Tona rutorna + solarplexius

vickeboy Maskin Tekniker Atlas Copco
16 januari 2007 · 46 Inlägg

Har/hade solarplexius men tog bort de på de nervevbara rutorna var lite jobbigt att inte kuna vev ner rutorna. De jag även har märkt är att det fastnar flugor innanför vilket inte är så snyggt och om man kör med sterion av (vilket inte händer så ofta) så kan man höra ett vist skallrande ljud tycker även att det var ett jävelskap att få bort sidorutorna. men själva tonning är prima och jag är kannonnöjd med de som jag har det..

Etanol
17 januari 2007 · 21 Inlägg

Jo det är ju kruxet med solaren,, om man tänkt ha dessa på bakdörrarna som då naturligtvis inte går att veva ner, så dom åkte snabbt bort då jag beställde med ett par sådana i en av bilarna.

Upplever själv jag inte alls som speciellt irriterande att tex backa i mörker med dessa skivor, men smaken är väl olika,, jo dom kostar ju en del och dessvärre så finns det väl bara en återförsäljare av dessa som kan hålla upp priset.

Men spana på tex Blocket osv där det i bland dyker upp folk som krängt sina bilar och vill göra sig av med dom gamla skivorna,,

Zitram Säljare
17 januari 2007 · 140 Inlägg

Jag kör jämt min bil så jag kan veva ner min ruta tongue
Dom andra får får fixa en annan bil om dom ska någon stanns wink haha, är lite ego-

Volvo C30 T5 "Polestar Performance" (2007)
Zitram Säljare
17 januari 2007 · 140 Inlägg

Står att vikten är 0.1. Antar att det är kg dom menar, men då är det lätta saker?

Volvo C30 T5 "Polestar Performance" (2007)
silverbird
17 januari 2007 · 666 Inlägg

man kan inte alltid lita på postens vikter, när ja beställde mitt avgassystem så stod det vikt 0,1Kg... men sen så på vägen ner så komm det upp i 21,5Kg...
Har funderat på solarplexus ja me... eftersom det verkar skönt att kunna ra av det under den mörka vintern... men skriv hur det blev... för ja vill hels inte att det ska skrammla på rutona när man drar på på basen

//Silver

Zitram Säljare
17 januari 2007 · 140 Inlägg

Tack, lite lättande svar nu.
Men undra vad mitt kostar. Står så dåligt med priser.
1200kr men frakten?

Volvo C30 T5 "Polestar Performance" (2007)
Machin Fartmissbrukare
17 januari 2007 · 1 302 Inlägg

hade solar plexius på en av mina tidigare bilar ...

mycket nöjd.. fyllde sin funktion..
men de är ingenting ja skulle sätta på en bil som man ska ha som "show" bil... + att ibland kan d vara skönt att kunna köra ner rutorna..

"I de blindas rike , är den enögde Kung"
Zitram Säljare
18 januari 2007 · 140 Inlägg

Hur blir det med värme slingorna i bakrutan?

Volvo C30 T5 "Polestar Performance" (2007)
Gräsberg
18 januari 2007 · 1 002 Inlägg

det är inga problem med värmeslingorna sa en kompis till mig som jobba på glasmästeri. hade hört av polare att de skulel smälta filmen men de gör de tydligen inte.. borde väl vara samma med plexius,, att den inte ska smälta..

"Det är slut med bilen den dagen då det kostar mer att parkera den än att köra med den"
______________________________
Zitram Säljare
18 januari 2007 · 140 Inlägg

För den är mitt allt i nuläget tongue
hehe.

Har satt på mina små fönster nu och det var pilligt på S40. Men blev så jävla kallt nu så jag la ner det. gick inte se om jag fick fönstret rent tillslut för mörkret.

Volvo C30 T5 "Polestar Performance" (2007)
Jimzan
18 januari 2007 · 21 Inlägg

har solarplexius på min v40...är mycket nöjd...minus med att man inte kan ta ner rutorna bara men personligen skiter jag i det...har inte på fram rutorna och det ser bra ut

Zitram Säljare
28 januari 2007 · 140 Inlägg

Tjabba, la in lite bilder: http://www.garaget.org/Zitram
kolla längst ner på Projekt. Har 4 bilder just nu. Ska lägga in bilder när monteringen sker också.
Saknas 2 små rutor eftersom dom sitter i bilen.
http://www.garaget.org/show_ext.php?car … age=352974

Om ni kollar på små rutorna där så ser ni säkert att dom är mörka och fina smile

Volvo C30 T5 "Polestar Performance" (2007)
ascona-tic
28 januari 2007 · 1 496 Inlägg

Jag kan bara säga att jag är lite mssnöjd med mina solarplexius pga det speglas i rutorna när solen står på och då ser det ut som spegeltoning. Så jag ska sälja bort mina och köpa riktig toning.

Opel Ampera (2012)
Opel Ascona B "CIH Trionic turbo E85" (1977)
Zitram Säljare
1 februari 2007 · 140 Inlägg

Passar inte att skit på bilen. Har ring och dom sa bara ring imorrn så kan killen kolla datorn...
Fy fan

Volvo C30 T5 "Polestar Performance" (2007)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang