J_Jespersen skrev: Ja så ska den ju inte gå. Kolla tändspolar och spridare. Jag har liggande om du skulle behöva byta något.
Skulle tro tändproblem för avgaserna luktar krut typ, så ska kolla tändspolarna imorgon. Borde vara där problemet ligger. Pris på en tändspole med frakt?
50kr/st för spole, sen kostar frakt 60kr.
Fixade en på hemmaplan här igår så nu går den som han ska. Tack ändå
Ryckte bort den gamla toningen bak igår och kletade dit den nya. Små rutorna bak är dock den gamla toningen kvar, ska tona resten när jag är ledig om de blir fint väder. Tror de blir riktigt bra med den blå!
Idag har jag varit ute å tonat klart. Blev väl hyfsat ändå, toningen går ända upp fram å bak och det går att dra upp å ner utan att toningen krullar sig.
Annan vinkel
Får se om man får dit sänkningssatsen till helgen eventuellt
Nu har jag fixat garage! Inte stort men går att skruva i
Så började skruva bort fjäderbenet, sköna bultar
Borta
Bort med staget
Och bort igen
Ut med fjäderbenet och på med spännarna
Den där var ju lagomt skön fick slänga fjäderbenet på den så fjädern lossnade från spännaren, fjäderbenet flög in under bilen
Lite skillnad på längd
Sänkningssatsen på plats
Samma sak på andra sidan då så tog inga bilder. Hann inte ta bild på hur låg den blev innan det blev mörkt så får lägga ut bild på de imorn. Blev perfekt iaf. Nu behöver jag fälgar, nån som har nått förslag på vad som skulle passa bra? 5 ekrar helst. 18-20. Absolut inte mk18 eller R.
Fin kärra! Blev ju fint med lite lägre men hur är vägegenskaperna?
Jodå, ska sänka bak imorgon. Svårt att säga iom att den är original bak, men den är lite stötigare fram iaf.
Oki! hur sänker man en 960 multilink bak?
Du får byta ut nivomatdämparna bak mot dämpare utan nivomat. Ska passa från 940 om du kapar av en tapp på bärarmen. Jag köpte hela sänkningssatsen från chassit som jag hoppas passar bolt-on annars kan du kapa längs med kompositfjädern så den säckar ihop, men det är tydligen krångligt att göra.
Då monterade jag nya dämparna bak för några dagar sedan Gamla nivomaterna
Nya dämparna på plats
Problemet är att bilen inte blev lägre, den blev i princip exakt lika hög som tidigare.
Så jag monterade bort dämparna och bilen blev 1cm lägre. Alltså håller bladfjädern upp hela bilens tyngd. Så någon som har några idéer om hur jag ska gå tillväga? Funderar på att bygga adapter till infästningen, och flytta ner tappen 5cm. Problemet blir att dämparen kommer alltid vara i sitt yttersta läge. Någon som har andra förslag? Ta ut fjädern är uteslutet.
Tänkte köpa ett coilover-rör och plugga ena änden. Sedan svetsa fast ett dämparfäste i den änden. Kapa av dammskyddet (?) upptill och fästa en platta som gör att fjädern sitter fast upptill. Trä på fjädern, och sänka ner dämparen i coilover-röret och bulta fast den. Och kapa bort bladfjädern på plats.
Fick en liten idé i mitt huvud ang. sänkningen bak
En trasig domkraft fick bidra med material. Den avkapade delen ska bli adapterplatta
Blev något för lång
Filade upp översta hålet från 10 till 12mm. Borrade ett till hål, 10mm, cc8
Sett uppifrån. Fick ta hjulen från domkraften som distanser då bulten var så lång.
Hissade upp bärarmen, och använde sprinten till en pallbock istället för bult då jag inte hade någon, och tvingade dit dämparen.
På med däcket och ner med bilen, men den blev inte lägre så min prototyp fungerade inte. Spindelmått 37, samma som tidigare. Någon som har idéer på hur jag ska få ner den i röven??