigt enkla att "pimpa" och styla till så de blir lite unika. Som ett tredje alternativ är som tidigare nämnt saab 900 eller eventuellt saab 9000. Båda modellerna är enligt mig helt ok snygga och enkla att jobba med. Även här är delarna hyffsat billiga.
Så länge bensinen kostar som den gör är nog inte van något bra första alternativ. Även delar och liknande är dyrt till de flesta vanar.
Hoppas detta gav dig någonting!

Skriv gärna pm om du undrar något.
Mvh Ludde
MUAHAHHAHAHAHA ^ ^^ ähh, jag var bara tvungen. Hur ofta ser man en unik 740!?

Chevrolet Tahoe -99 4x4, Mad Max edition.
Cjecrolet Impala -66, lowrider.
Tesla Model S -17, A-B bilen.