Öppet luftfilter, lite frågor!

Bounce
25 december 2006 · 65 Inlägg

Tjena, jag har en mitsubishi carisma och har köpt ett öppet luftfilter, detta: http://www.stylingbutiken.se/Shop/Index … Id=AF-1003

1: Är detta nåt skit filter så motorn kommer rasa efter ett tag, eller hur är det med såna här billigare grejer? Om man rengör det cirka en gång i halvåret? Hur säkert är det att använda det jämförts med org luftburken.

2: Hur är det med att luftmassemätare och lamdan går sönder och liknande vid montering av öppet filter, eller är det bara en myt, förstår inte varför det skulle skadas?

3:  Vad skiljer sig såna här filter från dyrare?

4: Behöver det oljas in hela tiden? Menar inte när man rengör utan om det är ett torrfilter?


Tackar för svar

//Bounce

Senast redigerat av Bounce (25 december 2006)

silverbird
25 december 2006 · 666 Inlägg

2, Luftmasse mätare mår dåligt om du oljar in filtret för mycket och sedan det sugs in och hamnar på tråden i lmm, risken ökar även att litta större partiklar kommer in i motorn, inte för att jag tror det har så möe betydelse

//Silver

wildboy_87_
25 december 2006 · 1 062 Inlägg

jag köpte ett liknande fast hos ridetech och det har funkat skitbra!!!
har inte  fått några problem. På besiktningen sa inget om det nya filtret så de e ju bra
det låter ju lite råare med ett sånt filter

Team Björkeryd
wildboy_87_
25 december 2006 · 1 062 Inlägg

olja in det behöver du bara  göra en gång men när det är fullt av skit så ska du ju rengöra det med riktiga grejer k/n filters säljer dem rengörings kitten

Team Björkeryd
VVS-mästarn
25 december 2006 · 21 Inlägg

Säger bara en sak K&N

Hellre en back i hallen än ett hack i ballen.
mianto
25 december 2006 · 191 Inlägg

VVS-mästarn skrev:
Säger bara en sak K&N

Exakt.

Man får som sagt vad man betalar för.............

Bounce
26 december 2006 · 65 Inlägg

Okej, men så jag behöver olja in det första gången jag sätter på det då med nån luftfilter olja?

stoffe08
18 december 2008 · 13 Inlägg

Vart kan man köpa Sportluftfilter till en mitsubishi carisma? och styling! finns ingenstans!

BMW 525 (2008)
skyen maskinförare
19 december 2008 · 125 Inlägg

stoffe08 skrev:
Vart kan man köpa Sportluftfilter till en mitsubishi carisma? och styling! finns ingenstans!

prova meca är övertygad att dom har de där.

vart jag mig i världen vänder ska jag rita streck i alla länder :-)
Nissan Skyline R33 GTS25T "team underground racing" (1995)
jonTe
19 december 2008 · 5 710 Inlägg

Har du läst denna?
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=9270
Kanske besvarar några av dina frågor.

MVH Jonas
..............
M103
19 december 2008 · 1 570 Inlägg

5000 mil med K&N filter, inga problem. Jag tar ut och tvättar, oljar efter 600-700 mil.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang