MilleN skrev:
MeloveGolf skrev:
Bubbaman skrev:
Och ett PS3 kostar runt 10k för Sony att bygga.
den kostar 494$ Att tillverka BLU RAY kostar $125 men du får gärna förklara vad i maskinen som ksotar vad så att dom går back 4k per konsoll...
Du kan ju börja räkna på utvecklingskostnad också så kan jag lova att dom går back, så lång tid som det tagit att få ut den. Skulle tro att det är så dom räknat.
Samma sak inom bilindustrin ibland, ni minns väl rubrikerna om att SAAB förlorade pengar på varje såld 9-3, löaningen är dock såklart inte att sälja mindre.
Har inte provat varken Xbox360 eller PS3, men jag skulle välja PS3 alla dagar i veckan, den är dock för dyr i mina ögon och där har Xboxen lite övertag...
Tycker också PS3an är hiskeligt dyr. (Inte bara i pengar. Utan faktiskt i vad du får för dem jämfört med vad du annars kan få för samma pengar.)
Minns när konsolerna började kosta 2-3000+ och att jag tyckte det var för dyrt redan då med tanke på vad en dator kostade.
Nu kostar en dator ännu mindre i jämförelse (nästan gratis), och en konsol ännu mera.
Men skulle jag välja skulle jag självklart ta Sony PS3 över M$ Xbox.
Inte bara fördommar, utan erfarenheter av andras XB/XB360 jämfört med egna PS2:an då.
The lesser of two wevils.
Väntar bara på att M$ ska sätta in pop-up reklam in-game i spelen du redan betalat 800kr stycket för. Heh.
"Congratulations on making it to the next level. Please fill in this survey to progress to the next level. Punch the monkey to get to bonus round! Please insert credit card to enable soundtrack. Enter your one-time-use-only code to install game user files to hardrive."