Varför blir det så här när man kör sportbil??

Evildan
14 augusti 2016 ·

Hybridsmurfen skrev:

Evildan skrev:

Richtenb skrev:
Man bråkar inte med dubbla utblås ur en burk, särskilt om ena sidan är pluggad. Det gör ett par 100 hästar
Chiptrim, staroblick och vinge som fälls ut i 65 för att hålla skutan på vägen gör att de flest bilar får hålla i sig när turbofyran vrålar förbi likt en Tatra T613 på steroider. Hade varit köpsugen om jag inte behövt skruva isär hela bilen för att byta en stötdämpare.


Du har greppat hela skolådans och VAGs esssens väl.
Jag blir närapå tårögd över hur du går från klarhet till klarhet gällande dess överlägsenhet tillika suveränitet. Svårmekade javisst men det hör extrema supersportbilar till och är således inte för kreti och pleti att ge sig på.
Btw är nog min slutburk trasig då det ryker ur bägge pipor, förmodligen rosthål.

Jag vet att du vill ha en Fabia med 7-petad racerlåda med dubbla kopplingar. Erkänn att broschyrerna från den lokala audi-handlaren ligger hemma...

Sch avslöja mig inte.
Har mina ögon på en citysko...sportigt.

lanab
14 augusti 2016 · 28 Inlägg

it_mutt skrev:
Fast...det där är väl inget ovanligt beteende heller? Kanske just med släp iofs.

Har kommit ikapp bilar på E4:an som legat i 90km/h ca, kört om. För att sen 2 minuter senare bli omkörd av samma bil i en sjujävla fart....för att 10min senare komma ikapp samma bil, som igen håller 90km/h.

Inte så att personen ville ha helljuset på (för det slog föraren inte på efter omkörning iaf). Efter fjärde eller femte gången tröttnade jag och gjorde som man inte får...körde för fort för att komma ifrån tramspellen.

Har varit med om det, var just ett gäng ungdomar i en gammal Volvo när jag var på resa ner från Norrland, jag körde om och de skulle absolut köra om senare fast jag låg i 140, sen när de kört om la de sig i 90 framför, blev trött som du på snorungarna och peta plattan i botten, de försökte hänga på men dom försvann ganska fort.

Det var väl inte heller en lämplig väg ligga i höga hastigheter mer kanske 140 då det var 2-1 fram och tillbaks med räcke, samtidigt var det sent på kvällen/natten och mörkt och inte många ute på vägarna.

Senast redigerat av lanab (14 augusti 2016)

granadadr
15 augusti 2016 · 7 268 Inlägg

lanab skrev:

it_mutt skrev:
Fast...det där är väl inget ovanligt beteende heller? Kanske just med släp iofs.

Har kommit ikapp bilar på E4:an som legat i 90km/h ca, kört om. För att sen 2 minuter senare bli omkörd av samma bil i en sjujävla fart....för att 10min senare komma ikapp samma bil, som igen håller 90km/h.

Inte så att personen ville ha helljuset på (för det slog föraren inte på efter omkörning iaf). Efter fjärde eller femte gången tröttnade jag och gjorde som man inte får...körde för fort för att komma ifrån tramspellen.

Har varit med om det, var just ett gäng ungdomar i en gammal Volvo när jag var på resa ner från Norrland, jag körde om och de skulle absolut köra om senare fast jag låg i 140, sen när de kört om la de sig i 90 framför, blev trött som du på snorungarna och peta plattan i botten, de försökte hänga på men dom försvann ganska fort.

Det var väl inte heller en lämplig väg ligga i höga hastigheter mer kanske 140 då det var 2-1 fram och tillbaks med räcke, samtidigt var det sent på kvällen/natten och mörkt och inte många ute på vägarna.

finns idoter,, minns när jag körde upp från växjö en gång,, en saab 900 skulle haka på jag körde väl i ca 150,, å körde om långtradare snabbt,, han jagade på som faaan för att hinna i kapp till nästa,, å vips så var han borta efter nästa tradare,, WHY???

Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Djo
15 augusti 2016 · 10 157 Inlägg

Har ju faktiskt varigt med om samma i 244an med BMW ägare som oftast ska trycka röv. Konstigt är ju att jag med 240in drog dom såfort vägen började svänga, Borde vara bättre väghållning i en bmw eller ? Men på rakorna där tog dom mig men 115hk har inte mycket att sätta emot wink

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
15 augusti 2016 · 14 007 Inlägg

Djo skrev:
Har ju faktiskt varigt med om samma i 244an med BMW ägare som oftast ska trycka röv. Konstigt är ju att jag med 240in drog dom såfort vägen började svänga, Borde vara bättre väghållning i en bmw eller ? Men på rakorna där tog dom mig men 115hk har inte mycket att sätta emot wink

Upplever samma sak med Viton, alla ska trycka röv men så fort det blir lite kurvigt så blir de flesta efter men man blir ifattåkt på rakorna allt det trotts att man håller konstant hastighet.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Djo
15 augusti 2016 · 10 157 Inlägg

Vettemannen skrev:

Djo skrev:
Har ju faktiskt varigt med om samma i 244an med BMW ägare som oftast ska trycka röv. Konstigt är ju att jag med 240in drog dom såfort vägen började svänga, Borde vara bättre väghållning i en bmw eller ? Men på rakorna där tog dom mig men 115hk har inte mycket att sätta emot wink

Upplever samma sak med Viton, alla ska trycka röv men så fort det blir lite kurvigt så blir de flesta efter men man blir ifattåkt på rakorna allt det trotts att man håller konstant hastighet.

/Benny

Ja då är jag då inte ensam iallafall en Bmw som blåste om mig på vintern. Jag låg kvar i xxx hastighet han saktade in 40km/h under min hastighet med vajer räcke och han slickade vajer räcket i höger kurvan medan jag sukade och drog om han på rakan efter för att i nästa kurva slippa se någon bmw mer.

OBS inget mot Bmw förare finns gott om andra märken som dylika personer gillar.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang