3215
Sök

Att ta bort emblem

Driifter;)
1 630 Inlägg
30 januari 2007
fiskelina får du ju bort emblemet utan problem emn får ju lite lim kvar men de går me varm vatten o pillra lite me naglnarna så e de borta sen.. så e de bara köra en vända vax över för du kommer garanterat se vart märkena suttet annars

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)

141 Inlägg
30 januari 2007
använd hårtork gjorde det på golfen mycket bättre än värmepistol...

Claeson

1 112 Inlägg
30 januari 2007
Trådstartare
om ni kollar inne på mitt garage så finns en bild på bilen bakifrån! det är audin som jag snackar om nu. Det emblemet är la snyggt men jag tycker looken blir mycket hetare om jag tar bort det å låter folk gissa om det är audi

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"

Fartdåre
378 Inlägg
30 januari 2007
är du ofta ute och kör eller??
har aldrig sett dig??
Race:ar du nåt??

TICen är till salu säljs billigt.

1 112 Inlägg
30 januari 2007
Trådstartare
RichardC skrev:
är du ofta ute och kör eller??
har aldrig sett dig??
Race:ar du nåt??

Mja, har kört volvo fram tills nyligen men däremot så blir det nog en hel del så fort sommardäcken åker på! Sommardäck är nog det värsta jag vet alltså!!!! Allergisk mot dem!! får nysanfall när jag skall ut å skrapa rutorna!! Jag har hoppats på vallåkra å elmia och sen diverse crusingar eller så seru! åtminstonde trollhättan och sen hoppas jag dom slänger ihop en ny sjuntorpträff!!

Fartdåre
378 Inlägg
30 januari 2007
OK dåligt  med race i lilla edet dock

1 112 Inlägg
30 januari 2007
Trådstartare
var bättre i trollhättan förr på båberg men nu ligger det en ful jävla vägbula mitt på gamla rakan!!

Fartdåre
378 Inlägg
30 januari 2007
joo det är sant. Vart kul med lite lokala race också. Men här är det ju bara fjortis raggare man ser i bilarna på nätterna sad

27 Inlägg
30 januari 2007
Ge fan i både varm vatten och specielt värme pistolen,stor risk att du värmer för mkt och lacken börjar att bubbla sig! Tog bort emblemen på min audi me hjälp av tandtråd till att ta bort bokstäverna/siffrorna. sedan är det bara att polera bort,föreslår du kör med rubing och sedan kan du avsluta me vax. lycka till.

1 112 Inlägg
31 januari 2007
Trådstartare
det börjar bli en del åsikter här nu märker jag! jag får allt ta en funderare, provar å börjar med tråden å sen om det inte duger så går jag på lite hårdare med lite heat hehe!!

1 231 Inlägg
3 februari 2007
hur gick det med borttagningen ? smile
en liten update ... smile
funderar på ta bort mitt oxå ... smile vågar fan inte göra det själv alltså smile haha ...
vad är rubing ?

278 Inlägg
4 februari 2007
jag har tagit bort text på demo bilar det g¨r skit bra me värmepistol men du får ju ha lite koll på d så att  det inte går bort  men fatta hur varmt d måste va för lacken ska bubbla sig ?

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
4 februari 2007
Rubbing är lackrengöring. Tar bort ex klisterrester efter emblem.
Vax använder man efteråt för att försluta lacken så smutsen inte kommer åt.

Tycker fiskelina först och rubbing efteråt låter bra. När det är rent och fint vaxar man helt enkelt. Låter självklart och logiskt. Inga hårda verktyg eller hysterisk värme på lacken. Finns rester av vax eller rubbing kvar och du kör på med värmepistol kan det bli kemiska reaktioner så lacken blir förstörd. (Gäller också tex fågelskit, rengöringsmedel och annat).

Har någon sett vad som händer med lacken om man har en solvarm bil och applicerar avfettning? Det blir INTE bra. Värme och kemikalier kan reagera tillsammans. Lack tål således inte hur tuff behandling som helst, även om man kan ha tur och klara sig. Ta det säkra före det osäkra och ha kvar en bra lack!

// Ellen

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

4 554 Inlägg
4 februari 2007
när jag bytte lister på min bil tog jag cellulosaförtunning på klistret coh sen skrapade jag med en gummiskrapa bort klistret. efters som de där klistret sitter så in i så löste bara förtunningen ett litet skickt som man kunde skrapa bort vilket meddförde att man aldrig kom när lacken med skrapan om an var försiktig så dutta på förtunning sen skrapa dutta på mer och sen skrapa lager på lager tills du ser att de börjar bli väldigt tunnt med klister kvar.. då kan du ta och gnugga bort resten med suddigum och lite rubbing så ska du se att de blev bra.. men som sagt ta de lugnt med gummiskrapan så du bara kör där klistret är..

1 231 Inlägg
4 februari 2007
jisses , detta verkar ganska komplicato ..
var köper jag Rubbing da ?

2 258 Inlägg
4 februari 2007
Närmaste mack? Mekonomen? Biltema? Jula? ÖB? Färghandeln? Skulle tro att du även hittar det på ICA Maxi och Coop Forum. smile

// Ellen

Bilskadereparatör
1 Inlägg
4 februari 2007
Det finns egentligen bara ett vettigt sätt.Köp en såkallad "puck" .En slags tjock gummiskiva man sätter på borrmaskin/skruvdragare den används för att ta bort dekor och limrester . Drag först bort listen och kör sedan med denna så typ gnuggar den bort limmet utan att lämna några rester lr repor kvar.
Så gör vi "proffs" .Ja jobbar  som bilskadereparatör och gör detta dagligen på Vw/Audi .Tråkigt är det men funkar kanon. Antar att dom borde ha sådana på tex Mekonomen lr kanske t.o.m Biltema. Det finns även en upplösande spray från 3M som heter Citruscleaner,den kan funka lite beroende limsort.

Lycka till

2 258 Inlägg
4 februari 2007
Den låter smart.
Men är en sån "puck" ide om det bara rör sig om en enda grej man ska ta bort?

Det finns ju alltid vettiga prylar för de flesta ändamål, men om man bara ska göra en grej en gång kanske det inte lönar sig att köpa specialare? Eller är de löjligt billiga?

// Ellen , alltid nyfiken på att veta mer

1 112 Inlägg
10 februari 2007
Trådstartare
vulture skrev:
Den låter smart.
Men är en sån "puck" ide om det bara rör sig om en enda grej man ska ta bort?

Det finns ju alltid vettiga prylar för de flesta ändamål, men om man bara ska göra en grej en gång kanske det inte lönar sig att köpa specialare? Eller är de löjligt billiga?

// Ellen , alltid nyfiken på att veta mer

undrar detsamma! va kostar dom! du kanske till å med kan lägga upp bild så man vet vad man letar efter

1 231 Inlägg
12 februari 2007
har du fått bort emblemen ännu ?
tell us hur det gick smile och hur du gjorde smile

Sök