4356
Sök

Peugeot 206 RC

108 Inlägg
16 maj
Trådstartare
#1
Jag har en Peugeot 206 RC stående sen en längre tid som jag tänkte börja fixa till,och skulle vara en rolig bil till min son att ha som A-traktor!
Kan man återregistrera den som personbil efter att den den registrerats som A-traktor efter att han är klar med den ???

791 Inlägg
17 maj
#2
nope

108 Inlägg
17 maj
Trådstartare
#3
doktorduett skrev:
nope

Hej doktor duett!
Du skrivet endast nope!!
Vad menar du med det????

Frågan är om man kan återregistrera,och jag har fått olika svar,därav frågan!!
Vet du nåt eller ??

Mvh Thomas

791 Inlägg
17 maj
#5
du frågor om man kan återregistrera den som personbil. o svaret är, nope, nej, nix det kan man inte
det pratas om att reglerna ska ändras. men det tar lång tid innan det bestämt

791 Inlägg
17 maj
#6
nu ljög jag för dej, för det finns ett sätt att få den reggad igen o det om du bygger om den o reggar den som amatörbyggd. men det var nock inte det du ville veta

* Voff voff *
11 284 Inlägg
17 maj
#7
doktorduett skrev:
nu ljög jag för dej, för det finns ett sätt att få den reggad igen o det om du bygger om den o reggar den som amatörbyggd. men det var nock inte det du ville veta

Eller får ett intyg från en auktoriserad verkstad. Hur det går att få det från just Peugeot är svårt att säga men det förekommer iaf att andra märken gett ut intyg, så omöjligt är det ju inte.

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

791 Inlägg
18 maj
#8
Brådhis skrev:
doktorduett skrev:
nu ljög jag för dej, för det finns ett sätt att få den reggad igen o det om du bygger om den o reggar den som amatörbyggd. men det var nock inte det du ville veta

Eller får ett intyg från en auktoriserad verkstad. Hur det går att få det från just Peugeot är svårt att säga men det förekommer iaf att andra märken gett ut intyg, så omöjligt är det ju inte.

källa på det ?
jag har alldrig hört om någon som får regga en a traktor tillbake till bil. förutom om man amatör reggar den. men då måste den byggas om rejält o då är det ingen peugeot 206 längre

8 044 Inlägg
18 maj
#9
För några - 3 - år sedan hade jag en idé.
Det var att bygga om min Jimny till A-traktor och skänka den till ett barnbarn.
Därefter, när han "fyllt B-körkort", återregga den som personbil.
Kontakta flera handläggare på Transportstyrelsen.
Dom sade alla att det var förenat med så mycket admnistrativa  problem att det var i praktiken omöjligt.
Bland annat med de intyg från biltillverkaren som krävs för en registreringsbesikting tillbaka till personbil.

* Voff voff *
11 284 Inlägg
19 maj
#10
doktorduett skrev:
Brådhis skrev:
doktorduett skrev:
nu ljög jag för dej, för det finns ett sätt att få den reggad igen o det om du bygger om den o reggar den som amatörbyggd. men det var nock inte det du ville veta

Eller får ett intyg från en auktoriserad verkstad. Hur det går att få det från just Peugeot är svårt att säga men det förekommer iaf att andra märken gett ut intyg, så omöjligt är det ju inte.

källa på det ?
jag har alldrig hört om någon som får regga en a traktor tillbake till bil. förutom om man amatör reggar den. men då måste den byggas om rejält o då är det ingen peugeot 206 längre

Källa på att det inte går? smile

Här kan du iaf höra om intyg som utfärdats för VW-bilar:

https://youtu.be/OchsseknnF8?si=O0YdK1L … &t=203
Senast redigerat av Brådhis (19 maj )

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

108 Inlägg
19 maj
Trådstartare
#11
Tack för alla svar och synpunkter!
Jag tror det blir lättast att ta en av mina bilar,en VW Polo från 2002 som jag har som ska reggas till A-traktor till min son!
Dels har jag köpt dragkrok, och iom att jag jobbar på bilverkstad,och är mekaniker i grunden sen typ 40 år så får det bli den som
får "offras"!! ( har fått bilen av en bekant,men behövs ny koppling och kamrem)

Mvh Thomas


Sök