Varför blir det så här när man kör sportbil??

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
8 augusti 2016 · 14 039 Inlägg

Flera gånger i sommar när jag kör hem från bilträffar uppkommer fenomenet. Inte alltid men ofta är det så kallade Volvonissar. Vad gör dom då? Jo, dom ska gasa på så dom nästan kör på en, dom ska ligga så JÄVLA nära bakom och dom ska ligga och köra slalom bakom fast det bara är enkelfiligt. Jag förstår inte varför det är så. Dom borde ju fatta att om jag trycker plattan i mattan så blir dom en prick i backspegeln efter några sekunder. Är dom ute efter nån bekräftelse att dom oxå kan köra lite agresivt eller vad är det? Är det någon som råkat ut för samma fenomen eller är det någon som har någon idé varför detta fenomen uppstår?

Inte fan blir det så här när jag kör min sura Van utan bara när jag kör Vetten!!!

/Benny

Senast redigerat av Vettemannen (8 augusti 2016)

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Evildan
8 augusti 2016 ·

Vettemannen skrev:
Flera gånger i sommar när jag kör hem från bilträffar uppkommer fenomenet. Inte alltid men ofta är det så kallade Volvonissar. Vad gör dom då? Jo, dom ska gasa på så dom nästan kör på en, dom ska ligga så JÄVLA nära bakom och dom ska ligga och köra slalom bakom fast det bara är enkelfiligt. Jag förstår inte varför det är så. Dom borde ju fatta att om jag trycker plattan i mattan så blir dom en prick i backspegeln efter några sekunder. Är dom ute efter nån bekräftelse att dom oxå kan köra lite agresivt eller vad är det? Är det någon som råkat ut för samma fenomen eller är det någon som har någon idé varför detta fenomen uppstår?

Inte fan blir det så här när jag kör min sura Van utan bara när jag kör Vetten!!!

/Benny

Hade samma problem med Priusen. wink

Skämt åsido så var det samma syndrom när jag åkt något lite motorstarkare som Camaro Z28, A8 4.2 eller vad som helst med effekt och väghållning att blåsa ifrån det av dig beskrivna volvoliket dvs även med Priusarna. Det finns förmodligen en mängd medlemmar på forumet som kan bringa klarhet i detta.

Ett liknande syndrom uppstår så fort du kör runt i en liten bil liknande Micra, Punto, Yaris osv, då springer folk hej vilt ut framför den från trottoarer eller whatever, likaså får en stor mängd lastbilschaufförer något tvångsmässigt behov av att gnugga sina 532253 extraljus mot registreringsskylten i var kö.

it_mutt Avstängd
8 augusti 2016 · 10 388 Inlägg

Fast det är ju "samma" (om än olika) fenomen som att folk ska om husvagnar/släp till varje pris. Även om föraren av husvagns/släpekipaget håller 100km/h på 80-väg.

Gällande att fjanteriet som TS skriver om, så är det väl bara en kombination av skev verklighetsuppfattning (Min volvo är bäst på alla sätt o vis) och något snedvridet bekräftelsebehov.

- - - Edit - - -

Gäller givetvis inte bara Volvofolk, långt ifrån.

Senast redigerat av it_mutt (8 augusti 2016)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
8 augusti 2016 · 14 039 Inlägg

it_mutt skrev:
Fast det är ju "samma" (om än olika) fenomen som att folk ska om husvagnar/släp till varje pris. Även om föraren av husvagns/släpekipaget håller 100km/h på 80-väg.

Gällande att fjanteriet som TS skriver om, så är det väl bara en kombination av skev verklighetsuppfattning (Min volvo är bäst på alla sätt o vis) och något snedvridet bekräftelsebehov.

- - - Edit - - -

Gäller givetvis inte bara Volvofolk, långt ifrån.

Jag kör normalt 80-90 på 80 väg så då blir jag tydligen ifattkörd av husvagnsekipage så dom får väl köra om mig då!! smile
Givetvis är det inte bara Volvofolk som jag skrev.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
it_mutt Avstängd
8 augusti 2016 · 10 388 Inlägg

Vettemannen skrev:

it_mutt skrev:
Fast det är ju "samma" (om än olika) fenomen som att folk ska om husvagnar/släp till varje pris. Även om föraren av husvagns/släpekipaget håller 100km/h på 80-väg.

Gällande att fjanteriet som TS skriver om, så är det väl bara en kombination av skev verklighetsuppfattning (Min volvo är bäst på alla sätt o vis) och något snedvridet bekräftelsebehov.

- - - Edit - - -

Gäller givetvis inte bara Volvofolk, långt ifrån.

Jag kör normalt 80-90 på 80 väg så då blir jag tydligen ifattkörd av husvagnsekipage så dom får väl köra om mig då!! smile
Givetvis är det inte bara Volvofolk som jag skrev.

/Benny

Alltid lika spännande när man ligger på motorvägen, runt hastighetsgränsen och blir omkörd av bil + husvagn wink

Men, det var väl mest för att peka på att det finns "samma" fenomen vid fler tillfällen. Är i princip stående när någon av Mustangerna rullar också för den delen.

Tycker dock fenomenet är det samma oavsett jänkare, antingen ska det pressas, eller om det är något som "ser" mindre aggressivt ut (än ex.vis Mustangerna), så ska folk om, till varje pris.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
tobbeh78 !
8 augusti 2016 · 543 Inlägg

När jag är ute med skylinen, brukar hålla hastigheten hyffsat bra(om jag inte känner för att gasa vill säga) så är det alltid folk i allt från gamla jänkare, risiga volvos, fina nya volvos etc som kör upp i röven eller lägger sig brevid och vill rejsa oftast är det unga förare..
Då är det bara att slänga i 3an så är har man passerat 180km/h (mätaren går bara till 180) på några sekunder så ser man inte deras bil längre..

Trött och bitter?? javisst!
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
8 augusti 2016 · 14 039 Inlägg

tobbeh78 skrev:
När jag är ute med skylinen, brukar hålla hastigheten hyffsat bra(om jag inte känner för att gasa vill säga) så är det alltid folk i allt från gamla jänkare, risiga volvos, fina nya volvos etc som kör upp i röven eller lägger sig brevid och vill rejsa oftast är det unga förare..
Då är det bara att slänga i 3an så är har man passerat 180km/h (mätaren går bara till 180) på några sekunder så ser man inte deras bil längre..

Va tråkigt det är!!! Är det avundsjuka eller va fan är det egentligen?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Muttley
8 augusti 2016 ·

Har volvonissarna arbetskläder i form av reflexkläder och headset i örat med?

De vill hävda sig bara för de inte har råd eller vett att köpa något de vill ha istället smile

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
8 augusti 2016 · 14 039 Inlägg

tkd_rille skrev:
1. Har volvonissarna arbetskläder i form av reflexkläder och headset i örat med?

2. De vill hävda sig bara för de inte har råd eller vett att köpa något de vill ha istället smile

1. Har inte tänkt på det.
2. Så kan det vara!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
tobbeh78 !
8 augusti 2016 · 543 Inlägg

Vettemannen skrev:
Va tråkigt det är!!! Är det avundsjuka eller va fan är det egentligen?

/Benny

jag skulle gissa på att det är någonform av bekräftelse typ som att man vill testa pappens nya volvo v70 T4 så dom kan säga att dom körde ifrån en skyline etc till sina polare.

Oftast är det fler i bilen vad jag sett..

Senast redigerat av tobbeh78 (8 augusti 2016)

Trött och bitter?? javisst!
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
8 augusti 2016 · 14 039 Inlägg

tobbeh78 skrev:

Vettemannen skrev:
Va tråkigt det är!!! Är det avundsjuka eller va fan är det egentligen?

/Benny

jag skulle gissa på att det är någonform av bekräftelse typ som att man vill testa pappens nya volvo v70 T4 så dom kan säga att dom körde ifrån en skyline etc till sina polare.

Oftast är det fler i bilen vad jag sett..

Jaa, lite barnsligt är det.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Muttley
8 augusti 2016 ·

Vettemannen skrev:

tkd_rille skrev:
1. Har volvonissarna arbetskläder i form av reflexkläder och headset i örat med?

2. De vill hävda sig bara för de inte har råd eller vett att köpa något de vill ha istället smile

1. Har inte tänkt på det.
2. Så kan det vara!

/Benny

Men det beteendet var jag med om nästintill alltid när man var ute med motorcykeln, hade en cbr900RR men körde ju ofta efter hastighet på riksvägar och folk skulle ju ligga på regskylten och nosa.  Att de bara inte tänker på att om de nuddar så ligger man själv skivad mellan stolparna.
Sen hade de ju inte ens en chans om man var på gashumör.

Men de är mycket omoget beteende och riskera andras egendom och hälsa.  Du får vifta med lillfingret nästa gång.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
8 augusti 2016 · 14 039 Inlägg

tkd_rille skrev:

Vettemannen skrev:

tkd_rille skrev:
1. Har volvonissarna arbetskläder i form av reflexkläder och headset i örat med?

2. De vill hävda sig bara för de inte har råd eller vett att köpa något de vill ha istället smile

1. Har inte tänkt på det.
2. Så kan det vara!

/Benny

Men det beteendet var jag med om nästintill alltid när man var ute med motorcykeln, hade en cbr900RR men körde ju ofta efter hastighet på riksvägar och folk skulle ju ligga på regskylten och nosa.  Att de bara inte tänker på att om de nuddar så ligger man själv skivad mellan stolparna.
Sen hade de ju inte ens en chans om man var på gashumör.

Men de är mycket omoget beteende och riskera andras egendom och hälsa.  Du får vifta med lillfingret nästa gång.

Haha!! Näe, det är ju oxå lite omoget så jag brukar inte bry mig. Man vet ju ändå att man "Sätter av" många utav dom där som vi pratar om.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Zilverzurfarn
9 augusti 2016 · 25 Inlägg

Ja,men hallåååå!!! Fattar du inte att dom har liten *** & vill utmana dej.Dom tycker att du är en tönt som inte kör en bil som man brukar drifta med.Komplex,helt enkelt.

Har man inte råd med V8 får man ta till det näst råaste:V6.
xXSammy
9 augusti 2016 · 6 568 Inlägg

Vill man tävla funkar det jätte bra att ligga 1-2 billängder ifrån och blinka med helljus sen varningsblinkers.
Inte nosa tills parkeringsvarnaren piper.

De/Dem
jetta16v
9 augusti 2016 · 1 534 Inlägg

Då jag har haft körkort i över 10 år och kört en hel del yrkestrafik så har man mognat till i sin körstil.
Men, kan nästan förstå det där beteendet ni pratar om.

Nu kan jag inte tala för alla, men hade jag gjort så när jag rattar en risig häck och såg någon häftigare bil, så hade det inte varit för att tävla(har ju ändå ingen chans) utan för att man beundrar bilen och vill se den "in action".

Sen finns det säkert en och annan volvoraggare eller civic-tönt som tror de är störst, bäst och snabbast...

Zzoink
9 augusti 2016 · 1 229 Inlägg

Malheus skrev:
Vill man tävla funkar det jätte bra att ligga 1-2 billängder ifrån och blinka med helljus sen varningsblinkers.
Inte nosa tills parkeringsvarnaren piper.

om någon skulle ligga bakom mig och blinka sådär så skulle jag stanna och kolla vad som var fel med bilen wink vann dom racet då? big_smile

Powerman Japan Quality
9 augusti 2016 · 670 Inlägg

Detta är ett fenomen som händer ofta. Inget att bry sig om. Du kan aldrig veta vad dem har under huven så det känns meningslöst att godta utmaningen om att rejsa. Anledningen är väl att det är alltid trevligt att utmana en sportbil.

P.Sköld
Honda il potere dei sogni
Honda NSX (1992)
Mack855
9 augusti 2016 · 1 354 Inlägg

Haha och min sambo säger att jag är störd som säger "Jag måste väl fan visa att vissa Volvo-åkare kan parkera!"
Nej allvarligt jag tror inte att det enbart har med Volvo åkare att göra utan just förare i min egen ålder. Och håller med, det är bara irriterande (hade en Audi S3 -12 som folk ville utmana. Sen hade jag inte RÅD att ha kvar den när jag köpte hus så de blev Volvo)

-jimmy
9 augusti 2016 · 377 Inlägg

Alltid lika roligt när det åks Volvo 240 2jz och "sportbilarna" ska tävla.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang