Synpunkter på T.M.C chip?

evilmaster
25 april 2007 · 385 Inlägg

http://itsfun.nu/ verkar vara både mer seriösa och dessutom så matchar de priset om en konkurrent erbjuder ett likvärdigt trimchip till lägre pris.

Hittar du något likvärdigt trimchip annonserat till lägre pris hos någon av våra konkurrenter så matchar vi priset.

Satsar nog på itsfun istället faktiskt...

Seat Toledo "2.0 GT 16v" (1995)
__SvinTo__
29 maj 2007 · 39 Inlägg

Tjenare
Kan bara rekommndera denna firma
Thomas är grym
Kom dit med min Passat 1,8T och har alltid tyckt den var slö,när thomas hade monterat chippet gick den mkt sämre och vi fattade inte varför men han kollade upp den o hittade 7st felkoder
Efter lite letande så var det luftmasse mätaren som var kass och vi kopplade ur den
Säger bara vilken bil det blev!!
Från en tråkig gubb bil till en suverän bil
Tack Thomas för hjälpen
Rekommenderas varmt

Trodde bilen gick fan så mycke sämre utan luftmassemätaren?

plus att dem verkar inte ha någon koll på motorerna i bilarna hmm
Tex, 93 – 2,0 L 169kW  230hk, vilkan saab motor på 2 liter har 230hk orgnial?
volvo 850r 220kw 299hk? 850R med 300hk orgnial?

Sen att dem klämmer ut 25-30 hk ur en sugmotor är jag oxå lite tveksam på.

Jag skulle lätt välja dem här om prislappen inte ligger över 1500:-
Fast om dem kan sin sak, hmm tveksamt.....

Jag kan intyga att detta stämmer....TMC Kan sin sak....Thomas är mycket trevlig och han vet vad han pratar om....sen detta med lufmängdsmätaren....Passaten har en sjukdom med detta....man kan koppla ur den så så fungerar de för stunden för exakt samma sak råkade jag ut för med min Passat...Jag kan inget annat än att prata väl om TMC och jag känner flera som va iväg sammtidig å chipade(Volvo T6.audi 1,8T.Audi A6 Diesel) och dom e lika nöjda som jag

Sponsorer för bilbyggare är som doping för idrottare, vissa måste ha de för att vinna =)
ErnadG
11 december 2008 · 212 Inlägg

Jag har chippat min bmw 530iM hos dem, knappt någon resultat, så när dom snackar om sugmotorer så snackar dom skit, eller inte skit rent sagt, utan 15hk och 20Nm gör knappt skillnad på en sugmotor.
Men chippade s3:an fyyyy faaaannnnnnnnnn, vilken skillnad, så stark rekomendation från min sida till alla er som har har turbo, eller diesel, eller kanske någon jävla kraftig sugmotor över 400hk, el kanske om man vill bli av med fartsrärren, ingår i deras chippning. Har köpt E55 amg 04, ska dit om 2 veckor och chippa den han lovar ca 25hk, och 40Nm, det kan jag tro på med tanke på att den är kompressormatad, men det viktigaste jag va ute efter e V-.max (317km/h)  big_smile big_smile big_smile

Mrsky
13 januari 2009 · 218 Inlägg

gammal tråd, men värt att veta är väl kanske att det brukar ligga runt en tusing / hk när man trimmar en sugmotor. att slänga in 3 loppor och få 10 ggr mer än vad alla seriösa motortrimmare får ut låter som ren dynga..

Projekt: SKYLINE - THE WHITE DOPE
Nissan Skyline R33 GTS25T "The White Dope" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang