Stoppad av Polisen för 4:e gången på 2 veckor.

Jonni
18 januari 2007 · 1 256 Inlägg

Då var det dax igen..

Tisdag 16/1-06

08:30
Började Tisdagen med att åka ut till gamla jobbet i min grannes bil då han hade fått lite strul med den, konstigt för en 1år gammal bil..  Pratade med en av grabbarna på verkstaden och det var ett snabbt åtgärdat problem och jag satte mig i bilen och körde hem den, sedan åkte jag ut till fastOnes verkstad för att fixa lite grejer och för att försöka komma på en bra idé med regskylten fram.

Jag har legat sömnlös flera nätter för att försöka komma hur och vad jag skall göra åt min regskylt fram, jag vill inte skruva hål i fronten, vill inte heller köra med en olaglig "klisterskylt" men nu äntligen så har jag förhoppningsvis kommit på en bra lösning (tänker dock inte avslöja den big_smile).

Så nu måste jag göra en ritning och skaffa material för att kunna genomföra min lilla plan som polisen inte kan säga något om, har forskat lite i vad jag får och vad jag inte får göra.

Tiden går...

18:15 kommer jag på att jag hade ju faktiskt oxå andra planer för kvällen!

"SHIT, dejt klockan 8" skrek jag för mig själv när jag tittade på klockan.
Sätter mig i bilen, rusningstrafiken vart inte över ännu.. när jag väl kommer hem har klockan hunnit och bli 19:00, snabbt in i duschen och ut, fixar frillan och på med lite "lukta gott"

kl 19:15 så kliver jag in i rummet och glädjer mig åt att jag hade fixat all tvätt dagen innan,  på med jeansen och favoritskjortan! klockan blir halv och jag hade inte ätit något sedan lunch, jag tänkte.. "jag hinner köpa en macka på vägen"

19:31 sätter jag mig i bilen och startar.. Varmkör 1 minut åker iväg.. *VIKTIGT* Stannar på macken och köper en macka och en dricka, käkar och dricker upp vidare in till stan..

19:50 inne i stan, "Yes! on time like a gentleman!" tänkte jag för mig själv, hinner o lugna ner mig lite så ringer madamen som jag hade stämt träff med, hon stod o väntade utanför ett fik i vasa.. Snabb som man är så rullar man fort förbi på Allén i göteborg och svänger av i Vasa.. Plockar upp damen och ser att hon var mkt snyggare än vad jag kunde minnas!
*Great Success*

Efter en stunds pratande så tyckte fröken att vi skulle åka och kolla film hos mig.. Jag tvekade inte för en sekund att säga "Ja låter som en bra idé" satte fart hem och tänkte väl inte så mkt på omgivningen runt omkring..

Plötsligt så säger hon "vad är det för dåre som ligger i bakom dig, han ligger ju jättenära" jag tittar i backspeglen och då är det en bmw 3-Serie E36-modellen med två mörkhyade individer som ligger och hetsar när jag ligger och kör lugnt.. Jag byter fil och växlar ner, han kör upp jämsides och varvar upp nått fruktansvärt.. Jag börjar skratta och hon lika så.. Han sticker iväg och jag frågade om hon vart farträdd och hon hinner inte svara innan jag har kuggat ner till 3an och sätter fart efter, kör förbi Rödljusen vid ullevi och kommer ikapp BMW:n och han upptäcker mig och gasar ännu mer..

Väl uppe vid bron över motorvägen (norrgående) så får han en sladd som jag skulle vilja säga vart okontrollerad men som han lyckades styra upp.. Jag några meter bakom kuggar ner till 2:ans växel och drar fullt igenom.. Ett sånt skönt fyrhjulsställ att jag kände hur adrenalinet pumpade medans jag hör hur hon sitter och tjuter och skrattar! jag blev helt överlycklig för att hon tyckte att det var kul.. Jag slänger i 3an och blåser om bmw:n på påfarten till motorvägen hon skriker till en gång till och jag kuggar upp till 4:an och ser hur bmw:n försvinner.. Väl ute på motorvägen väljer jag filen mot E20N, kuggar ner till 3:an och bromsar in för olskrokskurvan, ser hur BMW:n desperat försöker komma ifatt mig.. väl ute på E20an så släpper jag av då jag vet att länsman kan stå och skjuta laser, han blåser om mig och det verkade inte som om han släppte på gasen överhuvudtaget..

När han försvann så brast hon ut "shit va roligt det va", Jag bara skrattade och fortsatte våran trevliga stund i ett lugnt tempo hemåt medans jag kände hur adrenalinet forsade igenom mina ådror wink

Några minuter senare svänger jag av motorvägen, tänkte jag skulle ta en annan väg hem och visa madamen vart jag hade bott innan.. Rullar vidare, När jag har ca 350 meter kvar tills jag vart hemma möter jag polisen, då jag körde lungt och lagligt som jag alltid gör när jag kör på småvägar, jag tittar i backspegeln när dom kört förbi, de tvärnitade och vände efter mig direkt..

Jag tänkte bara "SHIT, inte nuuuu..", jag visste med en gång varför dom vände.. Jag hade ingen regskylt fram.. Jag sa till fröken att nu ska vi prata lite med farbror blå, hon fattade ingenting men svarade med tystnaden.. Blåljusen på och jag svänger in på busshållplatsen precis vid min uppfart.. Tar fram mittkörkort och drar ner rutan, sitter lugnt och fint.. väntar en liten stund, ingen kommer..

efter ca 3minuter så kommer bägge fram till mig..

Jag hälsar artigt men bestämt "God kväll mina Herrar", får ett artigt svar tillbaks och jag frågar varför dom hade stoppat mig..

Han svarar på min fråga:

"Vi har ringt 2 samtal och får inte fram nåt om din bil, vi tror inte att den där spoilern du har där bak är godkänd vid besiktning"

Jag skrattade lite, svarade artigt: "Den här bilen är helbilsgodkänd"

Han svarar då: "Nja, vi har hört lite delade meningar om denna modellen"
Jag sa ingenting, då jag själv gissar på att han har inte ens en aning om vart det var för bil..

Väl i diskussionen så kommer inte oväntat regskylten fram på tal.. "Den sitter ju där, sa jag till dem. (den satt då i rutan) jag väntar bara på en hållare som skall komma.
Men då säger han oxå att jag hade blivit stoppad i en flygande besiktning utan regskylten fram vilket iof var sant.. men inte hela sanningen, jag hade regskylten på ett synligt ställe  i rutan.. eftersom polismannen som då stoppat mig kunde avläsa den fick jag bara en varning, och vart tvungen att åtgärda det..

Han sa att det var inte tillåtet att ha den i rutan så, och jag påpekade ytterligare en gång "Men ni kunde avläsa den, eller hur?"

Då svarade hans kollega "Ja, jag kunde se den men...." han blev avbruten av sin kollega, "Du får inte ha den, där.. Det blir körförbud och böter"

Jag blev förbannad, men utan att visa det så frågade jag, "grabbar.. Ni kan väl vara lite schyssta och skippa att ge mig böter.. Jag har 350 meter hem.. Ni kan följa mig efter mig hem, skall inte köra med bilen mer.."

Hans kollega ger mig då ett jävligt vettigt svar: "klart att vi kan vara schyssta, men det finns anledning till att du måste ha skylten fram, vi jagar brottslingar då måste vi kunna avläsa skylten fram oxå för att kunna identifiera bilen"

*Precis när han sagt det går radion igång, dom får ett anrop och hans kollega går iväg*

Jag svarade "Självklart, är det så.. Men du såg ju skylten och jag LOVAR att jag skall åtgärda det om ni inte ger mig böter, ni lär ju inte missa mig direkt"

Hans kollega blinkar med helljusen och ropar

Han skrattar och säger "Du hade tur den här gången grabben, vi har fått ett larm.. Kör försiktigt"

fick mitt körkort, dom körde iväg.. Jag knöt nävarna och gjorde ett litet glädjehopp sen satte jag mig i bilen och sa "Härlig första dejt va?" hon bara skrattade och sa "Ja detta lär jag inte glömma.. Men du måste vara en jävel på att prata för dom såg inte så glada ut" jag bara skrattade för hon hade inte hört något då jag hade glömt att skruva ner stereon i bilen


Jag slapp böter och kvällen fortsatte, hon vill inte åka hem efter film & mys, så kvällen så blev ännu mer lyckad..

Morgondagen går förhoppningsvis åt till att bygga regskyltshållare "a´la Jonni"


Slutet gott, allting gott!


Kör lugnt killar och tjejer!

Senast redigerat av Jonni (18 januari 2007)

terazzi
18 januari 2007 ·

hahahahaha gött wink

Gatzone
18 januari 2007 · 289 Inlägg

hehe jag måste då säga att du har grymt tur tongue det var väl inte så längesedan du åkte på böter vid götaälvbron eller älvsborgsbron om jag inte minns helt galet? förresten, riktigt läcker bil du har wink

Jonni
18 januari 2007 · 1 256 Inlägg

Hehe, Det stämmer..  det var 2 veckorsen exakt!

TACK!

Gatzone
18 januari 2007 · 289 Inlägg

Somliga har otur, själv så har jag kört om både en polisbuss och en civilbil utan att bli stoppad, mött dem i runt 140km/h utan att de vänt och åkt ikapp, här blir man aldrig stoppad ute på "landet" rätt så gött faktiskt tongue Varsågod, min nästa bil blir förmodligen en sådan 8:a eller 9:an.. vad skiljer dem åt?

Braather (none)
18 januari 2007 · 1 725 Inlägg

Hahaha.-..Kunde du inte skrivit mer... Det var som en bok nästan...hehe.. Så jävla skön historia.. Den satt gött så där på nattkvisten..big_smile Hoppas det går bra med bruden......och skylten så klrt wink

--Lev i går som det vore i morgon--
beemern .......
18 januari 2007 · 2 655 Inlägg

haha fii faan vilken dejt. nästan sånna lyckade man bara kan drömma om XD

Jonni
18 januari 2007 · 1 256 Inlägg

Jag vart rätt förvånad själv hur bra allt gick!
Det kunde gått skepprätt åt helvete wink

JW
18 januari 2007 · 281 Inlägg

"SHIT, dejt klockan 8" skrek jag för mig själv när jag tittade på klockan.
Sätter mig i bilen, rusningstrafiken vart inte över ännu.. när jag väl kommer hem har klockan hunnit och bli 19:00, snabbt in i duschen och ut, fixar frillan och på med lite "lukta gott"

19:31 sätter jag mig i bilen och startar.. Varmkör 1 minut åker iväg.. *VIKTIGT* Stannar på macken och köper en macka och en dricka, käkar och dricker upp vidare in till stan..


Trevlig berättelse.. Dock lite konstigt att bilen kallnar så pass snabbt
(på bara en halvtimme) att den måste varmköras HAHA

high_speed
18 januari 2007 · 64 Inlägg

jäkla lyckad kväll...tjej å race, kan knappast bli bättre wink
men ett förslag...sätt dit en ny nr plåt hållare, som man skruvar fast i bilen å sen bara skjuter skylten i
fast du ville väl såklart inte ha skylten alls egentligen wink

det gör sällan ont att falla - men det är värre då du tar i backen
Saab 900 (1996)
beemern .......
18 januari 2007 · 2 655 Inlägg

JW skrev:
"SHIT, dejt klockan 8" skrek jag för mig själv när jag tittade på klockan.
Sätter mig i bilen, rusningstrafiken vart inte över ännu.. när jag väl kommer hem har klockan hunnit och bli 19:00, snabbt in i duschen och ut, fixar frillan och på med lite "lukta gott"

19:31 sätter jag mig i bilen och startar.. Varmkör 1 minut åker iväg.. *VIKTIGT* Stannar på macken och köper en macka och en dricka, käkar och dricker upp vidare in till stan..


Trevlig berättelse.. Dock lite konstigt att bilen kallnar så pass snabbt
(på bara en halvtimme) att den måste varmköras HAHA

han kanske vill köra den varm i 1 minut för att den ska bli någolunda varm innan han börjar gasa. pärskaft tongue... kanske inte e så noga på en traktor tongue

JW
18 januari 2007 · 281 Inlägg

beemern skrev:

JW skrev:
"SHIT, dejt klockan 8" skrek jag för mig själv när jag tittade på klockan.
Sätter mig i bilen, rusningstrafiken vart inte över ännu.. när jag väl kommer hem har klockan hunnit och bli 19:00, snabbt in i duschen och ut, fixar frillan och på med lite "lukta gott"

19:31 sätter jag mig i bilen och startar.. Varmkör 1 minut åker iväg.. *VIKTIGT* Stannar på macken och köper en macka och en dricka, käkar och dricker upp vidare in till stan..


Trevlig berättelse.. Dock lite konstigt att bilen kallnar så pass snabbt
(på bara en halvtimme) att den måste varmköras HAHA

han kanske vill köra den varm i 1 minut för att den ska bli någolunda varm innan han börjar gasa. pärskaft tongue... kanske inte e så noga på en traktor tongue

jo men jag skrev ju att det är konstigt att den inte fortfarande var varm efter en halvtimme! Traktorer kan jag inget om förövrigt.

Jonni
18 januari 2007 · 1 256 Inlägg

JW skrev:
"SHIT, dejt klockan 8" skrek jag för mig själv när jag tittade på klockan.
Sätter mig i bilen, rusningstrafiken vart inte över ännu.. när jag väl kommer hem har klockan hunnit och bli 19:00, snabbt in i duschen och ut, fixar frillan och på med lite "lukta gott"

19:31 sätter jag mig i bilen och startar.. Varmkör 1 minut åker iväg.. *VIKTIGT* Stannar på macken och köper en macka och en dricka, käkar och dricker upp vidare in till stan..


Trevlig berättelse.. Dock lite konstigt att bilen kallnar så pass snabbt
(på bara en halvtimme) att den måste varmköras HAHA

*VIKTIGT*

haha lite ironi i det hela.. vet inte om jag fick fram det riktigt men så vart det menat iaf wink

Jag kan erkänna att jag satt och fipplade med frisyren lol

JW
18 januari 2007 · 281 Inlägg

Jonni skrev:

JW skrev:
"SHIT, dejt klockan 8" skrek jag för mig själv när jag tittade på klockan.
Sätter mig i bilen, rusningstrafiken vart inte över ännu.. när jag väl kommer hem har klockan hunnit och bli 19:00, snabbt in i duschen och ut, fixar frillan och på med lite "lukta gott"

19:31 sätter jag mig i bilen och startar.. Varmkör 1 minut åker iväg.. *VIKTIGT* Stannar på macken och köper en macka och en dricka, käkar och dricker upp vidare in till stan..


Trevlig berättelse.. Dock lite konstigt att bilen kallnar så pass snabbt
(på bara en halvtimme) att den måste varmköras HAHA

*VIKTIGT*

haha lite ironi i det hela.. vet inte om jag fick fram det riktigt men så vart det menat iaf wink

Jag kan erkänna att jag satt och fipplade med frisyren lol

Hehe ok smile Lycka till me regskyltkonstruktion! och framtida race med bruden vid din sida wink

Flash Modo-fan från början till slut
18 januari 2007 · 330 Inlägg

haha...skoj läsning innan d e sovdags...å lycka till me tjejen å skylten

Stolt far till Freddy 18/12-08
Jonni
18 januari 2007 · 1 256 Inlägg

Flash skrev:
haha...skoj läsning innan d e sovdags...å lycka till me tjejen å skylten

JW skrev:
Hehe ok smile Lycka till me regskyltkonstruktion! och framtida race med bruden vid din sida wink

Tackar! *bugar*

Brudar finns det många av, dock inte regskylstkonstruktioner wink

JW
18 januari 2007 · 281 Inlägg

En polare till mig äger en seat leon.. den har en annan front så regskylten passade inte in någonstans..

Då satte han den längst ner, och för att den inte skulle pajja då han körde emot något så satt skylten i små fina gångjärn,

Om du inte förstår vad jag menar med att han satte den "längst ner" så kolla in min vinterbil.

mvh Jonas

Jonni
18 januari 2007 · 1 256 Inlägg

JW skrev:
En polare till mig äger en seat leon.. den har en annan front så regskylten passade inte in någonstans..

Då satte han den längst ner, och för att den inte skulle pajja då han körde emot något så satt skylten i små fina gångjärn,

Om du inte förstår vad jag menar med att han satte den "längst ner" så kolla in min vinterbil.

mvh Jonas

Gångjärn är en del av min plan wink skall dock göra det mer avancerat tänkte jag

Men tack endå smile

beemern .......
18 januari 2007 · 2 655 Inlägg

Jonni skrev:

JW skrev:
En polare till mig äger en seat leon.. den har en annan front så regskylten passade inte in någonstans..

Då satte han den längst ner, och för att den inte skulle pajja då han körde emot något så satt skylten i små fina gångjärn,

Om du inte förstår vad jag menar med att han satte den "längst ner" så kolla in min vinterbil.

mvh Jonas

Gångjärn är en del av min plan wink skall dock göra det mer avancerat tänkte jag

Men tack endå smile

hehe gångjärn eller små kedje länkar e väl de bästa sättet att fästa på då kommer den åka upp bakåt om man kör viss fort, kan tänka mej att den iden ingår också i dina planer eller wink

Jonni
18 januari 2007 · 1 256 Inlägg

beemern skrev:

Jonni skrev:

JW skrev:
En polare till mig äger en seat leon.. den har en annan front så regskylten passade inte in någonstans..

Då satte han den längst ner, och för att den inte skulle pajja då han körde emot något så satt skylten i små fina gångjärn,

Om du inte förstår vad jag menar med att han satte den "längst ner" så kolla in min vinterbil.

mvh Jonas

Gångjärn är en del av min plan wink skall dock göra det mer avancerat tänkte jag

Men tack endå smile

hehe gångjärn eller små kedje länkar e väl de bästa sättet att fästa på då kommer den åka upp bakåt om man kör viss fort, kan tänka mej att den iden ingår också i dina planer eller wink

Stämmer, Skall dock använda lite elektonik i det hela oxå, om jag kan få det att lira.. har en jobbig kant när jag kör in i garaget nämligen och är rädd att slita sönder hela konstruktionen om jag kör in i garaget ;D

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang