Jag har en Toyota Carina E 2.0 sedan-96 och har köpt högtalare till hatthyllan. Från ISO-kontakten bakom stereon går det iväg fyra par högtalarkablar. Två av dem går givetvis till de förmonterade främre högtalarna, men var tar de andra vägen? Jag gissar på att de går en bit bakåt mot bakdörrarna eller hatthyllan. Jag har fällt fram baksätet och lyft på hatthylleklädseln, men hittar inga kablar där. Så vet någon var de tar vägen? Tycker det borde vara enklast att skarva på dem och slippa riva ur halva inredningen och dra nytt hela vägen.
Har samma bil som du och det tar ca 10-15 min att dra nya kablar bak och allt sitter ju med klipps så det är lätt att göra. Kablarna som sitter på iso kontakten vette fasen vart dom går, jag hittade inte heller vart dom gick så jag drog nya. Men som sagt, dra nya så sliper du lättare undan istället för att leta upp original kablarna som jag inte ens tror går nånstans...
Får ut och leta imorgon kväll. Stämmer det klipper jag nog och skarvar vid B-stolpen. Hittat fler som ställt samma fråga, men tråden ovan är första som kunnat svara :-)