Tjo!
Självklart började det snöa/hagla och regna när ajg skulle börja med fälgarna. Jag fick en till klar i alla fall, och slipade ner en annan, så får jag fortsätta med det när det är bättre väder, och helst varmare ute. Inte kul att sitta ute och frysa med jacka när man håller på, haha.
Jag har hämtat luftintagen från posten som kom igår, och idag kom även japsdämparen hem.
Beställde även nyss sakerna från UK jag skulle ha.
Lite tråkiga och onödiga bilder nedan
Kollade färgkombon mellan hjulmuttrarna och färgen på fälgarna, lirar gutt
Luftintagen, ska dock bara använda det högra
Dämparen med 2,5" anslutning och 4" ut
Nylackad![https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-1d1a15b1d3199ac1b6e8a3faf66f8370.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-c93647562bc82187eaff517ac7c602e1.jpg]()
Första fälgen jag lackade förut så lackade jag ju inte insidan av fälgen, för jag trodde inte att färgen skulle räcka. Men på denna fälg lackade jag insidan och det blev att se riktigt trevligt ut. Så ska lacka den andra fälgen likadant sen. Färgen ska även räcka till staget som ska sitta bak, som är beställt idag.
Så det som står på listan att göra nästa gång, förutom att fälgarna måste bli klara. Är att
mäta/montera luftintaget och
montera Corolla insuget. Kanske i samma veva även
montera staget bak.
Läst lite om Corolla 1,3 -99 i övrigt. Det är ju likadan motor som sitter i min, men med ett annat insug. I Corollan lämnar motorn då 85hk och bilen väger 1200kg. Min Starlet har 75hk original och väger 900kg. Antar då att med Corolla insiget och även öppet filter så kanske jag får 10-12hk, vilket jag tror kommer kännas skillnad. Det är inte mycket att skryta med direkt. Men det finns inte så mycket mera att göra på en original motor. Men alltid kul att vara den enda i Sverige med att ha en "udda" Starlet

Det var alltför nu