Dackonline.se... kan man lita på dem?

kl0mp3n
30 april 2007 · 186 Inlägg

Tjena.
Har bestämt mig för däck som jag vill ha osv.
Nu är frågan. Är det någon som handlad via dackonline.se någongång?
Tar det lång tid innan man får däcken?

Varför jag frågar är för att jag har hört folk som haft problem när dom handlat däck på nätet!
Tacksam för svar.

Ha en tervlig valborg!
Med Vänliga Hälsningar
Micke

B M W
BMW 325 (1992)
krillle87
30 april 2007 · 38 Inlägg

Klockren nätbutik, fick mina däck realtivt snabbt  och det var inga som helst strul, rekomenderar starkt sen har dom ju oslagbara priser!!

Ska det vara Volvo så är en R enda altenativet!
te_wik Forummoderator
30 april 2007 · 12 813 Inlägg

tjena..


väldigt seriös nätaffär... inga problem och hyffsat bra priser.

dom har ju samarbete med några däckverkstäder i sverige oxå, där får man gratis balansering och montering om man handlar från dackonline.

medans andra däckfirmor inte vill kränga på "internetdäck"

bara att beställa, jag fick mina däck på under en vecka, tror dom har ett lager i malmö för det stod att mina däcl var skickade därifrån.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Marlboroman
30 april 2007 · 8 233 Inlägg

Det funkar svinbra, så länge man inte behöver reklamera nånting....

Fick en del bekymmer med det enda gången jag handlat därifrån. Men det löste sig till slut, men det toh 2 veckor att få ett nytt däck.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
THEBADGUY Gorgilus addictus
30 april 2007 · 4 736 Inlägg

Jag har inte beställt där ifrån. Men min bror har jag. Och han beställde kompletta hjul.

Tog 2 dagar! smile. Sen var däcken klara att hämtas ut från posten. Hur bra som helst. Och det är inget problem att få tag i dom heller för den delen smile.

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
Tigerofsweden
30 april 2007 · 1 231 Inlägg

har oxå beställt därifrån ... brudens morbror har oxå beställt
funkade klockrent ...

zoLLe
30 april 2007 · 228 Inlägg

fick mina däck 1 dag för tidigt hemkört till dörren, klockrent tycker jag! billigt oxå.

Wanegardh Asgammal medlem.
30 april 2007 · 2 246 Inlägg

dom verkar vara lite yra i mössan..en kompis till mig beställde fyra däck men fick åtta till priset av fyra

Tigerofsweden
30 april 2007 · 1 231 Inlägg

maximus skrev:
dom verkar vara lite yra i mössan..en kompis till mig beställde fyra däck men fick åtta till priset av fyra

ahahaha det är väl bara tacka o ta emot tongue

FireTraXX DFFL
30 april 2007 · 9 020 Inlägg

Tigerofsweden skrev:

maximus skrev:
dom verkar vara lite yra i mössan..en kompis till mig beställde fyra däck men fick åtta till priset av fyra

ahahaha det är väl bara tacka o ta emot tongue

Ta emot polisanmälan och betalningsanmärkningen som kommer när han inte kontaktar de?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Tigerofsweden
30 april 2007 · 1 231 Inlägg

det är ju inte hans fel tongue
är man trög att skicka 4 däck o inte ringer att man vill ha tillbaka dom så ... smile

FireTraXX DFFL
30 april 2007 · 9 020 Inlägg

Tigerofsweden skrev:
det är ju inte hans fel tongue
är man trög att skicka 4 däck o inte ringer att man vill ha tillbaka dom så ... smile

När de märker att de saknar 4 däck så kanske de kan spåra det tillh onom.
Vilket gör att han gjort sig skyldig till stöld.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Tompa_Vax Skogs Arbetare
30 april 2007 · 413 Inlägg

Exakt, du var ju medveten att du hade beställt 4 men fick 8, skyldig till stöld, om jag var i din sats så skulle jag ringa iallafall. man är ju en vänlig och ordentlig svenne som en tobaksbhandlare sa, haha

Go For It!!
tom1979
30 april 2007 · 40 Inlägg

Just reklamationer är problemet med däckonline.
Ett exempel:

Du köper 4 Toyo däck billigt hos däckonline, däcken kommer från den tyska marknaden och får egentligen inte säljas i Sverige men eftersom det går via nätet så kan man "kringgå" lagen.
I Sverige säljs Toyo via en svensk generalimportör.
Om du får problem med dina däck, ex. konstigt slitage, sprickbildningar eller dyligt tar det nog lång tid innan däckonline behandlar din reklamation, om de överhuvudtaget gör det.
Den svenska importören tar inte ansvar för däck som inte sålts via dem.

Toyo däcket var bara ett exempel, detta gäller alla fabrikat som har agenturen på ett märke i Sverige.

It ain't over 'till the fat lady sings
Schlebbe
30 april 2007 · 80 Inlägg

Beställde 2 st däck för ett par månadet sedan, gick hur smidig som helst! Fick dom t.o.m. för tidigt smile Sedan pröjsade jag en lokal däckfirma här som krängde på däcken. Gick på ca 2500 för hela kalaset. En annan däckfirma här skulle ha 2.200 per däck, hua...

// Sebbe

m00neye
30 april 2007 · 28 Inlägg

tom1979 skrev:
Just reklamationer är problemet med däckonline.
Ett exempel:

Du köper 4 Toyo däck billigt hos däckonline, däcken kommer från den tyska marknaden och får egentligen inte säljas i Sverige men eftersom det går via nätet så kan man "kringgå" lagen.
I Sverige säljs Toyo via en svensk generalimportör.
Om du får problem med dina däck, ex. konstigt slitage, sprickbildningar eller dyligt tar det nog lång tid innan däckonline behandlar din reklamation, om de överhuvudtaget gör det.
Den svenska importören tar inte ansvar för däck som inte sålts via dem.

Toyo däcket var bara ett exempel, detta gäller alla fabrikat som har agenturen på ett märke i Sverige.

Om detta är det bästa argumentet för att man ska handla däck i Sverige till 50% och uppåt dyrare så bryr iaf inte jag mig.
Om jag får pröjsa 500:- per däck för att få den garantin att jag kan reklammera ett däck när jag kört 1000 mil och kanske få ett nytt efter säkerligen mycket krabb här hemma också känns ointressant.

just my two cents.

ibbo Ibbo
30 april 2007 · 6 Inlägg

Fick mina två dagar efter beställningen!

Matuniz Galning =)
30 april 2007 · 96 Inlägg

en riktigt bra affär. inga problem alls när jag beställde.

tom1979
30 april 2007 · 40 Inlägg

Om du köper vinterdäck via däckonline som är M+S märkta så förutsätter du väl att det är vinterdäck?
Så behöver det inte vara eftersom de däck som är godkända som just vinterdäck i Sverige definieras av vägverket tillsammans med STRO, The Scandinavian Tire & Rim Organization.
Ett däck som t.ex. är godkänt vinterdäck i ett land behöver inte vara det i Sverige.
Besitter alla den kunskapen som köper däck?
Ett annat argument är att däck är en färskvara, beroende på hur de förvaras. Det händer att däckonline säljer däck som är tillverkade ett eller två år tillbaka i tiden. Skulle du köpa ett sådant däck?

It ain't over 'till the fat lady sings
oumi "audiot"
3 maj 2007 · 287 Inlägg

Köpte mina av däckonline, allt gick bra och snabb leverans. Är skitnöjd.

"... Vi hamnade i alla fall inte på taket"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang