4361
Sök

Hur funkar det med basen o slutsteget?

337 Inlägg
22 augusti 2005
Trådstartare
#1
Om jag har en cd-spelare med 4*40 watts utgång. Behöver jag väl bara ett
2 utgångsslutsteg till basen? Resten tar väl cd hand om, eller?

LÄNGE LEVE POLISMAKTEN

158 Inlägg
22 augusti 2005
#2
hur menar du nu??
du ska en bas högtalare eller??
isåfall ska du ju koppla slutsteget via rca å då behöver du bara ett slutsteg.. resten 4*40 kan du ju koppla mindre högtalare som du ska ha inne i bilen..

//mvh Per

719 Inlägg
23 augusti 2005
#3
Du köper ett slutsteg som tar hand om basen! och du har din 4x40 att driva högtalarna i bilen. Slutsteget får sin signal från stereons lågnivå utgång!

Ritning hur du kopplar in ett slutsteg brukar finns i stereon's instruktionsbok! annars finns det alltid med till slutsteget!

Det du ska ha för att koppla in en bas:
Baslåda
Slutsteg
strömkabel (ca 22mm2)
jordkabel (samma diameter som strömkabeln)
remote kabel (sätter på steget när du startar vanliga stereon)
Lågnivåkabel

var nog allt tror ja

OBS! dra ström och lågnivåkabeln på olika sidor av bilen!

live free, die young.

337 Inlägg
24 augusti 2005
Trådstartare
#4
Danke bitte!!!!  smile

LÄNGE LEVE POLISMAKTEN


Sök