Hej på er. Jag har en golf r 2016 som gått exakt 6000 mil. Idag när jag åkte till jobbet varnade bilen för låg kylarvätskenivå. Det luktar även lite bränt/kylarvätska i bilen när man värmer den. Rutorna brukar bli lite immiga ibland. Men inte super immiga. Ibland känns det som att klimat reglaget hakar upp sig. Jag kan köra lägsta fläkt nivå på 21 grader och det blir varmt ändå. Någon som har en idé?
Varför ska man ta bort paneler osv, INNAN man har kontrollerat kylvätskenivån?
Vem hävdar det?
Hursomhelst: Läckande element kan vara så pass lite att det inte kladdar/rinner utan ångar bort. Imma/beläggning på rutorna som måste gnuggas/putsas bort och en söt doft. Inte bränd.
Sannolikt är det ingen strypning av kylvätskan alls genom elementet utan bara luftklaffar som styr mellan varmt och kallt. = Alltid flöde genom elementet.
Vem hävdar det?
Alla här som aldrig frågar om kylvätskenivån utan går på om paneler, luftklaffar och annat. Kylvätskenivån är ju det första man måste kontrollera! Om det inte finns någon kylvätska så spelar klaffar och annat ingen som helst roll!
Vem hävdar det?
Alla här som aldrig frågar om kylvätskenivån utan går på om paneler, luftklaffar och annat. Kylvätskenivån är ju det första man måste kontrollera! Om det inte finns någon kylvätska så spelar klaffar och annat ingen som helst roll!
Frågeställningen börjar med att bilen indikerat låg nivå och trådskaparen skriver sedan att han fyllt på då den låg under minimum... Dessutom skriver han också att det luktar kylarvätska i bilen.
Då är inte gissningar på värmepaketet sådär värst otippade...
The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan... Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare): https://www.instagram.com/rov_sweden/