3068
Sök

Vad tycker ni om priset. Svårsåld

1 Inlägg
3 augusti 2024
Trådstartare
Hej.
Har tänkte sälja min bil som jag har faktiskt lån på. Vad tycker ni om pris. Får inga bud . Har haft den ute i en vecka. Ska jag sänka mer. Hur ska jag värdera bilen?
https://www.blocket.se/annons/norrbotte … 1401105119

6 217 Inlägg
3 augusti 2024
Folk kollar upp bilen och ser att den redan bytt ägare fyra gånger i år, och att du bara ägt den någon månad. Sånt ser inte bra ut.

6 217 Inlägg
3 augusti 2024
Dessutom skall ju bilen besiktas innan slutet på denna månad. Om du inte nyss gjort så att registren inte hunnit uppdateras så måste du göra det om någon skall vilja köpa bilen.

Trucker
1 423 Inlägg
3 augusti 2024
Tycker inte bilderna motsvarar en bil i 110k klassen, bilen ser inte ren ut, och baksätet sådär smutsigt, samt bild med mjukisbyxorna skriker "ungdom och buskörd bil" tyvärr, sen är det väl infon ovan, bil som bytt mycket ägare på kort tid...

Du borde ta nya bilder, på en nytvättad bil och rengjord inredning, samt verkligen rengöra fälgarna, dom skriker bromsdamm deluxe tycker jag, samt du kunde tagit bilden på framdelen via baksätet, bilderna gör mycket om intresset finns eller man skippar vidare, "looks is everything"när det är en annons liksom smile
Senast redigerat av zleepy (3 augusti 2024)

Nothing but
Rock 'n' Roll :)

Forummoderator
18 270 Inlägg
3 augusti 2024
"På grund av studier har jag bestämt mig för att sälja min bil , Manuell Audi A6 från 2012, 177hk  som har rullat 15800mil. Har använt den som pendlarbil.

2200kr skatt
Drar cirka 0.5l/mil blandad.

- Bilen är besiktad och skattad.
- Stort nyservad med nybytta bromsbelägg. "

Folk är inte dumma. De ser att du precis köpt den... Studier, pendla, nyservad.... Ingen som går på det.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

5 Inlägg
3 augusti 2024
Priset och miltal är ganska ok ändå kanske är svårare att sälja bilar i norrbotten än vad det är i storstaden.
Annonsen är ju som redan sagts helt hopplös..

Forummoderator
18 270 Inlägg
3 augusti 2024
Tog en koll i brist på annat och göra en lördagkväll... lol

Så? Bilen köptes av din mamma 2024-04-11 och kreditspärrades till 2027-04-11. Du tog över både bilen och lånet 2024-05-26. Nej du... Den bilen är i princip osäljbar. Luktar problem. Dessutom ska krediten lösas om den ska gå att byta ägare på men det verkar du vara medveten om?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

8 890 Inlägg
4 augusti 2024
Dåligt skriven annons och värdelösa bilder+att evt köpare är inte intresserad av varför du vill sälja.
Senast redigerat av Hamilton (4 augusti 2024)

Fotograf på tierpidag.se

Sök