Fel på el till släpvagn

Hybridnyckel
1 juli 2019 · 22 Inlägg

Något är fel med elen till släpvagnen. Fel blinker blinkar, den ena av dem helt död. Även bromsljuset var knasigt och fungerade oregelbundet vill jag minnas. Kontakten sitter lite snett, det är svårt att komma åt att få i hanen. Kanske har någon mixtrat med den och kopplat ihop helt fel, tänker jag. Om det är fallet kanske det är lätt att fixa? jag föreställer mig att kablarna är färgkodade och lätta att sätta på rätt plats om man har ett schema, men har inte hittat något på google som hjälper mig. Men det är kanske en långsökt orsak. Undrar även om det går lätt att testa om allt stämmer med en vanlig multimeter.

uhlin
1 juli 2019 · 2 831 Inlägg

Låter som dålig jord, Funkar det som det ska om du kopplar till ett annat släp?
Om inte sitter felet på bilen.

Kolla jorden på endera bil (mest troligt) Eller släp.

Men kolla släpet på annan bil, eller bilen med annat släp till att börja med så vet du vart du ska leta.

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
1 juli 2019 · 4 917 Inlägg

Ska vi tippa på att kontakten fått sig en smäll och därför inte funkar som den ska ?
Dessa har väl en himla tendens till att ärga också,  så att kolla så trådarna i den sitter ordentligt är nog bra. .

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Hybridnyckel
4 juli 2019 · 22 Inlägg

Tack för era svar! Har provat olika släp, så felet är på bilen. Ska försöka öppna och kolla om det är något uppenbart.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang