3577
Sök

Svenska Poliser

Stolt tvåbarnsfar
548 Inlägg
4 augusti 2007
MrTobias skrev:
Bra skrivet bosing

Underbart skrivet hade inte gjort det bättre själv!
Kom precis från mer eller mindre upplopp i en stad i närheten då en här på garaget for genom ett skyltfönster! Slagsmål överallt och ingen har sett ngt och ingen vill göra en anmälan men vi skulle minsann ta bort dregget på två personer då det var 30-talet som sprang omkring och slogs lite varstans! Men ingen visste ngt! Civilkurage eller vad sa vi! De vi kastade ut var bråkiga men de var ju ändå kvar i stan! Och kom tbx när det stängde! Ingen ville göra anmälan för det händer ingenting ändå! Sicken jävla inställning! Det lär ju iaf inte hända mer nu! Mer än att vi kommer att få ett helvete imorgon då dregget kommer tbx för att hämnas! Kul kväll jag kommer att ha imorgon!
Och du golfarn knip igen nu för det du skriver är ju käpp rätt uppåt väggarna!

-Mike-

VAG entusiast
277 Inlägg
4 augusti 2007
Ja ibland är polisen bra och ibland inte. Men vad hände sen med dem som strejkade någon som vet?

Hunden lät ju som den hade rabbies
Senast redigerat av pz_racing (4 augusti 2007)

Audi 1910-2007 97 år
"det viktigaste är inte vad du lyssnar med utan vad du lyssnar på"
"det är väl inte konstigt att det låter kasst när du lyssnar på musik som inte är musik"
Audi: Four rings to rule them all

Teddan
2 495 Inlägg
4 augusti 2007
Polisen gör så gott dom kan , ibland känns det dock som dom lägger energin på felställen.

var skulle samhället varit i dag utan polis och resterande rättsväsen? det skull einte funka en dag.

kom ihåg det är inte polisen som dömmer någon! ! !
ändå som polisen kan utdömma är trafikförselser (kk indragning är ju dock länsstyrelsen) men vill man inte ta imot boten så tappar polisen sin makt och det blir en domstol som dömmer.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

257 Inlägg
4 augusti 2007
bosing skrev:
Det verkar som om det stämmer att Svenska polisen ska spegla Svenska samhället, alla typer av personer finns inom polisen, men vill man kan man bara rekrytera 1.90 långa blonda manliga muskelberg som gillar att slåss, är det en sådan poliskår man vill ha, jag kan lova att det inte skulle funka;)
Eller hur skulle det gå om man rekrytera 1.65 korta blonda 19-åriga tjejer, det skulle inte eller funka.

Polisen i Sverige ska spegla samhället, de poliser som står i kravalluniform är helt vanliga personer, med helt vanliga sunda värderingar och familjer hemma, inga övernaturliga människor som står emot att få en gatsten i huvudet trots att de har hjälm på sig, eller inte har några känslor alls.

Det är samma poliser som står i trafikkontroller, tar hand om fyllorna på stan, letar efter vilsna personer, tar hand om snattare, åker hem till familjer som haft inbrott, kommer först till trafikolyckor med sönderslitna människor, tar bort rattfyllon från vägarna, åker fram till rån och riskerar sin hälsa, blir skjutna av psykfall, får ta emot spottloskor för att folk tror att det är ok att spotta på en polis osv osv Javisst ska man räkna med det när man blir polis, men var glad att någon ställer upp och ser till att det görs, vem skulle annars göra det?

Är man med i en demonstration som urartar till upplopp, kan man inte gå bort då? eller försöka att lugna ner de som förstör och visa lite civilkurage.
Eller tycker ni att polisen skulle peka ut en och en i en folkmassa på flera hundra maskerade personer, helt omöjligt!!!

Tycker att poliserna i filmen gör helt rätt, man ska inte glömma vilka som gjort filmen, den är kraftigt vinklad! Undrar hur länge polisen varit där innan de lyfter bort demonstranterna, de får en chans att gå!

Har läst många bra inlägg här men också många helt korkade.

bra skrivit smile nä dom behöver inte peka ut en. dom ringer bara några traktorer med skopor smile sen är det lungt på gatorna igen smile

"Why do we kill people who are killing people to show that killing people is wrong?"

257 Inlägg
4 augusti 2007
MikeAero skrev:
MrTobias skrev:
Bra skrivet bosing

Kom precis från mer eller mindre upplopp i en stad i närheten då en här på garaget for genom ett skyltfönster! Slagsmål överallt och ingen har sett ngt och ingen vill göra en anmälan men vi skulle minsann ta bort dregget på två personer då det var 30-talet som sprang omkring och slogs lite varstans! Men ingen visste ngt! Civilkurage eller vad sa vi! De vi kastade ut var bråkiga men de var ju ändå kvar i stan! Och kom tbx när det stängde! Ingen ville göra anmälan för det händer ingenting ändå! Sicken jävla inställning! Det lär ju iaf inte hända mer nu! Mer än att vi kommer att få ett helvete imorgon då dregget kommer tbx för att hämnas! Kul kväll jag kommer att ha imorgon!

dom gör oftast ett bra jobb. men inte alltid.. ex.p när min kompis var ibråk med en kille så vi ringde polis. Min kompis hans nästan bli ihjälslagen innan polisen kom.... då hade redan hans som slog var borta och min kompis låg på sjukhus.. sen efter det har inte jag vara så glad åt poliser! du kan ju inte bestäma över mig!

"Why do we kill people who are killing people to show that killing people is wrong?"

5 198 Inlägg
4 augusti 2007
golf_greatpower skrev:
MikeAero skrev:
MrTobias skrev:
Bra skrivet bosing

dom gör oftast ett bra jobb. men inte alltid.. ex.p när min kompis var ibråk med en kille så vi ringde polis. Min kompis hans nästan bli ihjälslagen innan polisen kom.... då hade redan hans som slog var borta och min kompis låg på sjukhus.. sen efter det har inte jag vara så glad åt poliser! du kan ju inte bestäma över mig!

Och vad polisen gjorde när dom inte kom,,, det vet inte du... troligen satt dom INTE och åt muffins iaf... troligen va dom på ett uppdrag 20 mil därifrån som måsta klargöras innan dom åkte,, tror inte dom kan släppa det dom håller i på direkten..

Living in the fastlane
128 Inlägg
4 augusti 2007
De hade INGEN rätt att blockera en allmän byggnad, därimot får de strejka men inte blockrea en allmän byggnad, polisen hade rätt...

106 Inlägg
4 augusti 2007
Jag tycker inte man ska vara arg på polisen för att de inte kommer tillräckligt snabbt, i vissa eller egentligen alla områden i Sverige så råder det polisbrist, ibland så står poliser och gör riktiga skitjobb som inte polisen ska göra, bara för att någon tycker det är polisen sak och att de inte orkar ta hand om det själva, var ringer man om man har problem och inte vet var man ska vända sig, jo polisen, som då oftast får ta tag i det och blir upptagna.

Helgnätter så slår folk varandra på käften, helt omöjligt för polisen att vara överallt samtidigt, men de försöker i alla fall, ibland när de kommer fram och nästan kört ihjäls sig på vägen så har det egentligen inte hänt någonting. De kanske då redan jobbat i 7-8tim utan rast, så det där med att polisen sitter och äter munkar eller något annat innan de åker på jobb stämmer inte.
Tänk om folk kunde gå ut och ha kul utan att slåss på helgen, åka fulla, snatta, ta på sig bältet eller bara sköta sig allmänt med småsaker, då skulle polisen kunna ägna sig åt lite grövre brott. Bältet är en livförsäkring, tror att de flesta poliser bötfäller för bältet för att de ofta kommer först till en olycka, det är roligare att komma fram till en levande människa än en människa som du får leta upp utanför bilen och som är helt söndertrasad.

Problemet är att det finns för få poliser och det är inte polisens fel utan politikernas, så skäll inte på polisen för att de inte kommmer till er tillräckligt fort.

Ett exempel är när polisen måste ta hand om ett psykfall, och jag lovar att det händer ett antal gånger per dag, polisen kör personen till psyket, personen blir inlagd och är ute efter 2tim, nästa dag är polisen där igen och kör iväg personen igen till psyket, så där kan det hålla på länge utan förändring och hur mycket resurser tar det, jo i många områden finns det bara 2 polispatruller, åker en patrull iväg så finns det bara en kvar, och hur mycket kan
en patrull göra på ett område med ca 80000 invånare och hög brottslighet.

En person som är psyksjuk är det inte roligt att bo granne med, det kan väl alla hålla med om, men när det blir jobbigt så ringer man polisen som får (i vissa fall) hämta personen, tycker inte det ska vara polisen jobb utan sjukvården.
Kan nog skriva mer men hoppas ni förstår vad jag menar, kom nog lite utanför tråden med demonstrationen, men men. Demonstrationen var olaglig men vad jag förstår så fick de stå kvar ett tag och demonstrera och få fram sitt budskap, målet var väl då uppfyllt med demonstrationen.

165 Inlägg
4 augusti 2007
golf_greatpower varför hjälpte du inte din polare i slagsmålet istället för att stå o snacka med larmcentralen?

Byfåne
368 Inlägg
4 augusti 2007
Sushikocken skrev:
ähh... det där var väl inte så farligt när min farfarsfar demonstrerade i ådalen 1931 så blev han skjuten till döds med gevärskula...

Till och börja med var det militären och inte polisen som sköt din farfarsfar. Finns en lag efter -31 som säger att militären får inte gör polisens jobb.

Till folk som tycker synd om Hannes efter Gtb, kolla lite bilder och filmer från Avenyn. Liknar mer en krigszon än en stad.

Var nån som skrev att polisen hade ju hjälm, sköld och skydd på sig och kunde ta en sten eller två. Har inte siffran men det skadades lika många poliser som demonstranter, dock grövre skador på poliserna. Mest benbrott av stenkastare.

Både filmen från Fosi och den från G8 i Genoa är redigerade av rödsockor, tror man kan ta dom som objekiva.
Senast redigerat av Bubbaman (4 augusti 2007)

257 Inlägg
4 augusti 2007
JH skrev:
golf_greatpower varför hjälpte du inte din polare i slagsmålet istället för att stå o snacka med larmcentralen?

det var inte jag som ringde. och pratade med larmcentralen. kanske skrev det men det var inte jag.För dom var mycket längre bort och vi sprang ditt så fort som det gick. han slog bara några kraftiga slag med en järnsak och sen sprang han som en raket där ifrån ( han som slog min vän) så jag kunde inte hjälpa han sad sad

371 Inlägg
21 februari 2009
sätt ett skott i pannan på dom ...

260 Inlägg
21 februari 2009
Vilken ny tråd du hittat!

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
21 februari 2009
2 år gammal tråd, vad är det för mening med det?
Senast redigerat av alain (21 februari 2009)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

Driver
2 111 Inlägg
21 februari 2009
Reggin skrev:
Mer makt år Polisen. Ge dem makt att utnyttja mer våld. Så fort en polis drar vapen idag så drar dem ju igång en jävla utredning om det. Så fort dem kommer till en brottsplats så ska dem dra vapen enligt mig. Folk måste respektera polisen. Inte frukta, men respektera. Det gör folket inte idag.

Sicket snack. Så du respekterar alltså en polis mer om han kommer med pistolen riktad mot dig?, tror mer på rädsla. Vilket inte leder till respekt... Utan bara mer polishat i slutänden. (Givetvis måste man ju sätta det i en situation för att kunna säga om det är befogat med draget vapen eller ej.)

Finns självklart både bra och dåliga poliser. Har träffat på båda sorterna. Alla är inte bra, inte ens här i lilla Falun.

/Janken

EDIT: haha såg nu att denna tråd inte var så dagsfärsk precis.
Senast redigerat av Janken (21 februari 2009)

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

906 Inlägg
21 februari 2009
lindstrome skrev:
sätt ett skott i pannan på dom ...

Visst att jag tycker poliser är svin, men väldigt få poliser förtjänar ett skott i pannan!

=)

12 086 Inlägg
21 februari 2009
Jag tycker inte dom va särskilt våldsamma? Hur ska man annars handskas med ett gäng trångsynta aktivister som tror man löser problem med blockader.

Sen varvida dom hade rätt lr fel låter jag va osakt då jag inte är så insatt i reglementet tongue

1 814 Inlägg
21 februari 2009
om nu deras blockering av ingången var olaglig så gjorde faktiskt polisen rätt, de blev ju varnade, men är det inte sant så tog poliserna i för hårt

blacken
21 februari 2009
expect1991 skrev:
om nu deras blockering av ingången var olaglig så gjorde faktiskt polisen rätt, de blev ju varnade, men är det inte sant så tog poliserna i för hårt

"Tog i för hårt?". Jag tycker att dom länsman som var med i filmen var exceptionellt snälla i sitt jobb. Jag har aldrig sett en länsman vara så återhållsam någon gång..
Senast redigerat av blacken (21 februari 2009)

12 086 Inlägg
21 februari 2009
blacken skrev:
expect1991 skrev:

"Tog i för hårt?". Jag tycker att dom länsman som var med i filmen var exceptionellt snälla i sitt jobb. Jag har aldrig sett en länsman vara så återhållsam någon gång..

Precis.. jag tyckte de va otroligt lugna i princip hela tiden.
Käftar man med fel polis här så får man ett stort håll keften som svar tongue

Sök