Passat 2011, ljummen AC

Growe Fri fart för ett fritt folk!
6 augusti 2022 · 13 673 Inlägg

Vettemannen skrev:

Jempan skrev:
Vanlig mekaniker

Varför åker du inte till ett auktoriserat AC-företag?

/Benny

för att huvudtaget få köpa gas så måste man all nödvändig utbildning och kunskap annars får man inte ens köpa gas..   så gör dom ac service så är dom auktoriserade.     annars har man klivit in på någon skum verkstad som drivs svart..

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
6 augusti 2022 · 14 007 Inlägg

Growe skrev:

Vettemannen skrev:

Jempan skrev:
Vanlig mekaniker

Varför åker du inte till ett auktoriserat AC-företag?

/Benny

för att huvudtaget få köpa gas så måste man all nödvändig utbildning och kunskap annars får man inte ens köpa gas..   så gör dom ac service så är dom auktoriserade.     annars har man klivit in på någon skum verkstad som drivs svart..

Men vad menar TS med "vanlig mekaniker"? En som byter olja eller en som är auktoriserad för AC?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
granadadr
6 augusti 2022 · 7 268 Inlägg

Vettemannen skrev:

Growe skrev:

Vettemannen skrev:

Varför åker du inte till ett auktoriserat AC-företag?

/Benny

för att huvudtaget få köpa gas så måste man all nödvändig utbildning och kunskap annars får man inte ens köpa gas..   så gör dom ac service så är dom auktoriserade.     annars har man klivit in på någon skum verkstad som drivs svart..

Men vad menar TS med "vanlig mekaniker"? En som byter olja eller en som är auktoriserad för AC?

/Benny

man kan ju göra bådadera smile

Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
6 augusti 2022 · 13 673 Inlägg

granadadr skrev:

Vettemannen skrev:

Growe skrev:

för att huvudtaget få köpa gas så måste man all nödvändig utbildning och kunskap annars får man inte ens köpa gas..   så gör dom ac service så är dom auktoriserade.     annars har man klivit in på någon skum verkstad som drivs svart..

Men vad menar TS med "vanlig mekaniker"? En som byter olja eller en som är auktoriserad för AC?

/Benny

man kan ju göra bådadera smile

högst ovanligt att man bara gör ac jobb..  blir lite tråkigt på vintern..

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Jempan
9 augusti 2022 · 9 Inlägg

För att jag e dum i huvet ibland, borde gjorts från första början, vet du någon i Stockholm för volkswagen?

Cuefa Ain't no place like home...
9 augusti 2022 · 4 628 Inlägg

Jempan skrev:
För att jag e dum i huvet ibland, borde gjorts från första början, vet du någon i Stockholm för volkswagen?

Du har hela Din Bil-koncernen att använda dig av bland annat.
Det går att se mätvärden live som talar om OM ac-systemet fungerar som det ska, det kan man göra med enklare diagnosutrustning (OBD11, VCDS etc) utan att åka till märkesverkstad.

Det är som sagts tidigare ett system där kompressorn jobbar hela tiden, men en reglerventil bestämmer hur mycket kyla som ska in i bilen.
Lampan kan vara klima-panelen som lagt av, det kan vara ett sammanträffande med säkringen.

Felkoder ska finnas om systemet inte jobbar som det ska, annars får man kolla live-data och mätvärden.
Gjort detta en hel del på mina äldre bilar för att kontrollera systemen för bl.a AC.

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Cupra Born "Gruvbilen" (2022)
Mercury Grand Marquis LS "Murklan" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang