2886
Sök

Tomgång

7 Inlägg
för 15 timmar sedan
Trådstartare
Har en saab 9-5 a-traktor som har gått skitbra tills typ en vecka sen då den bada dog när jag stannade. Nu så måste jag hålla gasen för annars dör den och min spärr har även lagt av och de blandat med att mitt mätarhus ibland dör gör det lite svårt att köra lagligt.  Får gjärna svar idag då jag har besiktning onsdag

3 552 Inlägg
för 12 timmar sedan
Hopplöst när det är modifierat.

Menkolla om det finns något eftetmonterat med säkring tex.

Eftersom vi inte vet hur gammal Saaben är, är ett svårt att säga varför dem skulle sluta gå på tomgång.
Om den har tomgångsmotor eller elektroniskt gasspjäll.
Även en kraftigare vakuumläcka.
Skuren turbo, om den har det.

Traktorprogramvaran slutar nog fungera pga ingen hastighetsinput.

Sannolikt hänger felen ihop, och därmed är Elfel troligaste.
Säkringar, inkl huvudsäkringar, och reläer är väl vad som kan kollas innan felkoder blir ett måste.

Hursom är den i sitt nuvarande skick 100% olaglig att köra, speciellt med AM kort, och det ÄVEN om du håller farten.  Trimmad moped får man inte köra ens i laglig fart, det vet dom flesta, och det är ingen skillnad med en Atraktor.
Tänk på det.
Senast redigerat av Mossan1 (för 12 timmar sedan)

7 Inlägg
för 2 timmar sedan
Trådstartare
nej du har helt rätt. vet om att det inte är helt lagligt att köra alls men det är ända sättet jag har att komma till skola / praktik tyvärr
elfel har det varit förr har jag för mig. har läst runt lite och folk säger att det kan vara bla vevaxelgivare eller tillsatsluftsliden.

bilen är från 2006 och det är en 2.0l biopowered.

har du någon aning om vad jag kan göra så får du gjärna skriva

Sök