2906
Sök

Köpråd : V60 D4 (långmilad) eller Kia Ceed crdi

4 Inlägg
29 juni 2021
Trådstartare
Hej!

Separation, flytt och bilköp. Det är mycket nu och beslutsångesten är HÖG - i kombination med dåliga bilkunskaper.

Jag förstår att detta är två helt olika bilar och kanske inte går att jämföra, men jag är i valet och kvalet (sliter mitt hår!) mellan dessa:

Kia Ceed SW crdi GT-line (2016).
11200 mil
126000:-

Volvo V60 D4 Geartronic Momentum (2015)
19800 mil
129000:-

Vi kommer åka 2 vuxna och 1 barn i bilen.

Min största fråga är: Är det dumt att köpa en bil som gått 20000 mil?

Volvon kommer kosta lite mer i försäkring, den behöver nya däck, samt behöver servas ganska omgående.
Kian är superfräsch, 1 ägare, nybilsgaranti kvar, service i december. Saknar dock värmare och jag kommer inte ha tillgång till elstople. Dock behöver jag inte iväg med bilen oplanerat på vintern om det är jättekallt. Men där är det ju lite fördel volvo med VOC.

Svårt att förutse men vill inte ha några större oplanerade kostnader. Är det risk för det med en långmilad Volvo? Jag menar, allt slits ju. Även om den sköts om. Så min största rädsla är nog just att den gått så pass långt..

Era tankar? TACK!!!

4 Inlägg
29 juni 2021
Trådstartare
TACK!!!! Det där kan vara bland det mest finaste och lugnande jag läst. Tack!! Det är ett klokt resonemang och jag har verkligen landat i att Kian är det bästa valet för mig just nu!

panda666 skrev:
Hej!

Beklagar verkligen, ta ett stort andetag och börja med att lugna ner dig. Hjälper inte dig så mycket att stressa ihjälsmile Nu när du har lugnat dig kan ja försöka hjälpa dig lite. Som du sa har kian garantier kvar vad ja såg till 2023 minst eller nästan 4000mil kvar av körandet. Säger inte att volvon kommer börja strula direkt men allt kan hända med båda bilarna men kian kommer att fixa det åt dig gratis men volvon kommer du att punga ut sj. Visst smågrejer som bromsar och vindrutetorkare är inget större men vi säger att bränslevärmaren slutar funka på volvon så är det kostsamt, skulle motorn på din kia paja imorn så fixar kia ny åt dig. Välj kian ifall du vill slippa bekymmer. plus att volvon skulle behöva nya däck och service, det kostar lite pengar beroende på vars du går. No brainer:) lycka till och ta hand om dig sj.

4 Inlägg
29 juni 2021
Trådstartare
Tack alla!
Skönt att läsa era tankar. Köper allt!
Just nu, för mig, blir Kian bäst! Tack för att ni hjälpte en förvirrad bilköpare smile

Sök