Toyota Starlet Ep91 -98 // JDM

Har haft lite olika idéer om bilen, men nu är det dags för ett JDM stuk. Coilovers från Volkswagen Mk1 och Mk2, samt insug från Corolla med öppet filter. Både låter och går bättre än en original.
  • 47 Följare
  • 60 069 Visningar
  • Projektet avslutat 31 maj 2019
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
24 maj 2016 · 3 519 Inlägg

Mickeidiket skrev:
2an smile

Tack smile

Tompanorren skrev:
Sista vingen ☺😍👌

Tack smile

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
24 maj 2016 · 3 519 Inlägg

Ja, det får nog bli sista vingen på bild smile Ska ta mig en liten funderare på när köpet blir av

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
25 maj 2016 · 3 519 Inlägg

Varvräknaren hemma iaf, får se när jag tar mig ork att montera den. Är inte så hemma på el/inkoppling så behöver nog hjälp av en polare, men kan väl hoppas att det blir rätt snart. Fotat med en bättre kamera än en mobil som jag brukar ha, och har en tomat som jämförelse på storleken, haha

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-6cc9118b56574bb0754797a4edce370e.jpg

Kan nog fan bli bra. Vet exakt vart jag vill ha den också.

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
nagasaki.020
26 maj 2016 · 311 Inlägg

Den bilden är ett konstverk. Skicka den till bilsport smile.

Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
27 maj 2016 · 3 519 Inlägg

Vingen får vänta. La undan pengarna tillsvidare. Märkte ändå senare att vingen inte fanns längre i den butik jag tänkte köpa den i. Mailade butiken och frågade ifall den kommer in igen, för det var massor av grejer som var bort plockade från hemsidan. Det är bara där jag vet att vingen finns, och jag vill ha den, men inte just nu bara.

Har beställt svart färg till luftintaget, och även lite färg till bilen som jag nu har bestämt mig för att burka, alltså spray lacka med burk. Anledningen är för att det finns skavanker som tex dörren som inte går att fixa, utan den måste bytas. Och en beg dörr kostar ca 1000kr. Sen är det billigt att burka, och resultatet blir nog bra. Min tidigare Audi A4 B5 som jag hade innan jag köpte denna Starlet burkade jag, och det blev bra. Totalkostnaden för färg inkl annat material gick på typ 500kr. Och om det skulle bli någon skada så är det bara att lacka över, haha. Bilen är en rally inspirerad sak, så det kvittar för mig. Målet har aldrig varit att ha den i grymt fint skick, bara att sticka ut ur mängden smile
Så kofångarna kommer nog att lackas också.

Bild på min A4 som jag burkade förra året
https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-6f5c1f4128f4339ed7967b04c7fb3da3.jpg

Och den burkades i en matt färg, samma som Starleten kommer bli, fast i vit.

Tog även lite nya bilder på bilen idag, och det ser lite tråkigt ut med dörren, samt att den måste sänkas lite bak. Dörren får jag köpa en beg nån gång. Sänkas ska göra snart smile Men alltid kul med lite nya bilder, dock redigerade.

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-22030e4635e75a896c46f512a4388191.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-301b1190a7c76838431b457ca466f0a1.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-954aa6b2e1b86081df65a3bd21020946.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-4b93646a75936cba580f4428fb2706be.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-00fa7d079403e6f0715afcb0b307988f.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-ca9e50c8628956247b1ceb021c0a9f8e.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-b6e7a518c79b695c909dc53d08d10776.jpg

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Joejim90
29 maj 2016 · 51 Inlägg

Mattvitt blir nice! Blir det oxo turkosa ränderna nere vid sidorna? Svartmålade insidor på framlycktorna kunde ge en snygg kontrast till mattvitt om man får ge tips. Och stabiliseraren ovanför hatthyllan är ju bara för grym!!smile)

Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
31 maj 2016 · 3 519 Inlägg

Joejim90 skrev:
Mattvitt blir nice! Blir det oxo turkosa ränderna nere vid sidorna? Svartmålade insidor på framlycktorna kunde ge en snygg kontrast till mattvitt om man får ge tips. Och stabiliseraren ovanför hatthyllan är ju bara för grym!!smile)

Eller hur! smile Ja, tanken är att det ska bli turkosa ränder. Funderar på att lacka dom ränderna, eftersom det då blir exakt samma nyans som det är på fälgarna.
Hur blir det på besiktningen med svarta insidor på lysena? Som alla andra saker till denna bil så är det inte så lätt att få tag på lysen heller, och vill inte behöva köpa nya lysen bara för en sådan sak menar jag.
Hade ju även en idé om att tona led extraljusen svarta, men vet inte längre. Tycker det är riktigt sport med så som det ser ut nu.

Tack smile

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
nagasaki.020
1 juni 2016 · 311 Inlägg

Annars så är biltemas "blåa" strålkastartoning ganska lik i nyansen på fälgarna, förslag? :p

Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
1 juni 2016 · 3 519 Inlägg

nagasaki.020 skrev:
Annars så är biltemas "blåa" strålkastartoning ganska lik i nyansen på fälgarna, förslag? :p

Ne, det skulle inte se bra ut. Dels för att jag egentligen inte ens gillar strålkastartoning. Men om man nu ska ha en, så lär det vara svart. Tänkte du till extraljusen eller just strålkastarna?

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
1 juni 2016 · 3 519 Inlägg

Fick i alla fall svar från butiken i UK jag mailade om vingen. Dom hade stoppat försäljningen tillfälligt men den skulle komma in åter till försäljning om 3-4 veckor.

Bilen har jag sänkt någon cm till bak. Det syns irl, men inte direkt på bild.
Först skruvade jag ner coilsen ca 3-4cm, men efter en provkörning så ville jag inte ha det så, fjädervägen kanske var 5mm om ens det, vilket inte var bekvämt för mitt ändamål. Så jag höjde den igen och resultatet blev mycket bättre.

Tänkte att jag skulle börja lacka vissa delar, men det blåste sjukt mycket pollen den dagen, var som stora moln. Kommer stå i en carport och lacka, och det blåser även in pollen där, så väntar nog nån vecka till. Har ingen direkt brådska, men vore skönt att få det gjort iaf.

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-3133820b2284f5c1e65e5fe454847690.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-3e2419d286f7f01cab74f946657eb2e4.jpg

Tror faktiskt bilen skulle se lite läge ut när man väl lackat stötfångarna i samma färg som bilen. Att bilen är "hög" bak är inget jag kan göra något åt. Jag skulle behöva kortare dämpare, och jag vet inte just nu, förutom dom jag använder, som passar. Inget jag koncentrerar mig på eller kommer bry mig om så mkt

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
nagasaki.020
1 juni 2016 · 311 Inlägg

StaticFreak skrev:

nagasaki.020 skrev:
Annars så är biltemas "blåa" strålkastartoning ganska lik i nyansen på fälgarna, förslag? :p

Ne, det skulle inte se bra ut. Dels för att jag egentligen inte ens gillar strålkastartoning. Men om man nu ska ha en, så lär det vara svart. Tänkte du till extraljusen eller just strålkastarna?

Tänkte extraljusen. Gillar man inte en viss styling innerst inne så lär man ta bort det förr eller senare endå :o

Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
1 juni 2016 · 3 519 Inlägg

nagasaki.020 skrev:

StaticFreak skrev:

nagasaki.020 skrev:
Annars så är biltemas "blåa" strålkastartoning ganska lik i nyansen på fälgarna, förslag? :p

Ne, det skulle inte se bra ut. Dels för att jag egentligen inte ens gillar strålkastartoning. Men om man nu ska ha en, så lär det vara svart. Tänkte du till extraljusen eller just strålkastarna?

Tänkte extraljusen. Gillar man inte en viss styling innerst inne så lär man ta bort det förr eller senare endå :o

Vet inte hur det riktigt skulle se ut med blå/turkosa film på extraljusen, låter inte så snyggt iaf wink Men en riktigt svart var ju en idé tidigare, bara för att det skulle smälta in bättre till Bosch extraljusen som har kåpa på sig. Men gillar stuket som är nu med på alla ljus smile Om dom ska tonas så blir dom svarta, har fått tag på mörksvart strålkastarfilm gratis

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Razzmouse
1 juni 2016 · 1 013 Inlägg

Fan du börjar få ordning på bilen din nu wink

Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
2 juni 2016 · 3 519 Inlägg

Razzmouse skrev:
Fan du börjar få ordning på bilen din nu wink

Haha mja, det tar sig iaf

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Joejim90
5 juni 2016 · 51 Inlägg

StaticFreak skrev:

Joejim90 skrev:
Mattvitt blir nice! Blir det oxo turkosa ränderna nere vid sidorna? Svartmålade insidor på framlycktorna kunde ge en snygg kontrast till mattvitt om man får ge tips. Och stabiliseraren ovanför hatthyllan är ju bara för grym!!smile)

Eller hur! smile Ja, tanken är att det ska bli turkosa ränder. Funderar på att lacka dom ränderna, eftersom det då blir exakt samma nyans som det är på fälgarna.
Hur blir det på besiktningen med svarta insidor på lysena? Som alla andra saker till denna bil så är det inte så lätt att få tag på lysen heller, och vill inte behöva köpa nya lysen bara för en sådan sak menar jag.
Hade ju även en idé om att tona led extraljusen svarta, men vet inte längre. Tycker det är riktigt sport med så som det ser ut nu.

Tack smile

Visst får man måla insidorna sålänge du inte målar dom reflekterande delarna, antagligen måste du också sätta lysen i ugnen en stund för att limmet skall släppa:) ser fram emot nästa uppdate för övrigt!

Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
5 juni 2016 · 3 519 Inlägg

Joejim90 skrev:

StaticFreak skrev:

Joejim90 skrev:
Mattvitt blir nice! Blir det oxo turkosa ränderna nere vid sidorna? Svartmålade insidor på framlycktorna kunde ge en snygg kontrast till mattvitt om man får ge tips. Och stabiliseraren ovanför hatthyllan är ju bara för grym!!smile)

Eller hur! smile Ja, tanken är att det ska bli turkosa ränder. Funderar på att lacka dom ränderna, eftersom det då blir exakt samma nyans som det är på fälgarna.
Hur blir det på besiktningen med svarta insidor på lysena? Som alla andra saker till denna bil så är det inte så lätt att få tag på lysen heller, och vill inte behöva köpa nya lysen bara för en sådan sak menar jag.
Hade ju även en idé om att tona led extraljusen svarta, men vet inte längre. Tycker det är riktigt sport med så som det ser ut nu.

Tack smile

Visst får man måla insidorna sålänge du inte målar dom reflekterande delarna, antagligen måste du också sätta lysen i ugnen en stund för att limmet skall släppa:) ser fram emot nästa uppdate för övrigt!

Aha, jag förstår. Ska fundera på det lite. Men en update ligger nog inte alltför långt borta wink

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
5 juni 2016 · 3 519 Inlägg

Håller på att försöka leta efter kortare dämpare som man kan använda bak, så man får ner arslet lite, och att den är lika låg bak som fram. Inte det lättaste. Om ni har några tips på kortare dämpare från andra småbilar så kommentera gärna smile

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Razzmouse
5 juni 2016 · 1 013 Inlägg

Hänt med dörren o tröskeln förresten? :p

Har du tillgång till svets så kan du ju korta fjäderbenen wink

Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
5 juni 2016 · 3 519 Inlägg

Razzmouse skrev:
Hänt med dörren o tröskeln förresten? :p

Har du tillgång till svets så kan du ju korta fjäderbenen wink

Var så när jag köpte bilen. Men syntes lite mindre då för det satt ju lister runt om.

Kan ju inte korta fjäderbenen.. Det är dämparen inne i fjäderbenet som är för långt. behöver en kortare dämpare att montera i fjäderbenet. har pratat med en del folk, och vi alla kommer fram till samma lösning

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Razzmouse
5 juni 2016 · 1 013 Inlägg

StaticFreak skrev:

Razzmouse skrev:
Hänt med dörren o tröskeln förresten? :p

Har du tillgång till svets så kan du ju korta fjäderbenen wink

Var så när jag köpte bilen. Men syntes lite mindre då för det satt ju lister runt om.

Kan ju inte korta fjäderbenen.. Det är dämparen inne i fjäderbenet som är för långt. behöver en kortare dämpare att montera i fjäderbenet. har pratat med en del folk, och vi alla kommer fram till samma lösning

Jasså tongue

Aha på så vis, lite halvt surt då hmm

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang