Toyota Starlet Ep91 -98 // JDM

Har haft lite olika idéer om bilen, men nu är det dags för ett JDM stuk. Coilovers från Volkswagen Mk1 och Mk2, samt insug från Corolla med öppet filter. Både låter och går bättre än en original.
  • 47 Följare
  • 60 024 Visningar
  • Projektet avslutat 31 maj 2019
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
18 september 2017 · 3 519 Inlägg

Min säsong är över för i år. Bilen står på 13" lättmetall med 70 profil hmm Bilen är höjd inför vintern och snart är det även dags för besiktningen. Boarden är borttagen på framrutan och staget bak vid baksätet är urplockat.

Helt otroligt att jag haft bilen över 2år. Har aldrig ägt en bil så länge. Har inga planer än på att sälja. Billig i skatt och i drift, tar mig dit jag ska och just nu är den alldeles för påkostad för att sälja.

Måste byta handbromsvajrar innan besiktningen.
Bilen är nyligen servad med olja och filter.

Har en idé/ plan om hur bilen ska se ut nästa säsong. Fälgarna behålls men kommer lackas om i guld-gul. Extraljusen kommer få sig en gultoning och blinkersena fram plockar jag av och ersätter med orangea original för ett riktigt trevligt "stuk" enligt mig. Staget bak kommer vara fortsatt vit.

Det här är den sista "omvandlingen" på bilen skulle jag tro. Nästa höst drar jag utomlands en månad ca och strax efter det blir det en flytt och blir då borta från Sverige i ca ett år. Får se vad som händer sen när jag kommer hem.

Men så här är planen att bilen ska se ut iaf, förutom boarden. Får se om det blir en ny vit, eller om jag kör utan. (känns sjukt drygt att det är över ett halvår dit bara)

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-32428edaefd938171fc521ab0715fa50.jpg

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
18 januari 2019 · 3 519 Inlägg

Dags för en fräsch uppdatering, var ett tag sedan sist, bara sådär lite över ett år sedan, haha.

Bilen finns kvar ännu i mina ägo. Ser praktiskt taget likadan ut.
Idag är den dock vinterrustad, höjd och det sitter bara 3st extraljus på. Har dock ingen bild på detta men är inte heller så kul att se.
Nybesikatad utan anmärkningar skedde i början av januari.

Planerna för detta år är inte så stora. Men ändå värt att uppdatera ifall folk är intresserade av att se.
Japan racing jr3 16x8 i färgen röd kommer nog att införskaffas då jag fått en sponsor på dessa. Företaget skrivs ut när jag väl bestämt mig för att beställa dem.

Staget som sitter mellan C stolparna kommer då också att lackas röd.
Extraljusen monteras nog av.
Japsdämparen monteras.

Senare i sommar kanske fälgarna lackas om till en färg jag saknar och älskar..


https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-b6e0a92b83fd720c592373539edd0b8f.jpg

I sommar har jag ägt bilen i 4 år. Haft planer på att köpa något annat länge, men den har fungerat såpass bra så det känns som jag skaffar mig något som säkert strular och börjar kosta pengar. Då kan jag lika gärna ha min kvar ett tag till så länge jag inte är i stort behov av större bil.

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang