Volvo Amazon Leadsled Kustom

Jag har fått äran att fortsätta med bygget som påbörjades av Simon. Tanken är ett projekt som kommer få ta den tid jag behöver. Strävar efter ett utställningsskick, eller nära på. Skulle jag ens få den körbar är jag dock nöjd till en början.
  • 45 Följare
  • 17 069 Visningar
  • Uppdaterades senast 17 mars 2019
Marqzter Friskt kapat, hälften kvar! ;)
18 november 2018 · 183 Inlägg

Har funderat ett tag på om jag ska göra en projekttråd om den här bilen. Ibland kännt att de kan kvitta, men samtidigt känns det som att jag kan behöva den lilla extra ”sparken” för att få motivation att gå ner i garaget och hålla på.


Kort sagt.. här är min projekttråd.

Köpte bilen av en kille som heter Simon. Alla ombyggnader är hitills gjorda av honom och bilen har man kunnat se i Gasoline. Stod även utställd på Elmia för några år sedan.

Här är lite äldre bilder från honom
https://www1.garaget.org/gallery/images/155/154615/154615-924290eb86d86ad1022f739fb63e6151.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/155/154615/154615-5b00528e2a542a6c9edc701f5762ea55.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/155/154615/154615-8d5caadb9e383c74d35e967f97d5e03f.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/155/154615/154615-1bd39a1c298a08253fbe3237c9bcac6b.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/155/154615/154615-71079ed627765b43167280b2e8dfdc96.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/155/154615/154615-9e7108b1cebb8021800ec29cd026127e.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/155/154615/154615-127a6b273b601e33ac2dc418cd8d7f1e.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/155/154615/154615-2478f6406022fe0be785452934ecadb4.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/155/154615/154615-0bfb6bc2098aa76a6721d59fdc85d2c2.jpg

Orginal är för mig en svordom. Som jag brukar säga...Friskt kapat, hälften kvar! ;)
Chevrolet bel air custom "Kermit" (1954)
Marqzter Friskt kapat, hälften kvar! ;)
18 november 2018 · 183 Inlägg

Hämtade bilen och då såg den ut såhär. Återstår SJUKT MYCKET jobb på bilen för att få den körbar. Ser bättre ut på bild.

Rambalkarna är omsvetsade så att framvagnen kommer högre upp. Måste svetsa klart balkarna, höja upp hela kardantunneln och fixa med drivlinan, bromsar, avgasrör, broms/bränsleledningar och tank.




https://www1.garaget.org/gallery/images/155/154615/154615-ddeaa123c2fc5209a7dc5ccdbba927ef.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/155/154615/154615-6e4343be4853f9f7a873391929dc39f8.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/155/154615/154615-e2bd62b4747d55dcdb133abf98043d97.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/155/154615/154615-8dd2c533595d65cb6f8f339508a78664.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/155/154615/154615-9d33170953e1b36f84e030eed937407d.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/155/154615/154615-c549fa52012d2c6dcbad5a9cc9847df3.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/155/154615/154615-4b24d5a25d0054825104c940a8a24271.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/155/154615/154615-d06ba8e5a8db545e4c6e59b1b9ff71f8.jpg

Orginal är för mig en svordom. Som jag brukar säga...Friskt kapat, hälften kvar! ;)
Chevrolet bel air custom "Kermit" (1954)
Marqzter Friskt kapat, hälften kvar! ;)
18 november 2018 · 183 Inlägg

Har ägnat söndagen åt att rensa ur bilen, för att kunna börja kapa och svetsa om kardantunneln. Tog även ur motorn för att underlätta jobbet med balkarna.


https://www1.garaget.org/gallery/images/155/154615/154615-83a6c7e1198b9a9e1a24b6e3790f3f09.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/155/154615/154615-9b6f367ac842c269afcc3cf0ec82cd5c.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/155/154615/154615-ca653121c703a900237c6e50178a569c.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/155/154615/154615-05452d335397c8f4cecb5617d1ddb497.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/155/154615/154615-f10b396a11631707fc8555830bc135d6.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/155/154615/154615-5603abb6de5edd8d8d1ec74717c374cf.jpg

Orginal är för mig en svordom. Som jag brukar säga...Friskt kapat, hälften kvar! ;)
Chevrolet bel air custom "Kermit" (1954)
Marqzter Friskt kapat, hälften kvar! ;)
22 november 2018 · 183 Inlägg

DieLuftWaffe skrev:
Vad satt det i för motor btw? smile Och har du tänkt dig någon annan motor? smile

Satt en okomplett b18.. blir nog b18/b20 igen för att göra de lättare.

Orginal är för mig en svordom. Som jag brukar säga...Friskt kapat, hälften kvar! ;)
Chevrolet bel air custom "Kermit" (1954)
Marqzter Friskt kapat, hälften kvar! ;)
25 november 2018 · 183 Inlägg

Står lite stilla just nu, mest för att jag inte vet vart jag ska börja. Skulle kunna göra mkt jobb med karossen och underarbete inför lack. Det känns dock lite ”onödigt” att ta just nu, när jag har så mkt jobb att göra med drivlina/ höja kardantunnel och balkarna som är upphöjda. Skulle säkert bli klart på en helg om man körde stenhårt.  Däremot funderar jag på om det inte rent av är lättare att kapa ur innerkärmar/balkarna och allt som är upphöjt, få tag på en donatorbil och bygga om det till orginal igen.

Måste oavsett, hur jag än gör svetsa om rambalkarna i fram. Därav att jag funderar på vad som skulle vara lättast.

Orginal är för mig en svordom. Som jag brukar säga...Friskt kapat, hälften kvar! ;)
Chevrolet bel air custom "Kermit" (1954)
Marqzter Friskt kapat, hälften kvar! ;)
27 november 2018 · 183 Inlägg

Pontiac_firebird72 skrev:
Varför behöver du ta bort balkar mm är det inte bra om det finns plats.

Mjo, men kan ta lite bilder på rambalkarna, så ni lättare förstår vad jag brottas med.

Orginal är för mig en svordom. Som jag brukar säga...Friskt kapat, hälften kvar! ;)
Chevrolet bel air custom "Kermit" (1954)
Marqzter Friskt kapat, hälften kvar! ;)
28 november 2018 · 183 Inlägg

Cassius skrev:
Varför vill du bygga tillbaka till originalbalkar fram? Den är förmodligen höjd för att det inte går sänka tillräckligt mycket annars, jag vet inte hur de ser ut men förhoppningsvis har den som gjort det haft en bra tanke. De övriga arbetet ser ju väl utfört ut så då har grundbyggaren nog tänkt "bra" även med rambalkarna.

Att ta över "midway" kan så klart vara knepigt då man måste lista ut hur den som började tänkte för att förstå hur man ska gå vidare smile

På en amazon behövs inga större ingrepp för att få bilen KLAPPLÅG. Det räcker med att höja upp fjäderskålarna i framvagnen. I värsta fall får man höja lite av kardantunneln precis vid bakaxeln. Men ja, jag förstår tanken med att höja upp rambalkarna ändå, även om det blir väldigt mkt mer jobb runt om. Får se hur jag gör. Måste oavsett ha tag på en donatorbil smile

Orginal är för mig en svordom. Som jag brukar säga...Friskt kapat, hälften kvar! ;)
Chevrolet bel air custom "Kermit" (1954)
Marqzter Friskt kapat, hälften kvar! ;)
28 november 2018 · 183 Inlägg

Cassius skrev:
Att höja fjäderskålarna må göra bilen jävligt låg, men du får jävligt kassa vinklar på a-armarna på köpet.. smile

Att höja hela framvagnen gör att man behåller mer av original geometrin vilket i sin tur kommer göra att bilen är bättre att köra trots att den är låg.

Jag har själv en Kadett C som jag sänkt ca 70-80mm, om de inte är mer.. (balken ligger nog runt 70mm lägre än std, men jag har större hjul också). Min ambition är att köra bana/konbana och för att behålla vettig framvagns geometri och få "rätt" respons vid fjädring har jag fått labba en del med geometrin. Hur noga man bör vara beror på vad bilen ska användas till, just denna ska de väl mest glidas runt i låg hastighet med gissar jag? Då kanske man inte behöver vara så noga med att framvagnen ska fungera "rätt" smile

Ja, fördelen är ju att jag kan åka bekvämt med fjädringsväg även när bilen är låg. Med orginal blir det ju som du säger, taskiga hjul/arm-vinklar och tvärstum komfort, vilket jag tröttnat på ordentligt!


Nu vet ju inte jag hur pass noga han har varit med att mäta och svetsa ihop allt så det är rakt. Svetsningen är oavsett under all kritik och måste göras om för att jag ska våga köra runt i den bilen sen, även om det bara kommer bli en glidare.

Orginal är för mig en svordom. Som jag brukar säga...Friskt kapat, hälften kvar! ;)
Chevrolet bel air custom "Kermit" (1954)
Marqzter Friskt kapat, hälften kvar! ;)
28 november 2018 · 183 Inlägg

Nackdelen är också att jag själv aldrig gjort ett så pass avancerat ingrepp som att höja rambalkar osv. Det är väl den enda saken jag känner att jag behöver väldigt mkt hjälp med. När det kommer till att svetsa om en karsantunnel är det säkert gjort på en helg.

Orginal är för mig en svordom. Som jag brukar säga...Friskt kapat, hälften kvar! ;)
Chevrolet bel air custom "Kermit" (1954)
Marqzter Friskt kapat, hälften kvar! ;)
28 november 2018 · 183 Inlägg

Gick ner i garaget och drog av några timmar nu.

De här bilderna förklarar en del av varför jag är tveksam på hur jag ska göra när det kommer till framvagnen och ombyggnaden av balkarna.

Började slipa ner svetsfogar och slipade av lite av spacklet som är på bilen för att se hur de ser ut under.

kapade även ur de där röret för de försänkta blinkers/positionsljusen.  Nej, jag är inte mkt för 59 cadillac lysen, de används ju ÖVERALLT!! Jag strävar efter ett stilrent och cleant stuk i fronten, så de blir att lägga slätt. smile



https://www1.garaget.org/gallery/images/155/154615/154615-b99f527657d665a13844333e9d936610.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/155/154615/154615-5100558973594bb1537b1891e27aef26.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/155/154615/154615-5f3f8afcc53a56e1c39335fcb163aebb.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/155/154615/154615-60132d195d17f502d386f80f4ab8ef59.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/155/154615/154615-1ff071d3f37edbdb32af1b8fbcbc5e13.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/155/154615/154615-c3f8620036f52c2aff6e1946fcef9325.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/155/154615/154615-e7fc6f719fea41c9a8161cab1c0cefd8.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/155/154615/154615-4f751d6ca17ba9ba40210fe723a60218.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/155/154615/154615-4b0423d7a297ea4ed29897a2333f532b.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/155/154615/154615-bbde2bb31ca665ce5a30ca03c1cbfdc5.jpg

Orginal är för mig en svordom. Som jag brukar säga...Friskt kapat, hälften kvar! ;)
Chevrolet bel air custom "Kermit" (1954)
Marqzter Friskt kapat, hälften kvar! ;)
28 november 2018 · 183 Inlägg

Pontiac_firebird72 skrev:
Förstår att du behöver en donator kaross med dom svetsarna. Men idén är fin bara att mäta noga och göra om. 😀

Ja, vet inte om det går att rädda de som är på bilen nu, genom att svetsa om och förstärka, eller om man rent av ska skrota skiten och göra om allt?

Det är ju SÅ VIKTIGT att ett sånt här jobb blir utfört ordentligt! Vet ju inte ens om de är rakt just nu. Bilen kanske går på tvären när jag är klar om jag låter de vara som det är?

Orginal är för mig en svordom. Som jag brukar säga...Friskt kapat, hälften kvar! ;)
Chevrolet bel air custom "Kermit" (1954)
Marqzter Friskt kapat, hälften kvar! ;)
29 november 2018 · 183 Inlägg

Cassius skrev:
Jag hade nog kapat bort från det gamla kapsnittet och bakåt ner under golvet. Mätt in framvagnen så den sitter rätt.

Gjort mallar och kapat ut 4 delar till en ny balk och "handbyggt" ramsnoken från golvet upp till framvagns infästningen.
Svetsat in ett par 3mm plattor inuti den gamla balken för att få en förstärkning av skarven så de inte bara är kant-i-kant svetsat.

Själva höjningen i sig ser okej gjort ut, den sida som är "klar" ser vettigt tänkt ut vid framvagnsinfästningen, men den ser riktigt klen ut längre ner under golvet.. där hade jag velat ha balken högre, där kommer de bli brytkrafter och då vill man ha mer höjd på den.

Att byta hela framänden tror jag är mer jobb egentligen än att bara kapa bort och göra nya rambalks anslutningar från scratch. Inga stora skillnader, men de är rätt pilligt att få till ett front byte med smile

Trör jag är med på vad du menar ändå. Just nu tror jag allt är svetsat kant i kant, utan förstärkningar på både insida och utsida. Är alltså bara en dålig svetsfog som håller ihop balkarna. 

Att den ”färdiga” sidan är för klen nere vid golvet kan jag hålla med om, känns som jag behöver lägga dit en bit på nå vis för att stabilisera och göra balken tjockare.


Just precis över framvagnen och där balken möter innerskärmen tycker jag också det ser ok ut. Det är mot torpedplåten/golver jag är bekymrad. Även längst fram mot kylarbalken är det ju lite knepigt.


En annan sak är ju de att motorn och växellådan hamnar högre upp nu. Funderar på om man kan kapa ur en bit ur framvagnen (om man ens får göra de) så att motorn hamnar ungefär där den ska vara orginal. Då behöver jag inte höja kardantunneln lika mkt, även om jag troligtvis höjer mer än vad jag behöver för att ha ordentligt med plats ifall det blir luftfjädring på bilen sen.

Orginal är för mig en svordom. Som jag brukar säga...Friskt kapat, hälften kvar! ;)
Chevrolet bel air custom "Kermit" (1954)
Marqzter Friskt kapat, hälften kvar! ;)
29 november 2018 · 183 Inlägg

Pontiac_firebird72 skrev:

Marqzter skrev:

Pontiac_firebird72 skrev:
Förstår att du behöver en donator kaross med dom svetsarna. Men idén är fin bara att mäta noga och göra om. 😀

Ja, vet inte om det går att rädda de som är på bilen nu, genom att svetsa om och förstärka, eller om man rent av ska skrota skiten och göra om allt?

Det är ju SÅ VIKTIGT att ett sånt här jobb blir utfört ordentligt! Vet ju inte ens om de är rakt just nu. Bilen kanske går på tvären när jag är klar om jag låter de vara som det är?

Tycker det är konstigt att jobbet med sänkning Av framvagn är så dåligt utfört när resten an bilen ser helt okej ut taksänkning mm

Ja, det håller hag med om. Allt på bilen är så väl genomtänkt och verkar ordentligt gjort, även om vissa svetsar på karossen är lite sådär, så förstår jag inte riktigt vad som ”blev fel”  när framvagnen höjdes i ramen. det var NÄRA jag lät bilen stå kvar när jag såg hur illa det var svetsat i en så viktig del av bilen. Insåg att det kommer bli SJUKT MKT JOBB att få ordning på allt runt omkring. Måste ju bygga nya motorfästen, bygga om växellådsbalken så den stämmer överens med motorns nya placering. Kardanstång och bakaxel får en annan brytvinkel, får höja kardantunnel osv osv

Orginal är för mig en svordom. Som jag brukar säga...Friskt kapat, hälften kvar! ;)
Chevrolet bel air custom "Kermit" (1954)
Marqzter Friskt kapat, hälften kvar! ;)
30 november 2018 · 183 Inlägg

Cassius skrev:
Googla runt lite så hittar du säkert fort lite info om att jacka ur amazon/pv framvagnar. Jag vet att de gjorts tidigare. Sen hade nog jag försökt undvika de så långt de går men.. smile Hur är frigången mellan tråg och vev på dom gamla B motorerna? Kanske går spara någon cm på att platta till tråget?

Platta till tråget hade inte vart nå problem så länge man inte har en oljepump, för den har inte mkt kvar innan det tar i.

Skulle nästan prata med en sfro-kille som kan kolla och se till att man gör allt rätt från början och slipper göra om nå senare.

Orginal är för mig en svordom. Som jag brukar säga...Friskt kapat, hälften kvar! ;)
Chevrolet bel air custom "Kermit" (1954)
Marqzter Friskt kapat, hälften kvar! ;)
23 december 2018 · 183 Inlägg

Nu är det äntligen lite ledigt från jobbet! Då får energin jag har spenderas på amazonen nere i geraget. Skjuter upp arbetet med balkarna och golv ett tag och fokuserar på karossen lite. Finns ju så mkt att göra, så kan göra de jag tycker är kul när man ändå har möjligheten. Blir ju tyvärr inte mkt energi kvar för min del efter jobbet. Kvällarna går till att vila upp sig för att orka jobba nästa dag. Denna mörka årstid är slitsam för mig, så det tar emot rejält att gå ner i garaget även om jag får ”ångest” över att inte gå ner.


Igår var jag iaf ner och svetsade igen blinkersen. Hittade en fin ”doftis” från en bil, rekonden hade plockat ur på jobbet. Tyckte den kunde hänga i min backspegel istället. Kommer nog alltid hänga kvar där. Haha



https://www1.garaget.org/gallery/images/155/154615/154615-a8aa8a9eb1579c86b14687138dff97e1.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/155/154615/154615-8fc283be90edafac4ce01088fdd0d63d.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/155/154615/154615-3e77c62770966198a75a2fd9f070faa2.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/155/154615/154615-0be70275682299468b65c835a9967e52.jpg

Orginal är för mig en svordom. Som jag brukar säga...Friskt kapat, hälften kvar! ;)
Chevrolet bel air custom "Kermit" (1954)
Marqzter Friskt kapat, hälften kvar! ;)
23 december 2018 · 183 Inlägg

Fått lite gjort nu under eftermiddagen. Fick för mig att frencha in bakljusen med hjälp av orginal bakljus-sargen. Återstår ganska mkt finputs och tennspackling innan det blir bra, men nu får man en inblick av hur det kommer bli senare. smile


https://www1.garaget.org/gallery/images/155/154615/154615-ee85ad48363adb5ff8f9cd2dd6b4c314.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/155/154615/154615-359a6d14cd2573670ac09fcb198b7615.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/155/154615/154615-2f205a182b94f10aa6e158866288c2f6.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/155/154615/154615-76a6ae624bb907e1f26f7a9a815fbad2.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/155/154615/154615-a995f7dae8d27c58b9da1753f57a6553.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/155/154615/154615-cc43bbe5fbc6af1406a8dae66d7f8f44.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/155/154615/154615-14d57d43a8341f223ba42e50139f9bfc.jpg

Orginal är för mig en svordom. Som jag brukar säga...Friskt kapat, hälften kvar! ;)
Chevrolet bel air custom "Kermit" (1954)
Marqzter Friskt kapat, hälften kvar! ;)
25 december 2018 · 183 Inlägg

När hela sverige satt bänkade och kollade på kalle anka var jag nere och svetsade på bakskärmarna. Tyckte formen runt bakljusen var för avvikande från bakluckan så fick klutta dit en plåtbit för att fylla upp ”vecket” mellan lyset och lyckan. Har även lagt en plåt under bakljusen för att få bättre flyt ner mot kofångaren.


Imorn blir det att fortsätta jobbet på andra sidan och ev helsvetsa allt.

För den som eventuellt tycker att svetsarna ser ut knepiga ut.. ja.. det går nog att göra snyggare, på ett annorlunda sätt osv.. men jag är inte så erfaren när det kommer till att varken svetsa, eller knacka plåt.. så det blir som det blir. Lär mig under tiden och är öppen för alla tips! smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/155/154615/154615-366c2222ca31add1efd7c6be09dd7828.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/155/154615/154615-f3a91284df93e54b72445f35c14a97c8.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/155/154615/154615-af590352eb9ce0dea3b5649ff8f959c4.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/155/154615/154615-e1248a7cbb5678e649891f9ed0036646.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/155/154615/154615-dc23cc39c689233ed1d50ff3e0c27d7e.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/155/154615/154615-29b6af29a181d07e8da6dee7c3e77431.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/155/154615/154615-ff75af00f3dd463831ad95d2b269aab5.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/155/154615/154615-61f9c2196e835b8440371d57c7da77ad.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/155/154615/154615-0df22f33f8c51b823e1dfa4aecd3d107.jpg

Orginal är för mig en svordom. Som jag brukar säga...Friskt kapat, hälften kvar! ;)
Chevrolet bel air custom "Kermit" (1954)
Marqzter Friskt kapat, hälften kvar! ;)
2 januari 2019 · 183 Inlägg

Fått tag på en grill som jag tror kommer bli riktigt bra på den här bilen!

Kommer från en Vauxhall velox 53

Nu är frågan hur jag ska ha den också.

Har några idéer om hur den kan bli

Snabbt ditklämd på bilen ser den ut såhär. Helt orginal
https://www1.garaget.org/gallery/images/155/154615/154615-eaff09ce11653fbbfdd5cb55153460a7.jpg

Kortad, med mittribba skulle bli ungefär såhär

https://www1.garaget.org/gallery/images/155/154615/154615-165446a2cbf935f2ac47971cdc54cc21.jpg


Orginal längd, utan mittribba
https://www1.garaget.org/gallery/images/155/154615/154615-cf1c9b7d70cca2eb65282ffb5aaa58fd.jpg


Kortad, utan mittribba
https://www1.garaget.org/gallery/images/155/154615/154615-b9fdf94712f53010401f0e56ac46c3c4.jpg

Orginal är för mig en svordom. Som jag brukar säga...Friskt kapat, hälften kvar! ;)
Chevrolet bel air custom "Kermit" (1954)
Marqzter Friskt kapat, hälften kvar! ;)
2 januari 2019 · 183 Inlägg

Provade lite snabbt i Paint. Tror det kan bli såhär ändå.


https://www1.garaget.org/gallery/images/155/154615/154615-7dc84b3ad06ab1b7498c0be6420ad552.jpg

Orginal är för mig en svordom. Som jag brukar säga...Friskt kapat, hälften kvar! ;)
Chevrolet bel air custom "Kermit" (1954)
Marqzter Friskt kapat, hälften kvar! ;)
5 januari 2019 · 183 Inlägg

Har kommit fram till en lösning på hur jag ska bygga om fronten. Kommer inte alls bli som på bilderna, men kommer använda delarna från den grillen för att bygga de som jag vill ha. Kommer bli skitsnyggt!

Blir den långa mittribban som kommer vara i fokus, något kortare däremot.

Orginal är för mig en svordom. Som jag brukar säga...Friskt kapat, hälften kvar! ;)
Chevrolet bel air custom "Kermit" (1954)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang