Synpunkter på T.M.C chip?

icce
23 april 2007 · 40 Inlägg

tjena...

har funderat på att chippa bilen och fick tips om tmc chiptuning...är det nån som har nån susning om dem e bra och om det är nån som lämnat in sin bil där?

http://www.shop-tm-chiptuning.de/cms_se … ontent.php


kom gärna med råd o tips

mvh
marcus

micke777
23 april 2007 · 185 Inlägg

Bra tråd, funderar oxå på dem! smile
Dem hade trevliga priser oxå...

Yockie
24 april 2007 · 50 Inlägg

Funderar också på dem!

Ingen som har någon erfarenhet därifrån?

// Jocke

Brisblå Astra GTC Turbo
evilmaster
24 april 2007 · 385 Inlägg

De verkar överdriva ganska mycket med effektökningen. Skickade ett mail och frågade vilken skillnad det skulle göra på min Opel Vectra 2.0i med 8v motor, svaret jag fick är...

Effektökningen för din bil är 15 Hk och 18 Nm, monterat och klart är priset
2.500 kr.

Seat Toledo "2.0 GT 16v" (1995)
Polluxe
24 april 2007 · 303 Inlägg

evilmaster skrev:
De verkar överdriva ganska mycket med effektökningen. Skickade ett mail och frågade vilken skillnad det skulle göra på min Opel Vectra 2.0i med 8v motor, svaret jag fick är...

Effektökningen för din bil är 15 Hk och 18 Nm, monterat och klart är priset
2.500 kr.

Perfekt! Då skriver du så hära tillbaka:

"Låter mycket bra. Då ska jag bromsa bilen före och efter för att verkligen säkerställa den angivna effektökning och tar förgivet att pengar tillbaka gäller vid ej utlovat resultat"


å se vad de svarar på det wink  Sen att du bromsar eller inte är ju en annan femma. Bara kul å se vad för svar du får och hur seriöst de möter upp. 

(underskatta aldrig konsumenten)

If someone draws a line in the sand you may legally ignore said challenge by filling it in.
evilmaster
24 april 2007 · 385 Inlägg

Polluxe skrev:
Perfekt! Då skriver du så hära tillbaka:

"Låter mycket bra. Då ska jag bromsa bilen före och efter för att verkligen säkerställa den angivna effektökning och tar förgivet att pengar tillbaka gäller vid ej utlovat resultat"


å se vad de svarar på det wink  Sen att du bromsar eller inte är ju en annan femma. Bara kul å se vad för svar du får och hur seriöst de möter upp. 

(underskatta aldrig konsumenten)

Hehe jo.. Men nu hade jag inte tänkt chippa den bilen längre. Dock så kan jag skicka ett sådant svar till dem för att kunna visa svaret här för de som är intresserade kanske?

Ska jag? tongue

Seat Toledo "2.0 GT 16v" (1995)
Polluxe
24 april 2007 · 303 Inlägg

evilmaster skrev:

Polluxe skrev:
Perfekt! Då skriver du så hära tillbaka:

"Låter mycket bra. Då ska jag bromsa bilen före och efter för att verkligen säkerställa den angivna effektökning och tar förgivet att pengar tillbaka gäller vid ej utlovat resultat"


å se vad de svarar på det wink  Sen att du bromsar eller inte är ju en annan femma. Bara kul å se vad för svar du får och hur seriöst de möter upp. 

(underskatta aldrig konsumenten)

Hehe jo.. Men nu hade jag inte tänkt chippa den bilen längre. Dock så kan jag skicka ett sådant svar till dem för att kunna visa svaret här för de som är intresserade kanske?

Ska jag? tongue

De tycker jag...  kostar ju inget.

If someone draws a line in the sand you may legally ignore said challenge by filling it in.
evilmaster
24 april 2007 · 385 Inlägg

Nu har jag mailat det svaret, slängde även in att effektökningen låter lite överdriven.
Nu får vi se om dom vågar stå för sitt ord. big_smile

Seat Toledo "2.0 GT 16v" (1995)
icce
24 april 2007 · 40 Inlägg

hehe jag ringde o snacka me dem o jag skulle få +46 hk o 262nm skulle bli 328nm  dem verkar överdriva manske men ska ringa o höra vad dem säger om ja ska bromsa bilen innan o efter o se va dem säger...

micke777
24 april 2007 · 185 Inlägg

evilmaster skrev:
De verkar överdriva ganska mycket med effektökningen. Skickade ett mail och frågade vilken skillnad det skulle göra på min Opel Vectra 2.0i med 8v motor, svaret jag fick är...

Effektökningen för din bil är 15 Hk och 18 Nm, monterat och klart är priset
2.500 kr.

I mitt fall va det ganska rimliga siffror: ca +40hk/70Nm för 2950:-
Åker nog dit inom en snar framtid... tongue

icce
24 april 2007 · 40 Inlägg

så jag ringde o snacka me dem....  för 4990:- så får jag +46 hk  o från 262 nm  till 328 nm och då sa jag att ja skulle bromsa eller va man kallar det för  innan o efter för o se att jag verkligen får det jag betalar för o det var helt ok och jag kunde få cashen tebax om det éj stämde...så dem verkar seriösa iaf...

micke777
24 april 2007 · 185 Inlägg

icce: Varför så "dyrt" till din, jämfört med min? Är det typ PPC då för dig?

icce
24 april 2007 · 40 Inlägg

micke777 : han sa 4990.- ja ha ren -03 200hk original så då blev det dyrare te min bil..vet ej varför men det va så sa han hehe...har du hört nått me dem? vad för bilmodell har du funderat på o chippa?

Senast redigerat av icce (24 april 2007)

micke777
24 april 2007 · 185 Inlägg

icce: Ok. Jag hade mail kontakt med dem, och då sa dem 2950:- för min V70 jag har här på Garaget. Så det va ju ett kanon pris tycker jag! smile
Men ingen har skrivit nått om dem än, ingen som haft med dem att göra?

icce
24 april 2007 · 40 Inlägg

micke777 : jag har snackat me dem via tel nåra gånger länge o väldigt utförligt o sagt typ rak på sak  att det finns många skojjare o att jag vill få det bra  gjort o ing apåhitt o sånt...o jag sa att jag ska kolla innan o efter ba för o se va han säger o det var helt ok...på den fronten verkar dem bra....på bsr o andra ställen skulle det gå på 7000:- ungefär o chippa o då skulle jag få 25-35hk jag tycker endå det e billigt om man jämför med andra firmor...men visst e 4990 mycket men 250hk i min kärra kan ge lite tryck i traktorn hehe

micke777
24 april 2007 · 185 Inlägg

Ok! Låter ju bra än så länge.
Jag hade ju mina tankar att åka till Autotech först, men det blir en resa på ca 80mil totalt o 5995:- för chip. Så åka ca 20 mil totalt o betala lite mindre va ju ett plus.

icce
24 april 2007 · 40 Inlägg

mm ja sk anog oxå chipa min på tmc men ska vänta lite så man får lite mer fakta om dem hehe...o så ska jag sätta dit racekatt + downpipen bytas sen e det fritt framm o chippa...dem e nog bra men ska vänta lite endå

evilmaster
25 april 2007 · 385 Inlägg

Sen senast jag skrev här så har jag inte fått något svar från dem via e-post. Men idag fick jag följande svar...

Automatiskt svar:

Kära kund.
Vi är på arbete och kan inte svara på alla mail direkt men återkommer så
snart som möjligt.

Lite lång tid för ett automatiskt svar kan det tyckas.. Men det är ju iofs inte första gången som e-mail har kommit fram sent.

Är fortfarande intresserad av om dom verkligen kan dra ut 15 extra ponnys ur en 8v sugis.

Senast redigerat av evilmaster (25 april 2007)

Seat Toledo "2.0 GT 16v" (1995)
evilmaster
25 april 2007 · 385 Inlägg

Svar från T.M.Chiptuning...

Ok, är bara motorn i topptrim och du kör 99 oktan så ser du resultatet.
Om du inte är nöjd får du pengarna och orginal chip tillbaka.

Med detta tolkar jag det som om att de på T.M.C kan frisäga sig från allt ansvar och påstå att motorn inte har varit i toppskick, på så vis kan de slippa ge en pengarna tillbaka.

Dock så vill jag ju påstå att om man bänkar och får de specifikationerna som tillverkaren uppgett så bör motorn vara i toppskick. Med andra ord så bör man nog ha ett papper på att bilen är bänkad innan som visar bra siffror för att kunna vara garanterad några pengar tillbaka från T.M.C.

Senast redigerat av evilmaster (25 april 2007)

Seat Toledo "2.0 GT 16v" (1995)
kwansa Hmm, vet inte?
25 april 2007 · 1 775 Inlägg

Ur TMC:s gästbok skrev:
Chippade min C70 T5:a hos Thomas i Stenugnsund, säger bara en sak, killen vet vad han sysslar med, från en okej volvo till en grym räcer altså. Både vrid och bensinförbrukningen sjönk. D va värt varenda krona och tvekar inte en sekund me o chippa mina andra bilar hos honom, rekomenderar starkt TMC

Får man ett vrid som sjunker så vill inte jag chippa bilen där hmm

Ur TMC:s gästbok skrev:
Tjenare
Kan bara rekommndera denna firma
Thomas är grym
Kom dit med min Passat 1,8T och har alltid tyckt den var slö,när thomas hade monterat chippet gick den mkt sämre och vi fattade inte varför men han kollade upp den o hittade 7st felkoder
Efter lite letande så var det luftmasse mätaren som var kass och vi kopplade ur den
Säger bara vilken bil det blev!!
Från en tråkig gubb bil till en suverän bil
Tack Thomas för hjälpen
Rekommenderas varmt big_smile>

Trodde bilen gick fan så mycke sämre utan luftmassemätaren?

plus att dem verkar inte ha någon koll på motorerna i bilarna hmm
Tex, 93 – 2,0 L 169kW  230hk, vilkan saab motor på 2 liter har 230hk orgnial?
volvo 850r 220kw 299hk? 850R med 300hk orgnial?

Sen att dem klämmer ut 25-30 hk ur en sugmotor är jag oxå lite tveksam på.

Jag skulle lätt välja dem här om prislappen inte ligger över 1500:-
Fast om dem kan sin sak, hmm tveksamt.....

Senast redigerat av kwansa (25 april 2007)

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang