om du oroar dig över bälten ska du nog hålla dig välidigt långt ifrån dessa typer av fordon.. för det kommer kosta mer än det smakar... man måste kunna skruva tunga fordon för att ens tänka tanken på att köpa sånna... framför allt sånna gamla högar tyvärr...
kommer inte gå igenom en enda besiktning utan en jäkla massa skruvande.
vet ju hur det är med våra bussar som är nya och rullar över 10k om året hur mycket små skit som händer under ett år. bromsarna behöver gå igenom iallfall minst varje år inte för att dom är slitna utan för att beläggen fastnar. på ett fordon från 80talet och som rullar extremt lite varje år kommer ha stora problem med både bromsar och rost i chassit..
var med och körde hem en 1991 Setra 228dt som skulle bli husbuss men var D-reggad så kompisen fick inte köra den. och inte en enda besikting har den gått smärtfritt igenom istort sätt rostlagning varje år.. därtill brustna spridar rör under färd och en massa skit mest hela tiden..
vill bara varna lite innan köp av den typen av fordon.. är du beredd att lägga 1månad varje år för att hålla den igång eller har väldigt mycket pengar att betala någon kör på.. annars skulle jag avråda ett sånt köp.
Kör fort så hinner inget hända...