Presidento
Of World
17 november 2017
· 3 329 Inlägg
aricharliegold skrev:
opel_vectra_gts skrev:
aricharliegold skrev:
LocKtar skrev:
Vid vilka miltal börjar tfsi motorerna att strula? Och är det alla tfsi årsmodeller som strular?
Finns väl inget speciellt miltal där motorer börjar strula.
Jag äger själv en A3 med 2.0T motorn och den går galant. Dricker knappt någon olja och fungerar som en charm. Den har strax kört 17000 mil, varav 2000 mil är mina.
Volkswagen hatet på denna hemsidan är överdrivet. Om bilarna vore så skit som många här påstår så hade de inte varit så populära som de är.
Hade inte varit för leasing och andra företag så vore dom slut.. Tur är väl att dom äger ett stort företag med mellan 5000 till 10000 bilar i vagnparken bara dom, sen att dom köper in 50 bilar i månaden och har dom max ett år så ytterligare några hundra bilar varje år osv
Det är minst 1 som jag vet om sen finns det säkert fler som höjer "statestiken"
Privat personer köper inte v.a.g nästan.. Inte nytt iaf
Du menar alltså att ett av världens största bilföretag enbart går runt på grund av leasing och "andra" företag? Har du ens någon statistik på det du påstår?
LocKtar skrev:
aricharliegold skrev:
Finns väl inget speciellt miltal där motorer börjar strula.
Jag äger själv en A3 med 2.0T motorn och den går galant. Dricker knappt någon olja och fungerar som en charm. Den har strax kört 17000 mil, varav 2000 mil är mina.
Volkswagen hatet på denna hemsidan är överdrivet. Om bilarna vore så skit som många här påstår så hade de inte varit så populära som de är.
okay, det va ju bra att höra!
Jag har nämligen fått erbjudanade att köpa en a4 kombi 2.0 tfsi från 2010 12000mil nybesiktad..
nåt fel med att några dörrar inte går att öppna utifrån, samt nån grill o repskada på bilen. Men jag är mer orolig över motorn som sagt efter all läsning. Bilen är alltid servad enligt boken och på verkstad.. Jag har inte fått pris på bilen än, men billigaste 2010 på blocket ligger runt 95.000kr. jag gissar att jag får ge runt 75 för den. med dom felen som jag skrev. samt nybesiktad.
Är det dom motorerna som är servade med longlife? 3000mil? när ska kamremmen bytas på dessa bilar?
Du behöver inte vara särskilt oroad över motorn. Inte mer oroad än vad du hade behövt vara med vilken annan bil som helst. Det enda "kända" problemet med TFSI motorerna är oljeförbrukningen. Vissa vill dricka rätt stora mängder olja. Inget större bekymmer förutom det att du behöver åka och köpa en dunk med motorolja då och då.
Kolla hur servicen är skött dock. Longlife-service är ett påhitt. Är motorn servad med longlife så bör du hålla dig borta.
Som sagt, TFSI motorerna är för det mesta riktigt trevliga. Ignorera det onödiga hatet mot volkswagen som pågår på detta forumet. Vissa är bara lite avundsjuka för att de åker runt i japanska riskokare och inte i tyska premium-vagnar.
Ja.. Kolla själv. Inte ens tyskarna själva vill åka dessa vagnar i privatbruk
Jag vet vad jag ser och hur det ser ut på pappret, bara här i "stan" så behöver knappt vw märkesverkstad några privatkunder utan dom lever på leasing och andra företagsbilar, jag har aldrig någonsin sätt en märkesverkstad bete sig så illa mot privatkunder som v.a.g.
Men ptjaa rekommendera en skitbil du, tala emot statestiken.. Sist jag satte mig i en v.a.g med tfsi så hade den gått 130mil och lät som en traktor men men..
Här har vi en flångny volksvagen som började lukta bränt?!! Någon form av kabelbrand visade det sig
Helt ny passat GTE hybrid där den första den fick göra var att stå på verkstad 2 timmar efter leverans för nåt elfel..
Och nej.. Jobbar inte på någon verkstad, innan nån skriker att det är klart man ser fel på bilar när man jobbar i en verkstad.
Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13