Djo skrev:
Ja grovt var det

BlueScreeen skrev:
Det där var rejäla grejer!

Mnjovars, det kommer nog hålla för stadskörning i alla fall

I Trump-Land har de tydligen kört det här setet i öken, och det skall tydligen klara av amatörmässig mellanhård misshandel inkluderat mindre hopp. Så kanske, med lite tur, klarar de även Malmös gator.
trubbelturbo skrev:
Hurra! F*n vad grymt med pre-runner stuk!
Har läst igenom hela tråden nu, fruktansvärt underhållande, skrattade så jag sprutade apelsinjuice ur näsan. Fortsätt så!
Jag har alltid drömt om att äga en stor us-pickup själv, en dag så... Blir ju inte mindre sugen nu

Well sir, glad att glädja. En stilla fundering bara, varför har du apelsinjuice i näsan?? Det låter... obehagligt. och kanske aningen perverst.. Men hey, vem är jag att döma!
Det sägs att varje gearhead måste äga minst en Alfa Romeo i sitt liv. Jag skulle vilja lägga till att varje bilnörd borde äga minst en amerikansk pickup, oavsett storlek!
Visst, alla älskar att åka lågt, hårt och brutalt fort i kurvor, men högt, svajigt, automat och sjukt kass bränsleekonomi, det är livskvalitet som jag inte riktigt kan sätta ord på.
MarkusJH skrev:
så underbart när delarna faller in o man taggar för fullt till att få montera dem. tills det kommer en rostig eller runddragen bult o tar halva dagen att få bort... men de e lite av belöningen i slutet att allt gick trots bråkiga småsaker, du kommer ju lätt ha Malmös fetaste s10 iaf !
rostiga bultar? M12 som rostat fast i hylsan inne i en bussning? En sådan man använder såg, brännare, kofot och tjyvjärn för att få ut? En sådan där man till sist blir tvingad att proppa upp ramen mot betongväggen som mothåll och bankar med slägga och vrålar? Slår sig på handen och skriker som en flicka? Lyckas slå sönder 3 verktyg, 2 fingrar och orsaka en mindre brand?
.. nää, några sådana har jag inte stött på.
Tråkigt är att jänkarna skickat delvis fel delar åt mig. Jag beställde ett
"Axle Relocater Flipkit" när jag ändå var på g. Produktbeskrivning: sjukt dyra stålbitar för att kunna bulta bakaxeln under bladfjädrarna, istället för som original ovanpå bladfjädrarna. Det blir ett lyft på ca 5" över aktern. Visst, de går att tillverka själv, men enklare att beställa
![https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59819/59819-a271394b34f0207e31ad98dc427308ea.jpg]()
Detta är dock vad jag fick, ingen aning om vad det är..
Så antigen har jag plötsligt blivit mer korkad än vanligt
(nope, jag diggar fortfarande partikelfysik och känner mig mentalt överlägsen Kakan Hermansson), eller så är det en
fel-leverans 
Efter en vänlig förfrågan till burgarätarna så fick jag svaret
"We will review this and get back to you." följt av 5 dagars tystnad. Antigen svarar de innan måndag, eller så kommer de ett jävligt långt och bittert inlägg
Sedan är jag även osäker på om de övre bärarmarna är vad jag beställt, meeen.. de visar sig om någon månad när det ska monteras
Roligt är att ramen igår rullades ut ur garaget och skickades iväg till första vändan blästring.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59819/59819-462f11188db7e867baa8d1a051a8905d.jpg]()
Det logistiska problemet
(hur fan transporterar man enkelt en 5 meter ram på egen hand?) löstes smidigt med hjälp av "en kille med flak".
Det är ganska brutalt hur många kontakter man ändå lyckats bygga upp sedan man började peta med bilar. Man har snart en kille för varje uppgift, det som för 8 år sedan var dyra och oöverkomliga problem har ofta bytts mot ett sms och utbyte av en högst överkomlig hög papperspfeningar.
Så, nu väntar vi på att ramen ska komma åter, mellan 1 - 3 veckor