3906
Sök

AUX in på alpine stereo?

32 Inlägg
9 augusti 2005
Trådstartare
Ska köpa en alpine huvedenhet, o så på samma sida hitta jag denna kabel
http://www.webshop.bertilssonautoelectr … ductid=316
för att kunna koppla in mp3 spelareren nån gång i bland när man inte orkar lyssana på skivor.  men 300 spänn för en liten kabel ger jag inte. ås jag undrar om det är nån som vet vad det kan vara för kontakt som ska koplas in i stereon, så man kanske kan ordna en själv, till vettigare priser??
// St
Senast redigerat av farskost (9 augusti 2005)

VD / SPRINGPOJK
605 Inlägg
9 augusti 2005
om du skall använda den för att koppla in mp3 spelaren så behöver du oxå en omvandlare ifrån2 rca till en 3,5 mm stereo plugg. eftersom du till 98% chans inte har rödvita phono utgångar på mp3 spelaren, Kontakten in på alpine stereon kan ju vara sepcial! Men det vet jag inte....

Det krävs en stor man för att gråta, men en större för att skratta åt han!

32 Inlägg
9 augusti 2005
Trådstartare
spunk_totte skrev:
om du skall använda den för att koppla in mp3 spelaren så behöver du oxå en omvandlare ifrån2 rca till en 3,5 mm stereo plugg. eftersom du till 98% chans inte har rödvita phono utgångar på mp3 spelaren, Kontakten in på alpine stereon kan ju vara sepcial! Men det vet jag inte....

Jo, den biten hadde jag faktiskt tänkt på, men det var den biten in till HU som jag tänkte på, för jag har letat överalt o inte hittat några klara anvisningar. Vissa påpekar tom att man behöver en microcontroller för att svara på ping paket från HU för att det ska fungera, med det verkar ju inte finnas något sådant i den dom sälger så. men det är ingen som vet hur det hänger ihop?? om det bara är att hitta rätt pinnar lr om det är knepigare ??

VD / SPRINGPOJK
605 Inlägg
9 augusti 2005
Det vet jag tyvär inte, men det finns massa kunniga här på Garaget du kommer nog snart få ett bra svar!

Det krävs en stor man för att gråta, men en större för att skratta åt han!

391 Inlägg
9 augusti 2005
alpine har lite special kontakter,   därför du måste ha den dära adaptern.  du kommer inte undan det serru.
Senast redigerat av andreasl (9 augusti 2005)

32 Inlägg
9 augusti 2005
Trådstartare
fan :\ då tror jag nog att jag skiter i det, för 300 för en kabel betalar jag inte, o den kostar typ bara 150 i usa, men orka beställa däeifrån :\

Sök