Har alltid haft ett öga för första generationen Golf R32 mk4 sedan den kom ut på marknaden 2003. Bygger nu om min bil och sätter alla de detaljer som jag blivit inspirerad av på olika håll, en kort beskrivning är "extrem med känsla av original". Bilen kommer först och främst att vara avsedd för gata, men ska även utnyttjas på bana och andra tillställningar.
Sakta med säkert så händer det grejjer... körde i förra veckan iväg alla lösa delar till lackeraren. Väntar på att få sig en grund och lite kärlek i form av slipmaskin. Till helgen så ska även karossen bli klar för lack.
Fläktmoddande i väntan på mer tid och lackade prylar...
Gav mig på att lösa en barnsjukdom hos mk4or med klimatautomatik. Motståndet i kylfläktarna ger sig vilket gör att de endast går på högvarv när motorn blir riktigt varm, men snurrar aldrig på ett mellanläge när det behövs. Speciellt så behövs detta när ACn jobbar för att ge bästa möjliga effekt.
En bättre dag än självaste Julafton! Idag fick jag äntligen se lite resultat! Hämtade alla mindre prylar så som lister, trösklar, backspeglar och handtag m.m. Den här lacken blir perfekt för mk4ans härliga runda former!
vw_audi skrev: Snygg färg, nu är det "bara" ihop monteringen kvar :-)
Tack ska du ha! Är riktigt nöjd med resultatet så långt. Längtar bara nu tills allt är på plats! Haha, hoppas verkligen att det blir "bara" när det kommer till monteringen.
Idag droppade jag bilen hos lackeraren som planerar att göra den klar så fort som möjligt efter Midsommar-helgen. Efter det återstår inköp av småprylar från VW. Har semester v.28-29, då ska allt hamna på sin plats!
I början av nästa vecka får jag karossen och kan börja montera. Var iväg och beställde lite smådelar under veckan så som tröskellister, Cupra R - läpp och övriga plastdetaljer. Fick leta som en galning för att lyckas få tag i original tröskelskydd till R32, tillslut så hittade jag en uppsättning till både vänster och höger sida i England. Wihooo!
Börja montera Idag riktade jag in och monterade frontsplittern, skönt att se att saker och ting börjar ta form! Blev en del funderade och modifierande innan jag fick allt på plats. Finns flertalet guider på hur man monterar en "Cupra R - läpp", men gick min egna väg och blev riktigt nöjd med resultatet.
Gav mig iväg och beställde nytt material till innertaket. Svart alcantara! Har inte lagt upp några bilder på arbetet med interiören tidigare, så bjuder på några här från tidigare i år samt två bilder från dagen.
Ytterligare en dag utan större framgångar. Går fortfarande och väntar på bilen... En sjuk*elvetes väntan, trodde jag skulle fått den för flera veckor sedan, men det bara skjuts fram hela tiden. Senaste prognosen är att jag ska ha den i mina händer till slutet av veckan. Vi får se om det stämmer...
I alla fall, idag tog jag tag i innertaket som jag strippade på den gamla ljusa (påväg till svarta) klädseln. I min mening så skulle ingen bil ha ljust innertak! På Fredag kommer den nya klädseln.
Drog även förbi BRL i Karlstad och införskaffade nya högtalare då de gamla sprakar och är allmänt trötta. Gick på ett enklare paket då fokus i detta bygga inte är ljud. Tack för bra service BRL!
Imorgon väntas fiske och en ledig dag från garaget, hoppas på en större och mycket mer intressant uppdatering på Fredag!
Oj, glömde nästan. Fick tröskellisterna levererade idag!
Finns inga ord. Jag fick bilen igår och skulle börja montera alla lösa delar så inser jag att färgen är galet olika. Jag har beställt färg i två omgångar åt lackeraren och det verkar som att den första blandningen blivit fel. Enorm besvikelse efter flera månader av väntan. Bilen åker tillbaka till lackeraren till veckan som får göra om och göra rätt med rätt färg!
Rickard-v skrev: AJAJAJ man ska alltid beställa färg så det räcker till allt man ska lacka.
Om det är du som beställt färgen har ju inte lackeraren gjort något fel. Om han lackar din bil 2 gånger blir det ju 2 jobb tyvärr. Det blir dyrt...... Man ser ju klart att bilen är ljusare. Än lösa delarna.
Om du inte har en väldigt snäll lackerare.
Då blir det inget VAG race & shine för dig. Jäkligt synd.
Det ser ut att lösa sig bra trots allt. Det konstiga är att vissa detaljer är i rätt färg som är lackade samtidigt som delarna som är för mörka.. Riktigt skum! Jag misstänker att något annat gått fel. Dessvärre hjälper det inte att spekulera utan det får bli backjobb och jag känner de som gör jobbet väl, så tror det ordnar sig på ett bra i slutändan.
Inget VAG race & shine, nej Jag får komma igen 2018!
Trotsade min brist på motivation och påbörjade innertaket idag! Stolparna blir kanon, dock så är jag mycket tveksam till resultatet på själva taket. Blir klar med det imorgon så då får vi se. Hojta om ni är intresserade av material så kan jag ta fram pris!
Rickard-v skrev: Hur går det? Förstår helt om du tappade lusten......
Så känner jag när alla jävla pengar går till trasiga bromsar stället för roliga grejer.....
Det går framåt med snigelfart... Lusten försvann rejält, men tvingade mig in i det sista under förra veckan, rymde sedan till Smögen över helgen för att komma bort lite. Idag drog jag igång och började jobba igen så det lär inte hända något förrns till helgen.
Efter de tråkiga nyheterna fortsatte jag ändå med arbetet. Tiden gick mest åt till innertaket som var riktigt svårt att få till, tror jag kommer få göra om detta så småningom då stommen till innertaket var för sladdrigt att spänna upp tyget mot. Gör jag om detta så ska jag behandla stommen till innertaket med någon slags epoxy så det blir stenhårt.
Fick tillbaka bakluckan omlackerad i rätt färg + monterad bakvinge. Ta aldrig bort bakvingen i onödan som jag gjorde!!! Är otroligt svårt att få det att se bra ut igen när man limmar tillbaka den.
Ett gäng bilder nedan + en bonusbild på en fin FF som jag träffade på Smögen under helgen