toning av rutor ??

TdiR
11 februari 2007 · 269 Inlägg

Hej , ska tona mina sidorutor fram o bak på golfen ...
Undrar vad man ska ha .. Funderar om man ska ha snäppet mörkare på dörrar bak än fram ..
Kom gärna med tips o bilder o var ni köpt eran solfilm ...
Funderar på att ha rätt så ljust fram typ rätt så mycket ljus genomsläpp ...

Kom med många tips

VW Passat R Tdi 4motion
mellowd Drop Shop
11 februari 2007 · 926 Inlägg

se bara till så bilen är besiktigad innan så du slipper massa krångel med sbp tongue

TdiR
12 februari 2007 · 269 Inlägg

ingen som har någon tips

VW Passat R Tdi 4motion
Kettunen
12 februari 2007 ·

Enda tipset är att gör det inte själv om du har dålig tålamod!! Jag skrynklade ihop hela jävla rullen för 500 kr ca. Så lämnade in den till butik big_smile

Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
12 februari 2007 · 4 190 Inlägg

Solar plexi har alltid vart bra.. säger alla. och det blir ofta bra resultat:)

Tigerofsweden
12 februari 2007 · 1 231 Inlägg

kimpan_90 skrev:
Solar plexi har alltid vart bra.. säger alla. och det blir ofta bra resultat:)

nackdelen är väl bara att man inte kan rulla ner rutorna va ... ?

Ena Colaberoende
12 februari 2007 · 1 219 Inlägg

Kan också synas en "Böjnad" på toningen med Solarplexius om inte passformen är perfekt.
men lösningen är smart.

/Ena

Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
12 februari 2007 · 4 190 Inlägg

Tigerofsweden skrev:

kimpan_90 skrev:
Solar plexi har alltid vart bra.. säger alla. och det blir ofta bra resultat:)

nackdelen är väl bara att man inte kan rulla ner rutorna va ... ?

Jo.. men va spelar de för roll om ingen sitter därbak... men kan hålla med att om man tycker det är varmt så vill man ju ha ner rutorna..
men det är en smart lösing om man inte vill ha kvar toningen på vintern lr på utställning..

LillNaisarn
12 februari 2007 ·

det beror på vad du har tänkt ha för procent på rutorna, om du ska etc ha 4 , 8 , 12% bak så är det desamma fram om du börjar ha 35% eller liknande är det snyggare med lite ljusare fram.

mitt tycke dock

Dymek
12 februari 2007 · 393 Inlägg

Kolla min bil där har du ljus film runt om passar bäst tycker ja.. typ den filmen kan du köpa på www.sungraphic.se fädig skuren å värmd bara att montera !!

(Ursäkta min stavning jag har Dyselexi)
http://www.vihardyslexi.se/
Saab_girl C70 byggande djurvårdare
12 februari 2007 · 545 Inlägg

finns d nån o rekomendera då till en som MÅSTE kunna få ner rutorna??? (för cabbens skull)

Två ord räcker, SAAB knäcker
LillNaisarn
12 februari 2007 ·

Saab_girl skrev:
finns d nån o rekomendera då till en som MÅSTE kunna få ner rutorna??? (för cabbens skull)

Det är väll samma som på en vanlig bil och cupe/cab.

en mjukare gummi skrapa är att föredra så att man får ner den under lister d.v.s om man inte vill börja demontera dörrsidorna för att få ner solfilmen nog mkt under listerna,

Om man vill börja kunna hissa upp och ner rutorna bara en liten stund efter att man har lagt går det alltid att lägga nagel klarlack i övre och nedre kant så hålls det på plats,

glöm nu bara inte om du ska börja lägga solfilm att du BÖRJAR uppe och arbetar dig neråt, och sätt några droppar YES diskmedel så att det går lättare att gå ut bublor/väck från filmen.

Opelola
12 februari 2007 · 106 Inlägg

kolla med www.solfilm.se dom har många olika nyanser i svart bla.

Kolsvart bak tex och ljusare nyans på dom främre rutorna...dom kan hjälpa dej...dom är proffs!!

Mvh Ola
Tybbe
12 februari 2007 · 57 Inlägg

Tigerofsweden skrev:

kimpan_90 skrev:
Solar plexi har alltid vart bra.. säger alla. och det blir ofta bra resultat:)

nackdelen är väl bara att man inte kan rulla ner rutorna va ... ?

det går väl visst, för du fäster den ju i 2st "hållare" ovanför och under rutan..men den följer ej med ner..

Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
13 februari 2007 · 4 190 Inlägg

Tybbe skrev:

Tigerofsweden skrev:

kimpan_90 skrev:
Solar plexi har alltid vart bra.. säger alla. och det blir ofta bra resultat:)

nackdelen är väl bara att man inte kan rulla ner rutorna va ... ?

det går väl visst, för du fäster den ju i 2st "hållare" ovanför och under rutan..men den följer ej med ner..

Självklart går det att ta ner rutan.. men då sitter fotfarande plexit för "hålet" så i praktiken går det att vevaner rutan.. men  de blir ju inge snyggt:P

TdiR
16 februari 2007 · 269 Inlägg

Nu börjar det bli bråttom ...

Var ska jag köpa solfilm o hur mörkt ska jag ha på fram respektive bak dörren ??

Vill ha så ljus så möjligt fram men endå ska det synnas att det är lite mörkare ...

Kom gärna med tips o bilder ...

VW Passat R Tdi 4motion
Lundberg87
16 februari 2007 · 242 Inlägg

Jag har den mörkaste filmen på mina bakrutor (5st) och den ljusaste på förar respektive passagerar sidorna. kan garantera dej att det syns på framdörrarna att de sitter solfilm på. från vissa vinklar på dag tid är det redan omöjligt att se in i bilen, och när mörkret börja falla är det kolsvart runt om. du kan gå in på min sida å kolla om du vill.

Mercedes E300 Bluetec "Brukis Dragbil" (2008)
Audi RS4 (2001)
BMW E36 Turbo "Projekt" (1994)
Tigerofsweden
16 februari 2007 · 1 231 Inlägg

det går la inte igenom besiktningen med tonade rutor där fram ? inte ens det ljusaste som finns ... ?

ErskPersk Svindåre
16 februari 2007 · 1 433 Inlägg

Kettunen skrev:
Enda tipset är att gör det inte själv om du har dålig tålamod!! Jag skrynklade ihop hela jävla rullen för 500 kr ca. Så lämnade in den till butik big_smile

lol

They called us a Dead Generation, they told us that we wouldn't survive
They left us alone in the maelstrom, as you can see we're all clearly alive!

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen
Stairway to heaven or highway to hell? i´ll think i choose the highway!
LillNaisarn
17 februari 2007 ·

Tigerofsweden skrev:
det går la inte igenom besiktningen med tonade rutor där fram ? inte ens det ljusaste som finns ... ?

om det är 73% igenomsläpp på rutan (kan ha varit 75%också) så då går bilen igenom men om man ska ha så ljust är det ingen idee att alls ha ngn film tycker jag då en ruta ALDRIG har 100% igenomsläpp...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang