gorre
27 oktober 2015
· 250 Inlägg
Xuri skrev:
De är ju mycket som ska flyttas Bränsletank... all elektronik.. hela avgasystemet + motor ,växellåda, drivaxlar
Sen ska du på något sätt para ihop skiten me Abs/antispinn å resten av systemet (omöjligt? )
Om du väl lyckas få allt å fungera .. skulle någon mot all förmodan kolla upp om dom 3 chassinr som finns på bilen stämmer så kan de bli dyrt, speciellt vid en olycka.
Å ska du byta nr på instrumentpanelen får du plocka bort i-brädan eller rutan för å lyckas...
som sagt i trådstarten är fullt på det klara med jobbet... vilket inte är ngt hinder. Dock en av frågeställningarna var just vad abs säger med annan styrbox men där är det ingen som sagt blankt det går inte iaf,
måste lika loss med instrumenteringför att få all el att lira. Mekandet är inga som helst bekymmer, det är skoj och får ta tid då det inte är en bil i bruk utan för att rädda ett bojsänke
sotar skrev:
Köp en diesel istället.. Du kommer aldrig förbi besiktningen med en dieselmotor i en bensinbil, omöjligt att missa.
Märker man att bilen har bytt till dieselmotor = regbes
Har du mixtrat med chassinummer och det upptäcks = plombering och utredning av fordonet = bojsänke
Med allt arbete som ska läggas ner för att genomföra bytet.. Finns inte ord på hur bortkastat det är.
Ska du göra det i annat syfte än att köra på gata med, go for it!
Annars: Köp en dieseltraktor direkt istället
Ska byta tvärtom just för att rädda ett bojsänke,
har redan en diesel traktor(caddy tdi )
Senast redigerat av gorre (27 oktober 2015)