Brus å generatorljud ...vad ska man göra ?

Fredde 855 t5
17 juli 2005 · 63 Inlägg

tjena ,,,jag har råkat ut för ett probelm som jag brukar kunna lösa ,,,men nu vet jag inte vad jag ska göra ....jag har råkat ut för ett sånt brus att man kan inte lyssna på musik på låg volym ??  och på det,,nu fått generatorljud ...Fattar inte ett nåå ??  hoppas nu att det är nån som kan hjälpa mej med detta problem ??  tack på förhand  /T5

rotel
17 juli 2005 · 136 Inlägg

jordfel i bilens radioförstärkare ? hade jag en gång , tog lång tid innan man kom på det.

mvh johan

Fredde 855 t5
17 juli 2005 · 63 Inlägg

ok ..men hur gör jag då ??   byta cd eller ???

rotel
17 juli 2005 · 136 Inlägg

nee, för mig så var det bilens egna radioförstärkare som var paj.
Inte säkert att det är det som är felet hos dig, men man vet ju aldrig.
Åk till någon som kan fel söka annars.
lycka till

mvh johan

Widgren
17 juli 2005 · 17 Inlägg

Hej!
Använder du slusteg? Å därmed lågnivån ut från stereon? testa mät med en multimeter som du sätter på pip/ohm mätning och så mäter du från chassi på stereon till jord på lågnivåkabeln. Alltså den yttre ringen på dom röd/vita kablarna.  Det var felet på min stereo. Tog ett tag innan man kom på det.
/ Erik

Fredde 855 t5
17 juli 2005 · 63 Inlägg

tack för det ..ska prova så fort jag får tag på en multilmeter..å ja jag använder slutsteg till framsysemet !!

FULLGAS Mångsysslare
20 juli 2005 · 303 Inlägg

har du steg så kan du sänka gainen på de.. brukar oftast vara de som e fel för folk vill spela så högt som möjligt..... om inte de e e de så kolla att du inte har strömkabel och lågnivå på samma sida !
kolla jord och ström på steget JORD minst lika viktig som PLUS

Volvo C70 CAB "CHIFEN FEL MEN ENDÅ RÄTT" (2000)
Fredde 855 t5
25 juli 2005 · 63 Inlägg

jag drog ny + å ny jord !!   plus att jag tog en av mina inomhus kablar ..(Van den Hul..( first ultimate) !!  kostar ju bara en så där 3000;- !!  satt som en käftsmäll !   tackar för alla dom som kommit med förslag !!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang