Svenska Poliser

Polluxe
18 februari 2007 · 303 Inlägg

Machin skrev:

FireTraXX skrev:
EDIT:
Kan även säga att om jag varit polis och ett fyllo spottat på mig så hade ju batongen blivit blodig.

vilken jävla tur att du inte är snut då... exakt sånna med samma tänk som du som blir översittare inom polisväsendet..

Skulle tro att det han egentligen menar, precis som jag, är principen. Ingen ska ska tro att det är OK att spotta på en polis. Det är väll för fan inte OK att spotta på någon, oavsett yrkeskår??

If someone draws a line in the sand you may legally ignore said challenge by filling it in.
Machin Fartmissbrukare
18 februari 2007 · 1 302 Inlägg

Polluxe skrev:

Machin skrev:

FireTraXX skrev:
EDIT:
Kan även säga att om jag varit polis och ett fyllo spottat på mig så hade ju batongen blivit blodig.

vilken jävla tur att du inte är snut då... exakt sånna med samma tänk som du som blir översittare inom polisväsendet..

Skulle tro att det han egentligen menar, precis som jag, är principen. Ingen ska ska tro att det är OK att spotta på en polis. Det är väll för fan inte OK att spotta på någon, oavsett yrkeskår??

det är juh inte OK att slå folk blodiga med en batong heller...

dessutom är d som LillNaisarn skrev tidigare... dom e juh tränade att få uthärda slagord,gruff osv osv.. d e juh d dom har betalat för ...

på samma sätt som tex en förskolelärare har betalt för att ta hand om barn, som kommer att slå,sparka,spotta allt möjligt vid vissa tillfällen.. inte kan dom juh slå till ungen då...

"I de blindas rike , är den enögde Kung"
loudness
18 februari 2007 · 4 554 Inlägg

när de diskuteras vanligt beteende så har jag faktiskt inte träffat någon bra polis.. skulle vittna en bilbrand en gång och de första dom gör är att börja anklaga mej och en kompis trots att flera tidigare sagt att de va några helt andra... trevligt bemötande... sen va ja i lysekil för några år sen på sommarn och såg hur folk som skulle med en båt trängdes och hade sig polisen va där för att styra upp de men dom va tamefan helt jävla tafatt dom hade inte en jävla susning om va dom skulle göra... jag ger verkligen inte ett piss för poliser..

blacken
18 februari 2007 ·

peternb84 skrev:
ALL kontakt jag har haft med polisen har varit en helt ok upplevelse. De har ALLTID haft ett proffesionellt beteende när jag har träffat dom.

Och då snackar många olika olika situationer, exempelvis fortkörning, när jag har blivit rånad på arbetsplatsen, ringt och frågat dom saker osv.

då har du haft en väldig tur.

Polluxe
18 februari 2007 · 303 Inlägg

Machin skrev:
dessutom är d som LillNaisarn skrev tidigare... dom e juh tränade att få uthärda slagord,gruff osv osv.. d e juh d dom har betalat för ...

Så därför är det helt OK? Är det så du tänker då? "Jag kan spotta en snut i ansiktet, han har ju ändå betalt för det!"

Självklart får en polis ta emot slagord,gruff osv osv, men jag tar din inställning som att just DÄRÖFR är det ingen fara.. Bara att spotta på! De är ju tränade för det! 

---

Går att diskutera detta i all oändlighet! 

Polishatare - Dra åt helvete!
Maktmissbrukande poliser - Dra åt helvete!

If someone draws a line in the sand you may legally ignore said challenge by filling it in.
andreas_940
18 februari 2007 · 498 Inlägg

blacken skrev:

peternb84 skrev:
ALL kontakt jag har haft med polisen har varit en helt ok upplevelse. De har ALLTID haft ett proffesionellt beteende när jag har träffat dom.

Och då snackar många olika olika situationer, exempelvis fortkörning, när jag har blivit rånad på arbetsplatsen, ringt och frågat dom saker osv.

då har du haft en väldig tur.

Väldig tur är att ta i!

Jag har själv också bara haft bra kontakt med polisen.
Dock har jag inte blivigt tagen för fortkörning.

peternb84
18 februari 2007 · 199 Inlägg

Syndikalisterna som har gjort denna aktion som visas på filmen anser jag är helt bedrövligt ur facklig vinkel.

Enligt SAC:s hemsida ska deras medlemmar bestämma vilka åtgärder som ska sättas in på deras egna arbetsplatser. I detta fallet har, vad jag uppfattat, en av deras medlemmar blivit uppsagda och därför väljer SAC att blockera denna byggnad.

Med andra ord: SAC tänker helt och hållet på sina egna och absolut inte på andra människor, det finns ju fler människor som jobbar där och alla är säkert inte med i SAC!

Ett exempel: När Kommunal strejkade så slutade skolorna städas, men kommunal gick väl inte dit och blockerade skolorna?

peternb84
18 februari 2007 · 199 Inlägg

blacken skrev:

peternb84 skrev:
ALL kontakt jag har haft med polisen har varit en helt ok upplevelse. De har ALLTID haft ett proffesionellt beteende när jag har träffat dom.

Och då snackar många olika olika situationer, exempelvis fortkörning, när jag har blivit rånad på arbetsplatsen, ringt och frågat dom saker osv.

då har du haft en väldig tur.

Nej, jag anser inte det. Om du är trevlig mot dom är dom trevlig mot dig. Jag känner INGEN som har haft problem med polisen.

Machin Fartmissbrukare
18 februari 2007 · 1 302 Inlägg

Polluxe skrev:

Machin skrev:
dessutom är d som LillNaisarn skrev tidigare... dom e juh tränade att få uthärda slagord,gruff osv osv.. d e juh d dom har betalat för ...

Så därför är det helt OK? Är det så du tänker då? "Jag kan spotta en snut i ansiktet, han har ju ändå betalt för det!"

Självklart får en polis ta emot slagord,gruff osv osv, men jag tar din inställning som att just DÄRÖFR är det ingen fara.. Bara att spotta på! De är ju tränade för det!

nu missa du helt va ja mena... givetvis ska man inte spotta på andra människor... men om man är polis å blir spottad på så kan man inte reagera som dom flesta andra skulle ha gjort å börjat slåss..

"I de blindas rike , är den enögde Kung"
peternb84
18 februari 2007 · 199 Inlägg

Machin skrev:

Polluxe skrev:

Machin skrev:

vilken jävla tur att du inte är snut då... exakt sånna med samma tänk som du som blir översittare inom polisväsendet..

Skulle tro att det han egentligen menar, precis som jag, är principen. Ingen ska ska tro att det är OK att spotta på en polis. Det är väll för fan inte OK att spotta på någon, oavsett yrkeskår??

det är juh inte OK att slå folk blodiga med en batong heller...

dessutom är d som LillNaisarn skrev tidigare... dom e juh tränade att få uthärda slagord,gruff osv osv.. d e juh d dom har betalat för ...

på samma sätt som tex en förskolelärare har betalt för att ta hand om barn, som kommer att slå,sparka,spotta allt möjligt vid vissa tillfällen.. inte kan dom juh slå till ungen då...

Vilken inställning folk har..
En polis har inte betalt för att få stryk utan för att upprätthålla lagen...

FTP BMW it is
18 februari 2007 · 32 Inlägg

Vad jag tycker så finns de både dåliga och bra poliser så som allt annat som det finns bra och dåligt på... det finns vissa som gör sitt jobb och inget över det. men det finns vissa också som helt och hållet borde få stryck.. såna som leker att de är mer än "vanliga" människor eller är hur kaxiga som hälst... många gånger så har det första frågan varit röker du på? man ba va fan vill han?..

FTP... Power Is Nothing Without Control
Machin Fartmissbrukare
18 februari 2007 · 1 302 Inlägg

peternb84 skrev:

Machin skrev:

Polluxe skrev:

Skulle tro att det han egentligen menar, precis som jag, är principen. Ingen ska ska tro att det är OK att spotta på en polis. Det är väll för fan inte OK att spotta på någon, oavsett yrkeskår??

det är juh inte OK att slå folk blodiga med en batong heller...

dessutom är d som LillNaisarn skrev tidigare... dom e juh tränade att få uthärda slagord,gruff osv osv.. d e juh d dom har betalat för ...

på samma sätt som tex en förskolelärare har betalt för att ta hand om barn, som kommer att slå,sparka,spotta allt möjligt vid vissa tillfällen.. inte kan dom juh slå till ungen då...

Vilken inställning folk har..
En polis har inte betalt för att få stryk utan för att upprätthålla lagen...

helt rätt.. å ja har aldri sagt något annat...

men upprätthålla lagen betyder inte att dom kan slå /sparka /hota osv osv...

som d var sagt här ovanför.. kan diskutera hur länge som hellst...



min motto gällande poliser är denna : ja bråkar/gormar inte med polisen... om dom inte bråkar/gormar med mig...

"I de blindas rike , är den enögde Kung"
EYSHU Jag älskar cab
18 februari 2007 · 73 Inlägg

Fyfan Vilka Jävla Snutar Fan Dumma I Huvut Gillar Poliser Ibland Gör Dom Bra Jobb Men Det Här Var Det Värsta Jag Har Sett ! Fyfan

andreas_940
18 februari 2007 · 498 Inlägg

EYSHU skrev:
Fyfan Vilka Jävla Snutar Fan Dumma I Huvut Gillar Poliser Ibland Gör Dom Bra Jobb Men Det Här Var Det Värsta Jag Har Sett ! Fyfan

Du kan inte utveckla det lite?
Vad är det som är så hemskt??

niclas_swe bitter besserwisser
18 februari 2007 · 644 Inlägg

filmen skulle jag tro.
sen alla ni som säger att polisen har betalt för att stå emot slagord och annan skit, hur jävla dumma är ni? precis som peter skrev ska de upprätthålla lagen sen att era föräldra verkar ha misslyckats med att ge er sunt förnuft och social kompetens det är ju fan inte polisens fel.
Jävla nötter det finns här alltså.

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA
EYSHU Jag älskar cab
18 februari 2007 · 73 Inlägg

andreas_940 skrev:

EYSHU skrev:
Fyfan Vilka Jävla Snutar Fan Dumma I Huvut Gillar Poliser Ibland Gör Dom Bra Jobb Men Det Här Var Det Värsta Jag Har Sett ! Fyfan

Du kan inte utveckla det lite?
Vad är det som är så hemskt??

Nej men jag tycker att man kan göra det bättre en att gå in med peppar sprej och ba ska vi ta dom från vänster eller höger kolla på killen dom drar kolla på hans högra arm ser du som dom bryter den ..

FireTraXX DFFL
18 februari 2007 · 9 020 Inlägg

EYSHU skrev:

andreas_940 skrev:

EYSHU skrev:
Fyfan Vilka Jävla Snutar Fan Dumma I Huvut Gillar Poliser Ibland Gör Dom Bra Jobb Men Det Här Var Det Värsta Jag Har Sett ! Fyfan

Du kan inte utveckla det lite?
Vad är det som är så hemskt??

Nej men jag tycker att man kan göra det bättre en att gå in med peppar sprej och ba ska vi ta dom från vänster eller höger kolla på killen dom drar kolla på hans högra arm ser du som dom bryter den ..

Då skulle han ju släppt taget, polisen har mer makt än vad ett gäng fack-nollor har.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
peternb84
18 februari 2007 · 199 Inlägg

Där är även ett flertal som poliser ber att gå och de går frivilligt, och vad händer med dom? jo, inget..

newkie
18 februari 2007 · 250 Inlägg

Nu har jag inte orkat läsa alla inlägg, men varför är folket här så säker på att det är polisen som gör fel på filmen? Filmen säger ju ingenting om vem som har rätten på sin sida. Bara för att strejkvakten i det här fallet slänger sig runt med en massa fina lagar och årtal?

Har mkt svårt att tro att polisen skulle ta till våld mot en laglig... ja vad man nu ska kalla det här...specielt inte framför en kamera, dom skulle ju inte bara förlora jobben, dom skulle bli dragna framför domstol.

Tänk till lite innan ni skriver...

------------------------------------------------------
ICQ: 15322608 MSN: Newkiepc@hotmail.com
Porsche 944 Turbo "951" (1989)
blacken
18 februari 2007 ·

peternb84 skrev:

blacken skrev:

peternb84 skrev:
ALL kontakt jag har haft med polisen har varit en helt ok upplevelse. De har ALLTID haft ett proffesionellt beteende när jag har träffat dom.

Och då snackar många olika olika situationer, exempelvis fortkörning, när jag har blivit rånad på arbetsplatsen, ringt och frågat dom saker osv.

då har du haft en väldig tur.

Nej, jag anser inte det. Om du är trevlig mot dom är dom trevlig mot dig. Jag känner INGEN som har haft problem med polisen.

1: Tro mig du har haft en riktig "svintur". för om du skulle springa på en snut som har en riktigt dålig dag, spelar ingen roll hur snäll och trevlig du är, om han anser att du inte uppfyller hans krav på hur underdånig du ska vara mot honom, då ligger du väldigt illa till.  Se bara på den där äldre herrn  i botkyrka som ville prata med poliserna. Han bankade dom sk"""n ur!  I TV!!. och dom fick ingenting för det. Och det är ingen isolerad händelse ifall du tror det.

2: Att kalla dom för proffs  är att ta i lite i överkant, dom kan inte köra, dom kan inte skjuta, dom har inte så bra kunskap om lagar och regler som dom borde ha, att använda ammunition som är förbjuden i genevekonventionen anser du det det professionellt?.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang