Vad ska jag köpa/byta till för bil ? :) runt 200hk

WhiteNight
7 november 2015 ·

Fundera på att byta bil men till vad? vill ha nåt runt 200hk helst turbo så man kan trimma lite senare, vad kan min nuvarande bil vara värd? vad skulle jag kunna byta den mot ? tongue

Audi A4 1.8TQ 2003a

Motor/drivlina:
*Ny kamrem + vattenpump
*Multirem + remhjul
*Ny koppling
*Nybytt olja + filter
Bilen har gått ca 300 mil sedan allt detta gjordes.

Utsidan:
*Ny monterad vinge
*Röktonade lyktor
*Ögonlock
*Emblemlös grill
*Tonade rutor 5st
(allt detta går givetvis att ta bort)

Invändigt:
*Stereo med usb/aux/SD
*Färdigdraget för slutsteg
*Svart fräsch inredning
*Alla lampor utbytta mot vit LED

*Nybesiktad 2015-08-26.
*Nyskattad.
*Riktigt fina vinterdäck på 16" alu fälgar.
*Sommar däck på 16" alu fälgar.
*Ac
*32000mil

Jokabsson
7 november 2015 · 1 175 Inlägg

WhiteNight skrev:
Fundera på att byta bil men till vad? vill ha nåt runt 200hk helst turbo så man kan trimma lite senare, vad kan min nuvarande bil vara värd? vad skulle jag kunna byta den mot ? tongue

Audi A4 1.8TQ 2003a

Motor/drivlina:
*Ny kamrem + vattenpump
*Multirem + remhjul
*Ny koppling
*Nybytt olja + filter
Bilen har gått ca 300 mil sedan allt detta gjordes.

Utsidan:
*Ny monterad vinge
*Röktonade lyktor
*Ögonlock
*Emblemlös grill
*Tonade rutor 5st
(allt detta går givetvis att ta bort)

Invändigt:
*Stereo med usb/aux/SD
*Färdigdraget för slutsteg
*Svart fräsch inredning
*Alla lampor utbytta mot vit LED

*Nybesiktad 2015-08-26.
*Nyskattad.
*Riktigt fina vinterdäck på 16" alu fälgar.
*Sommar däck på 16" alu fälgar.
*Ac
*32000mil

Funderat på 9-3 Aero? smile

Tyvärr spelar det ingen roll att du lagt mycket pengar på din bil. Det kommer du aldrig få igen när du säljer den. Det folk kommer se är snarare att den är stylad och där med "ungdomskörd" och 32 000 mil. Därför tror jag inte på högre än 30 000 för denna. Förmodligen ännu lägre. Men prova att lägga ut den för 35 000 och se vad som händer smile

Mazda 6 Sport 2.5 MZR "Gubben" (2008)
torsen
7 november 2015 · 7 235 Inlägg

WhiteNight skrev:
Fundera på att byta bil men till vad? vill ha nåt runt 200hk helst turbo så man kan trimma lite senare, vad kan min nuvarande bil vara värd? vad skulle jag kunna byta den mot ? tongue

Audi A4 1.8TQ 2003a

Gå in på www.bilpriser.se och kolla.
Om du annonserar ut så nämn inte med ett ord allt lullull/blingbling du kostat på - sänker bara priset.
smile

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
7 november 2015 · 17 473 Inlägg

torsen skrev:

WhiteNight skrev:
Fundera på att byta bil men till vad? vill ha nåt runt 200hk helst turbo så man kan trimma lite senare, vad kan min nuvarande bil vara värd? vad skulle jag kunna byta den mot ? tongue

Audi A4 1.8TQ 2003a

Gå in på www.bilpriser.se och kolla.
Om du annonserar ut så nämn inte med ett ord allt lullull/blingbling du kostat på - sänker bara priset.
smile

Jag har sagt det förr och säger det igen: Bilpriser.se är fullkomligt värdelöst. Men jag håller med om att "styling" sänker priset. Rejält.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
WhiteNight
7 november 2015 ·

okej okej tackar smile stylad skulle jag inte kalla den dock smile jo har fundera på 9-3 aero men alla är långt ifrån mig hmm ikke aero är de nåt att ha ?

Jokabsson
7 november 2015 · 1 175 Inlägg

WhiteNight skrev:
okej okej tackar smile stylad skulle jag inte kalla den dock smile jo har fundera på 9-3 aero men alla är långt ifrån mig hmm ikke aero är de nåt att ha ?

Jag tycker ju det är bra bilar. Aero har lite hårdare dämpare vilket gör den bättre om du kör snabbt på kurviga vägar men 99% av gångerna man kör så är det ju faktiskt i  stad eller på motor/landsväg och då fungerar de precis lika bra båda två smile
2.0t eller 1.8t spelar ingen roll om du ändå ska trimma utan sikta på att hitta den bästa dealen! Mitt tips är att du väljer Vector då de är mycket snyggare än Linear och har lite mer lull lull.

Mazda 6 Sport 2.5 MZR "Gubben" (2008)
Squidspeed #GoodToBeBad
7 november 2015 · 856 Inlägg

Håller med Cracksoup. Sen är det rätt svårt att hitta en 9-3 SS Aero som inte gått massa massa mil, medans det är betydligt enklare att hitta en ex. 2.0t Vector för samma pengar men med rejält mycket mindre mil.

Ska du ändå trimma så är det inte så mycket utrustningsmässigt/utseendemässigt som skiljer invändigt, men visst är en Aero alltid en Aero.

Tittat på ex. denna?
http://www.blocket.se/gallivare/SAAB_9_ … 21&w=3

WhiteNight
7 november 2015 ·

lite dyr dock samt att de ska vara svart inredning smile

Squidspeed #GoodToBeBad
7 november 2015 · 856 Inlägg

Vad har du för budget då, då du inte nämnt det tidigare i tråden?

Svart inredning på 9-3SS är svårt att hitta, men inte omöjligt.

Ingooo
9 november 2015 · 167 Inlägg

Tjena. Saab och Volvo är ju tacksamma att trimma så länge det är turbomotorer för i sammanhanget små insatser i form av kapital. Vet inte heller vilken budget vi pratar om dock?

En liten outsider är Ford Mondeo 2.5T (volvos raka Skövdefemma) som ligger på 220 hkr original. En riktigt prisvärd bil som delar mycket med Volvo s80/v70 eftersom det var syskonbilar.

baltis
9 november 2015 · 1 948 Inlägg

Trimma överhuvudtaget är dyrt och jobbigt tongue
Och du har ju faktiskt turbo i din nuvarande bil?
3" dp och sportkatt, bättre andning (vet inte hur audi e org.) och sen en mappning.
Göra mer än det är egentligen bara ren idioti på bruksbilen...

Värde på din nuvarande bil? 20-30k beroende på skick? Kaaaanske någon tusenlapp mer än 30 om du hittar någon som värdesätter stereo installationen...

WhiteNight
9 november 2015 ·

Tack för hjälpen bytte min audi mot en s60 R med T5a smile

Jokabsson
9 november 2015 · 1 175 Inlägg

WhiteNight skrev:
Tack för hjälpen bytte min audi mot en s60 R med T5a smile

Inga pengar emellan? Bra byte!

Mazda 6 Sport 2.5 MZR "Gubben" (2008)
WhiteNight
9 november 2015 ·

Inga pengar imellan, lite fix på den med abs lampa o sånt men har tillgång till dator så smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/216/215028/215028-606e287402812a35aa87cc97895b2bd5.jpg

Blyfot_Racing
9 november 2015 · 904 Inlägg

Du kommer trivas älskar min s60 :-)

AUTOTECH S60 power
Volvo S60R "Magic blue" (2005)
Christian S
9 november 2015 · 4 816 Inlägg

WhiteNight skrev:
Tack för hjälpen bytte min audi mot en s60 R med T5a smile

som jag även skrev i din projekttråd:

S60 R T5? antingen är det en S60 R eller en S60 T5 vilket är det ?
antagligen har du väll liksom många andra sett att det står R+S60 i reggpapprena och därför tror att det är en S60 R dom har bara för att dom har hört att det finns en modell som heter så.

så vilken turbo motor menar du med T5a? 2,4T , 2,5T , T5 , R ?

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Blyfot_Racing
9 november 2015 · 904 Inlägg

Christian S skrev:

WhiteNight skrev:
Tack för hjälpen bytte min audi mot en s60 R med T5a smile

som jag även skrev i din projekttråd:

S60 R T5? antingen är det en S60 R eller en S60 T5 vilket är det ?
antagligen har du väll liksom många andra sett att det står R+S60 i reggpapprena och därför tror att det är en S60 R dom har bara för att dom har hört att det finns en modell som heter så.

så vilken turbo motor menar du med T5a? 2,4T , 2,5T , T5 , R ?

Kollar du i regg pappren så heter alla s60 R eftersom han skrev t5 så gissar jag på 250hk motorn då det inte är en 05 eller nyare som har 260hk

AUTOTECH S60 power
Volvo S60R "Magic blue" (2005)
Christian S
9 november 2015 · 4 816 Inlägg

Blyfot_Racing skrev:

Christian S skrev:

WhiteNight skrev:
Tack för hjälpen bytte min audi mot en s60 R med T5a smile

som jag även skrev i din projekttråd:

S60 R T5? antingen är det en S60 R eller en S60 T5 vilket är det ?
antagligen har du väll liksom många andra sett att det står R+S60 i reggpapprena och därför tror att det är en S60 R dom har bara för att dom har hört att det finns en modell som heter så.

så vilken turbo motor menar du med T5a? 2,4T , 2,5T , T5 , R ?

Kollar du i regg pappren så heter alla s60 R eftersom han skrev t5 så gissar jag på 250hk motorn då det inte är en 05 eller nyare som har 260hk

NEJ det gör dom inte!
det står R+S60 INTE S60 R på alla S60 i reggpapprena vilket inte alla har fattat då dom kallar sin S60 2,4 alltså 140Hk för S60 R!
jag har förövrigt för ett par år sedan i flera trådar gjort en lista över vad det står innan C70, S70 , V70 , XC70, S80 mm i reggpapprena wink

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
WhiteNight
10 november 2015 ·

Alla kan ju inte veta allting? man lär sig nåt nytt varje dag smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang