Mercedes 200 kompakt diesel konvertering (OM617)

Jag ska åka diesellokomotiv! Jag ska få till en kompakt 240D 3,0 i toppskick med alla väsentliga "lyxtillbehör", bra ljud och turbo (ej hugget i sten) men utan att ändra och "förstöra" någonting för att kunna sälja den för en bra slant till nästa projekt (Y). Min kycklinggula 200 bensin var hyfsat fin när jag köpte den men som ni kommer att se så hittar man alltid grejor om man bara letar. Jag är lyckligt lottad med en farsa som har fint garage (som han dessutom vill låna ut) och en massa reservdelar till dessa bilar liggandes.

Lill-emme

  • 31 Följare
  • 17 779 Visningar
  • Uppdaterades senast 30 juli
Lill-emme
9 december 2016 · 60 Inlägg
#1

Eftersom jag har tagit så mycket bilder hittils på mitt kompakt mys-bils bygge så tänkte jag att jag skulle göra en tråd om den:).
Det är en kompakt 200 bensin från 1975 som jag ska bygga om till en 240D 3,0 diesel. Därför att jag älskar de motorerna och alltid velat haft en fin klassisk merca med någon häftig motor i.

https://www1.garaget.org/gallery/images/222/221575/221575-8ea02305f063f1279c8e47d7a1b9a5cc.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/222/221575/221575-10bddcdce4984e08137de88f32d31e0d.jpg

Jag köpte bilen i november förra året och började bygga i princip på en gång även om bygget har pågått i flera faser. Jag skulle säga att jag är mer än hälften av biten på väg i nuläget. Syftet med bygget är att få till en bil i toppskick som ändå är användbar och värdefull. Alltså kommer jag hålla det mesta original och förstöra så lite som möjligt för att det går hand i hand med värdet. Det som står på listan vid inköp är:

Laga all rost.
Fixa allt i fram och bak-vagn och drivlinan.
Bygga 3,0a med nyckelstart och 3:46 utväxling.
Styrservo.
Drag.
Mysbelysning.
Stereo med bluetooth och bra ljud.
Fixa c-låset.
Eventuellt turbo.

Som ni ser så ska det inte bli något galet super moddat bygge utan en fin mysig kompakt med diesel och ljudanläggning som gör åkningen skön, utan att "förstöra" någonting på bilen i stort sett. Ett fint litet första-projekt men absolut inte det sista. Skulle vilja ha nån bil med mer krut i och nån bil som det går att bygga bättre ljud i och en massa annat roligt men det får bli framtida projekt. Denna bilen kändes helt enkelt inte som en sån bil. Följ tråden så kommer ni se varförbig_smile

Senast redigerat av Lill-emme (9 december 2016)

Lill-emme
9 december 2016 · 60 Inlägg
#2

Jag hittade bilen i Stockholm hos en skum bilhandlare i somras, åkte ner och kollade på den först och konstaterade att det är som med de flesta gamm-bilar mycket som gömmer sig under utan även om de kan se bra ut utanpå, lyckades pruta några lakan på priset och körde hem den med farsan en novemberkväll på sommardäck.

Hade ingen instrument-belysning och motorgången var under all kritik med dålig soppatillförsel och vibrationer i mellanaxeln. Synd att jag inte har några bilder men det var ju med en enorm skräckblandad förtjusning som jag satt bakom ratten. Det var ju min alldeles egen bil som jag köpt för mina egna hårt hopjobbade pengar! Och motorn gick faktiskt bättre och bättre när den blev varm och halvvägs hem när vi stannade i Gävle och skulle käka och konstaterat att c-låset inte fungerade så var jag ganska säker på att den skulle hålla. Skönt och slippa lysa med ficklampa på temp och oljetrycks-mätaren varje 5 min.

Iallafall så tog vi oss hem och även upp för den branta backen upp till byn där päronen bor.

Lill-emme
9 december 2016 · 60 Inlägg
#3

Bilen som jag hade köpt var en helt original 200 bensinare. 4 cyl SOHC. Det är en kompakt av den "sista generationen", d.v.s. med de räfflade baklysena, skinnliknande ratten och stora backspeglarna. Även fronten är annorlunda med lägre grill och reg. plåten fäst på kofångaren för att likna w116. Den hade varken drag eller styrservo När jag hade fått hem bilen så hade jag inte klart för mig än vad jag skulle göra. Om jag skulle hinka i en 220, 240 eller 3,0a eller om jag ens skulle dieselkonvertera och renovera bensinaren istället.
Jag bestämde mig dock snart för att jag ville ha en 3,0a. Men jag visste också att det bästa var om jag kunde hitta en hel bil att ta växellåda och bakaxel och hela skiten från på en gång.

För er som undrar varför jag inte bara köpte en bil med diesel från början (om det nu ens finns några läsare, gör ändå tråden lite för min egen räkning på kul:|) så är det skitsvårt att hitta en dieselkompakt som inte är helt utsliten redan. de börjar ju bli så jädra gamla. Och om de är fina så ligger priserna uppe i himlen.

Lill-emme
11 december 2016 · 60 Inlägg
#4

Nu är det ju så att jag fick tag i en 240d 3,0 i höstas som jag ska ta motorn ur och använda. Har faktiskt redan tagit ur motorn så det är på god väg. Tror faktiskt jag ska skapa en helt egen tråd på den bilen vi får se.

Nu börjar bilden av projektet kanske komma fram för vissa. Ville gå över en del först innan jag kommer in i själva innehållet.

https://www1.garaget.org/gallery/images/222/221575/221575-8aed037767d6e4bfaf2d555e53e0da21.jpg

Lill-emme
11 december 2016 · 60 Inlägg
#5

Det finns mycket att berätta om som hänt innan jag skaffade Hugo.
Bygget har hittils haft 3/4 faser beroende på hur man ser på saken.

Den första fasen: de mest panika felen.

När jag tog hem bilen var man ju sugen på att köra med den lite innan man satte igång på allvar såklart. Men innan det så behövdes drivlinan ses över. Den vibrerade konstant. Men jag började med att renovera bromsarna. Skulle ju ändå göras. Inte för att det var i ett direkt trängande behov men jag tänkte bara på säkerheten antar jag, lill-gammal som man är. Har tyvärr inga bilder från denna fasen så jag ska fatta mig kort.

Lill-emme
11 december 2016 · 60 Inlägg
#6

Köpte renoveringssatser till tre av fyra ok (det fjärde var nytt) och tog isär parkeringsbromsen och gjorde rent och smorde upp. Alla belägg och skivor var bra. borde dock ha bytt parkeringsbromsbackar. Ångrade  att ja inte gjorde det när jag insåg att gamla glasade parkeringsbromsbackar ger värdelöst "initial-bett" när man ska sladda på vintern XD.

Fick byta nåt bromsrör som man naturligtvis drog sönder när man skulle lossa och damasken till främre kompakt ATE ok är rena jävulen att montera. Sabbade två innan jag fick på alla.
Annars gick det fint och jag fick ju byta bromsvätska och motionera upp luftnipplarna nu på bilen så jag kan känna mig trygg på den fronten nu ett tag. Känner dock att "overall" bromsverkan inte är lika effektiv som på farsans 220d automatic (också den en kompakt). Kanske borde byta bromsservo på min eller kan det ha och göra med att dieselmotorerna har en riktig vakumpump som kanske ger bättre vakum och därmed bättre bromsverkan? Hur som helst, ingen big deal.

Mellanaxeln: Det sitter ju dubbla stödlager på bensinarna av någon anledning. Farsan kläckte den teorin att det kan ha att göra med att de har högre toppfart än dieslarna och därmed snabbare rotation på drivlinan eftersom bensinarna är mer högvarviga men ändå har samma låga utväxling.
Har en bild på hur det ser ut som jag knäppte bara här om dan.

https://www1.garaget.org/gallery/images/222/221575/221575-0dddc4390287e6820f5ff462f0a767bb.jpg

Senast redigerat av Lill-emme (11 december 2016)

Lill-emme
11 december 2016 · 60 Inlägg
#7

Så jag kommer hela tiden på att jag måste ha foton på saker och ting så jag var nys ner i garaget och tog lite bilder:P

Stödlagren. I stort sett så gick de bara att få tag på från mercedes och där skulle de gå på ca 700 kr styck. Så pappas hög med reservdelar kom med in i bilden. Han hade ju en massa diesel mellanaxlar liggandes så vi tog två stycken som hade bra gummin och köpte ett löst kapslat lager på momentum och sparkade dit dem på min mellanaxel.
https://www1.garaget.org/gallery/images/222/221575/221575-40858300ca23cf7201271e38857f07dc.jpg
Problemet löst.

Instrumentbelysningen:
Instrumenten på kompakten består av en kretskort-liknande platta som lamporna till belysningen och tempmätarn och tankmätaren och klockan tar ström ifrån via den stora kontakten. Är inte så mycket mer el på instrumenten. Oljetrycksmätaren är ju analog och hastighetsmätarn också såklart. På tidigare kompakter var klockan och tempmätaren analoga de också. VDO grejjor allting.

https://www1.garaget.org/gallery/images/222/221575/221575-8ae3a37374d4a63036c93abdc9d47eed.jpg

Lill-emme
11 december 2016 · 60 Inlägg
#8

Det var dimmern som gjorde att belysningen inte fungerade. Det är den vita klossen som sitter i nedkant på instrumentet. De brukar ärja och på vissa lossnar frjädern inuti och pekar ut och gör så att den ser ordentligt trasig ut.

https://www1.garaget.org/gallery/images/222/221575/221575-ae04215c0a751861fe301573b6bcc177.jpg

Men de går att ta isär. Man böjer bara upp de små läpparna som är vikta runt plastdelen och håller ihop den med delen som är gjord i metall och håller den roterande delen som leder ström från det ena stiften, genom fjädern och ut genom det andra stiftet via den roterande kontakten. Jag slipade och gjorde rent och tog superlim och limmade fast fjädern i sitt spår.

https://www1.garaget.org/gallery/images/222/221575/221575-bb59d3a7039f802c74cdbf02fa8716c5.jpg

Allt de andra i instrumentet var det ju inget fel på så jag bytte alla lampor för enkelhetens och för säkerhets skull, gjorde rent insidan av glasen och limmade fast kromringarna på utsidan av instrumentet och monterade skiten.

https://www1.garaget.org/gallery/images/222/221575/221575-0d6047ec9c8bd63fbc44a45d400d24fc.jpg
Aah, el kan vara tillfredsställande.

Lill-emme
14 december 2016 · 60 Inlägg
#9

Störningsmoment i projektet - bakhjulslager på brukisen:

https://www1.garaget.org/gallery/images/222/221575/221575-bbcab881d9e8f612c783612385256d11.jpg

Lill-emme
14 december 2016 · 60 Inlägg
#10

Det är ju svårt att veta hur långt dessa bilar gått pga att mätaren bara går till 10 000 mil innan den slår om. Jag och farsan har spekulerat lite efter vi har skruvat och jag fått lära känna bilen och vi tror att den har gått runt 25 000. Möjligen 35 000 (mätaren stog på 5 000 vid köp). Den var såpass fin i lack och inredning och tajt i fjädring och styrning när vi köpte den. Dessutom verkar den inte ha tagit så många passagerare utan ägts av kanske nån ensam gubbe som kört lugnt med å andra sidan inte tagit så väl hand om bilen. Motorn verkar behöva sig en rejäl förgasaröversyn och man verkar ha slarvat med oljebyten eller nåt för kammen har gått ner sig på 1:ans och 2:ans kam nockar och gjort profilen ojämn. Den tickar ganska ordentligt även efter ventiljustering.
https://www1.garaget.org/gallery/images/222/221575/221575-a7b76f911924bad890c305e49905d471.jpg

En sak som är rätt kul, eller rättare 3 saker, är att det satt en Bahco bensinvärmare i motorutrymmet, fortfarande inkopplad i kyl och bränsle - systemet. Den syns på bilden ovan. Tordes aldrig starta den eftersom man hört sådana skräckhistorier om dem... tog bort säkringen det första jag gjorde och tillslut slet jag bort hela systemet, turbin, bränslepump, elbox och timer.
https://www1.garaget.org/gallery/images/222/221575/221575-58695224450189ec638fd830ca64a8bd.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/222/221575/221575-6dfa78280813afe59486806a0451b24e.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/222/221575/221575-7db8f0d08622f62b7bda877729af64d8.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/222/221575/221575-03eb2fdddde93460493a68e2ac9f380f.jpg

Det andra är en grej som jag såg första gången jag öppnade bagageluckan, en svart låda i metall satt under hatthyllan med ett lås och ett handtag, trodde först det var nån förstärkare men det visade sig vara en telefon! En Mobira som fungerade med nåt nmt450 nätsystem då det begav sig tror jag. Men själva luren fattades och den tog bara onödig plats. Jag slet bort elen men när jag skulle få bort själva enheten insåg jag att den var påskjuten i en hållare som i sin tur var nitad i plåten uppåt, enheten var låst i hållaren och nån nyckel fanns det naturligtvis inte.
Så jag tog lös sågbladet från en bågfil och kapade av nitarna mellan hållaren och hatthyllan så den blev fri.
https://www1.garaget.org/gallery/images/222/221575/221575-904b1163e4f8dab4c3b67cf021f2a430.jpg

Den sista grejen är häftigast:
Med bilnycklarna följde det med en liten röd dosa med två knappar som det stod "kombiguard" på och fram på vindrutan sitter det en liten dosa på insidan med en liten röd diod. "Nåt jäkla larm" tänkte jag först. Man har också monterat dörrkontakter i bakdörrarna och även motorhuven och när man stänger allting så lyser dioden några sekunder och sen slocknar den. Hade tänkt ta bort skiten tills jag tog bort dörrsidan på förardörren i höstas och såg att det satt en magnetspole kopplad till låset! Har tyvärr ingen bild på just det men det är utan tvekan ett fjärrstyrt C-lås som är kopplat till det vakuumstyrda C-låset som sitter på bilen från fabrik! De måste jag bara få till. Vid det tillfället kopplade jag spolen till ett löst batteri och fick det att dra så jag har hopp.

https://www1.garaget.org/gallery/images/222/221575/221575-d3b4cea4a17f3c81786b5ff7aed9c207.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/222/221575/221575-5b62952330800a1a9ea5bc1d8bdd217b.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/222/221575/221575-a0dd6d89ac761f9a82b9dd5777a46cfc.jpg

Knugcab
15 december 2016 · 5 111 Inlägg
#11

Härligt projekt.....verkar ändå ha varit någon som varit lite teknikintresserad inblandad, med både NMT och förhistoriskt fjärrlås i bilen.

Lill-emme
16 december 2016 · 60 Inlägg
#12

Volvo544special65 skrev:
Härligt projekt.....verkar ändå ha varit någon som varit lite teknikintresserad inblandad, med både NMT och förhistoriskt fjärrlås i bilen.

Tackar. Det är intressant med leksaker men vissa är mer andvändbara än andra, c låset är ju lite James Bond men fast telefon i bilen är ju ganska meningslöst idag XD

A-sson
16 december 2016 · 114 Inlägg
#13

Jag gillar dina framtidsplaner för bilen. Kul att du tar dig tid att skriva ner info/förklaringar om både bilen i sig och vad som görs. Ska följas! smile

Lill-emme
18 december 2016 · 60 Inlägg
#14

A-sson skrev:
Jag gillar dina framtidsplaner för bilen. Kul att du tar dig tid att skriva ner info/förklaringar om både bilen i sig och vad som görs. Ska följas! smile

Tackar, uppskattas!

Lill-emme
18 december 2016 · 60 Inlägg
#15

Före provkörningen kostade jag på och köpte en uppsättning vinterdäck. Det hade hunnit blivit vinter på riktigt och det följde inte med några med bilen.
Släpvagnshjul, helt överlägset. 14 tum X 175 fullprofil, typ 5 och ett halvt tusen pålagda och balanserade.

https://www1.garaget.org/gallery/images/222/221575/221575-c399f3f79c468833a283c83e8eee4ee4.jpg

Efter en service på motorn var drivlinan färdig så länge och det var dags att gå vidare och börja med det som ingen egentligen vill göra men ändå måste göras - rostlagning.

Lill-emme
18 december 2016 · 60 Inlägg
#16

Skärmar, hjulhus, bagageutrymme, motorutrymme, dörrar och golv visste jag att jag hade den mesta rosten. Men jag hade även lite på taket att ta itu med o.s.v.
Rosten i bagageutrymmet började jag med, bakom högra stötdämpartornet precis i ett hörn där två plåtar överlappar varandra, ganska knivigt, och reservhjulsbaljan behövdes det svetsas.
https://www1.garaget.org/gallery/images/222/221575/221575-5c3c24bf4a0114a5d8e1624c77dad1e4.jpghttps://www1.garaget.org/gallery/images/222/221575/221575-f8951db765f7b74128d7e2b9766dedb4.jpg

Sedan slipade jag några ytrostfläckar på själva golvet. Selemix fick bli färgvalet.

Lill-emme
18 december 2016 · 60 Inlägg
#17

Bakskärmarna, jag insåg att jag behövde mer utrymme i hjulhusen så det var bara att börja  skruva loss avgassystemet och mellanaxeln för att kunna sänka ner bakvagn och även ta bort fjädrarna och stötdämparna för att kunna se över fjäderskålarna i bärarmarna.
https://www1.garaget.org/gallery/images/222/221575/221575-aec1f403a4724bd8ae40f38cb55ede09.jpg

När man började gräva i hjulhuset och runt om så blev man bemött med denna vackra syn bland annat:


Det såg ganska likt ut på flera andra ställen där bak. Golven var överlag friska och med bra underredsbehandling kvar.
https://www1.garaget.org/gallery/images/222/221575/221575-76ee5721353d902230c1612fe99f1263.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/222/221575/221575-b4800740aa912ef64fea77f617e5a072.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/222/221575/221575-786b4fe03ff3ce281019bd43a5664a5b.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/222/221575/221575-8b0823174a3311aae5b3c5c09cebb310.jpg

Var glad att jag gjorde som farsan sa och blåste ren bilen under med högtryckstvätten ordentligt innan jag började. det underlättade när man skulle gräva sig in till bra plåt. Det var bara att sätta igång och kapa bort.

Lill-emme
18 december 2016 · 60 Inlägg
#18

Ja juste tanken tog jag ju bort också för att våga svetsa!

Lill-emme
21 december 2016 · 60 Inlägg
#19

Kapade ur hela delen i ett stycke. Tycker det är bäst för att då kan man mäta och jämföra så nära originalet som möjligt. Om det finns nånting kvar att mäta det vill säga. Gjorde delen i tre bitar i stort sett, även om jag fick lappa ihop en liten extra bit längst ner som syns på första bilden. Först den innersta (närmast mitten på bilen), sedan den delen som pekar neråt och till sist biten som är riktad utåt som ett lock utanpå. Gjorde mätningar på den gamla delen som jag sedan gjorde till mallar av papper, ibland behöver man inte ens mäta. Jag gillar papper för det är så flexibelt och det ger den mest rättvisa mallen. Punktsvetsning utan förborrade hål mellan nya delen och den befintliga karossen och punktsvetsning med borrade hål mellan locket och de andra bitarna. Hade en hammare och dorn som jag bankade in plåtarna så nära varandra som möjligt mellan varje svets. I profil kan man säga att den inre biten ser ut som ett S med den yttre biten liggandes med sin yttersta kant som möter ihop med S: et i nerkant ungefär såhär:  . Det är där de möts som de är punktsvetsade med förborrade hål i locket. Den triangelformade biten med ett hål i är till för genomslagsgummit till fjädringen. Det var bortrostat på vänster sida så dit fick jag köpa ett nytt. Jag gjorde fästet med 2 mm plåt istället för 1 och svetsade in en m10as mutter. Använde den gamla biten för att få gummit på rätt plats men fick värma lite och banka och slå till allting lite inåt då jag tyckte att det kanske kunde komma för nära hjulet. Men jag fick vara försiktig så jag inte byggde det för nära där fjädern skulle stå. Lite svårt att ändra på när man fått på färg och underredsmassa sen... Och sen inte glömma vattenavrinning!
https://www1.garaget.org/gallery/images/222/221575/221575-c0a211f496d917d767fd3c8cf050c500.jpghttps://www1.garaget.org/gallery/images/222/221575/221575-f99b7b697de968e9d913e8e4f21edb4c.jpghttps://www1.garaget.org/gallery/images/222/221575/221575-5e5ce8aac3a465a45c62d6b6c2d0a251.jpg

Lill-emme
22 december 2016 · 60 Inlägg
#20

Innerskärmen nästa:
Det var svårare faktiskt eftersom man måste få det och passa bra med de nytillverkade skärmkanterna som ska på utanpå. Man får använda dem som referenspunkter, göra mallar och slitsa plåten där den ska möta upp med skärmkanten med jämna mellanrum på ca 3-5 cm för att den ska kunna böjas på två plan samtidigt. Sedan fick man ju helsvetsa ihop plåten igen. Mycket jobb men jag ville ha det som original istället för att möta upp innerskärmen med skärmkanten precis där den böjs inåt för då blir skärmkanten bara en enkel plåt och de litade jag inte på av någon anledning. Man kan ju tänka sig att det är på ett visst sätt från fabrik av en anledning. Nu kan det ju vara så pga att det var enklare och därmed billigare att göra så, även om det kanske inte behövdes, för själva styrkan i karrossen. Förmodligen har det ingen betydelse. Fram är det ju bara enkel plåt. Jaja nu blev det såhär iallafall.

På bilderna ser man att jag kapade bort rosten på utsidan innan jag svetsade rosten innanför i hjulhuset. Det vart lättare att komma åt att göra mallar och sedan så svetsade jag på några ställen på insidan, eller om man skulle kunna kalla det utsidan... iallafall, hjulhuset är svetsat på båda sidor där det var lämpligast.
https://www1.garaget.org/gallery/images/222/221575/221575-8b0823174a3311aae5b3c5c09cebb310.jpg
Hjulhuset höger bak tittandes framåt.
https://www1.garaget.org/gallery/images/222/221575/221575-2382ec14b6b3f70a547d1fb674a7567c.jpg
Översta hålet svetsat.
https://www1.garaget.org/gallery/images/222/221575/221575-9f9e28979337e12830f0b4404062ccb9.jpg
Resten av rosten på det stället bortkapat. Även yttre skärmkanten.
https://www1.garaget.org/gallery/images/222/221575/221575-def42deb24401b72749e03a2ea0f8452.jpg
Den grova plåtbiten på ca 7,5X10 CM är fantiskt en del av domkraftsfästet som hade rostat bort. Domkraftsfästet är skapt som ett rör som man för in domkraften i som till synes bara sitter fastsvetsad i baljan, men så är det inte. Innanför baljan är röret fäst i en stödjande konsol som typ en blomma fläker sig utåt och är svetsad i baljan, ramen/golvet och även hjulhuset inifrån. Så plattan som jag har tillverkat och svetsat dit i konsolen i baljan på bilden är precis där innerskärmen ska ligga emot, punktsvetsad med förborrade hål. Det blev riktigt stabilt och jag behöver inte oroa mig för att använda domkraften vid punkatering i framtiden.
https://www1.garaget.org/gallery/images/222/221575/221575-27fcedf3c0b28b2f032813ddf8aeafc2.jpg
Det är mycket plåtar som möter upp med varandra och ibland kan det vara svårt att veta hur det var från fabrik då ju allt var bortrostat! Kollade på en annan bil men där var det tydligen rostlagat sedan tidigare och såg helt annorlunda ut. Så jag gjorde på mitt eget sätt. Där baljan mötte upp med innerskärmen och golvet blev det en pyramidliknande konstruktion. Svetsen fick jobba en del innan man blev nöjd. Förutom det kosmetiska så måste vattenavrinningarna fungera samt tillgångshål för rostskyddsmedel finnas som fungerar.https://www1.garaget.org/gallery/images/222/221575/221575-e4f64b94dad83a35312a4d35609468c8.jpg
Framkant klar för målning. Hade även svetsat dit yttre skärmkanten vid detta tillfälle.[img]http://www1.garaget.org/gallery/images/222/221575/221575-
503dc33a2289327bf91d7b92767592c1.jpg[/img]

Fick svetsa bak i hjulhuset också. Och även i baljan alldeles framför. smile

Sponsrade tjänster

Snabbt och enkelt,
med 11 miljoner fordon!

  • Fordonsdata
  • Tekniska data
  • Historik
  • Ägare
  • Värdering
  • Skuldkontroll
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang