Dackonline.se... kan man lita på dem?

Muninet
3 maj 2007 · 769 Inlägg

har inte haft några problem med dackonline, köpt både däck och fälgar via dem.

Det löser sig ska du se.
Mitt projekt: https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=320590
CalibraJim
3 maj 2007 · 14 Inlägg

inga problem med dem enligt mig..

_stuntman_
3 maj 2007 · 205 Inlägg

Har funkat för mig också utan problem!

eSSEt
3 maj 2007 · 4 Inlägg

rekomenderar starkt den nätbutiken.. Är ingen strul butik utan seriösa.. 2 dagar sen fick ja hem däcken levererade utanför dörrn... bra priser med. handlar alltid av dom.

Personlighet: En som ingen annan har med andra ord stört skön.
Min stil: Gymmast
Sysselsättning: Pluggar till servicetekniker för tunga fordon o arbetar vid sidan av på Ljungby Maskin med hjullastare. Nått ni undrar? Fråga!
Saab 9-5 (2000)
turbotompa fritidsprofessor
6 maj 2007 · 1 197 Inlägg

Säger som många andra; inga problem med däckonline.. Bra priser och snabba leveranser hem till dörrn.
Kan dock inte svara för hur det blir om nånting strular, har hört att det kan bli jobbigt att tjafsa med dom då, men vet ej som sagt...

Tykoo bilmekaniker
6 maj 2007 · 121 Inlägg

håller med alla andra om att dom är bra. billigt som satan men med lite småkass support. jag beställde totallt sex däck, fick två efter tre dagar.

trodde att dom glömmt dom andra fyra, men ja fick ett svar på knacklig svenska att dom hade delat leveransen för att jag skulle få dom andra två så snabbt som möjligt.

inget av däcken ja köpte var äldre än två månader när ja fick dom heller.

route
6 maj 2007 · 105 Inlägg

tom1979 skrev:
Just reklamationer är problemet med däckonline.
Ett exempel:

Du köper 4 Toyo däck billigt hos däckonline, däcken kommer från den tyska marknaden och får egentligen inte säljas i Sverige men eftersom det går via nätet så kan man "kringgå" lagen.
I Sverige säljs Toyo via en svensk generalimportör.
Om du får problem med dina däck, ex. konstigt slitage, sprickbildningar eller dyligt tar det nog lång tid innan däckonline behandlar din reklamation, om de överhuvudtaget gör det.
Den svenska importören tar inte ansvar för däck som inte sålts via dem.

Toyo däcket var bara ett exempel, detta gäller alla fabrikat som har agenturen på ett märke i Sverige.

OM det skulle vara så att generalagenten för Toyo inte skulle reklamera däcken så begår de ett fel mot konsumentköplagen. Det kanske tar lite längre tid att reklamera men det ska gå alldeles utmärkt att reklamera till generalagenten i det land du befinner dig i. Det är det som är fördelen med en öppen marknad där produkten kan säljas i ett land till en konsument i nästa land finns det en representant på den marknaden ska denna även kunna reklamera produkten ifråga. Om inte så skulle jag om jag vore Toyo byta agentur till en som ser till produktens och konsumentens bästa. Det fungerar så inom de flesta marknader som från hårddiskar osv. Ex. köper du en WD eller Seagate disk kan du reklamera den upp till 5 år efter tillverkningsdatum....

Dagens tips om konsumentköplagen tongue

tom1979
27 maj 2007 · 40 Inlägg

route skrev:

tom1979 skrev:
Just reklamationer är problemet med däckonline.
Ett exempel:

Du köper 4 Toyo däck billigt hos däckonline, däcken kommer från den tyska marknaden och får egentligen inte säljas i Sverige men eftersom det går via nätet så kan man "kringgå" lagen.
I Sverige säljs Toyo via en svensk generalimportör.
Om du får problem med dina däck, ex. konstigt slitage, sprickbildningar eller dyligt tar det nog lång tid innan däckonline behandlar din reklamation, om de överhuvudtaget gör det.
Den svenska importören tar inte ansvar för däck som inte sålts via dem.

Toyo däcket var bara ett exempel, detta gäller alla fabrikat som har agenturen på ett märke i Sverige.

OM det skulle vara så att generalagenten för Toyo inte skulle reklamera däcken så begår de ett fel mot konsumentköplagen. Det kanske tar lite längre tid att reklamera men det ska gå alldeles utmärkt att reklamera till generalagenten i det land du befinner dig i. Det är det som är fördelen med en öppen marknad där produkten kan säljas i ett land till en konsument i nästa land finns det en representant på den marknaden ska denna även kunna reklamera produkten ifråga. Om inte så skulle jag om jag vore Toyo byta agentur till en som ser till produktens och konsumentens bästa. Det fungerar så inom de flesta marknader som från hårddiskar osv. Ex. köper du en WD eller Seagate disk kan du reklamera den upp till 5 år efter tillverkningsdatum....

Dagens tips om konsumentköplagen tongue

Jag skulle vilja se dig reklamera ett däck du köpt på däckonline hos den svenska generalagenten. Skriv gärna tillbaka vilket svar du fått smile

Hur ska jag göra för att få mina rättigheter tillgodosedda?
Först av allt måste du reklamera den felaktiga varan hos säljaren inom skälig tid efter att du upptäckte felet. Det betyder att du muntligt eller skriftligt meddelar säljaren att du inte vill ha varan. Du måste förklara varför du anser att varan är felaktig. Reklamerar du varan inom två månader efter det att du upptäckt felet är du alltid i rätt tid. Efter tre år har du förlorat din rätt att reklamera, under förutsättning att du inte har en garanti som säger något annat. Från och med den 1 april 2005 förlängs reklamationstiden från två till tre år. Det gäller alltså varor som du köper den dagen eller senare. För varor som du köpt före detta datum gäller fortfarande två års reklamationstid.

It ain't over 'till the fat lady sings
Skee vRsex
27 maj 2007 · 471 Inlägg

BETALA ALDRIG MED FAKTURA HOS DEM!

Jag gjorde det och fick två st upplysningar på mig via UC, upplysningar visas i mitt register utan namn på dem som sökt upplysningen, alltså blir det två blanka upplysningar och blanka upplysningar brukar inkassoföretag visas som i upplysningar.
Det betydde att min kreditvärdighet sjunk som fan och kommer vara så i 3 år framöver!

Annars har jag köpt däck där 2 ggr och det har funkat utmärkt!

www.vr6.nu Forumet för Bilar med VW VR6 motor.
www.Gatbilar.se/Skee <- För info om min bil :)
Jerry Reparatör
27 maj 2007 · 306 Inlägg

Tvärtemot alla i denna tråd så är min personliga åsikt att däckonline.se suger.
Kommer aldrig mer att ha något med dem att göra.

Wallgren
27 maj 2007 · 23 Inlägg

Jag beställde 4st 19" däck och förskottsbetalade. Fick dem på en vecka, inga problem.

Greatsnyggo saabtok
30 januari 2008 · 1 306 Inlägg

beställde mina  däck den  25 jan och idag kom de 30 jan  förskottsbetalde de  snacka om snabb leverans och billigt .... Beställde  däck där i höstas med  då tog de en 10 dagar

Senast redigerat av Greatsnyggo (30 januari 2008)

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar
Saab 9000 cse "Vinterpulkan" (1997)
Germax
30 januari 2008 · 12 086 Inlägg

Dackonline är väl europas största försäljare av däck, har handlat där själv flera ggr. Skitbra, har dock aldrig strulat för mig så jag vet inte hur de är med reklamationer o sånt, men de verkar funka det med enligt andra!

Andreas_ace
30 januari 2008 · 375 Inlägg

tom1979 skrev:
...

Ett annat argument är att däck är en färskvara, beroende på hur de förvaras. Det händer att däckonline säljer däck som är tillverkade ett eller två år tillbaka i tiden. Skulle du köpa ett sådant däck?

Det är mycket ovanligt att ett företag levererar ett däck som är äldre än  2 år. Men enligt däcktillverkare  så klassas däck upp till 3-4 år som nya, under förutsättning att de förvaras svalt och mörkt (!)

Volvo 740GL (1990)
Tigerofsweden
31 januari 2008 · 1 231 Inlägg

Andreas_ace skrev:

tom1979 skrev:
...

Ett annat argument är att däck är en färskvara, beroende på hur de förvaras. Det händer att däckonline säljer däck som är tillverkade ett eller två år tillbaka i tiden. Skulle du köpa ett sådant däck?

Det är mycket ovanligt att ett företag levererar ett däck som är äldre än  2 år. Men enligt däcktillverkare  så klassas däck upp till 3-4 år som nya, under förutsättning att de förvaras svalt och mörkt (!)

men du vet ju inte hur dom har förvarat sina däck eller tongue ?
hur som helst tycker jag oxå att dom är klockrena , förskottsbetalning och dom är hemma snabbt som attan.

@Jerry
det var ju ett väldigt bra och utförligt svar wink
du kanske ska berätta lite varför dom suger så möe da ? ?

viccoA
31 januari 2008 · 3 110 Inlägg

Skee skrev:
BETALA ALDRIG MED FAKTURA HOS DEM!

Jag gjorde det och fick två st upplysningar på mig via UC, upplysningar visas i mitt register utan namn på dem som sökt upplysningen, alltså blir det två blanka upplysningar och blanka upplysningar brukar inkassoföretag visas som i upplysningar.
Det betydde att min kreditvärdighet sjunk som fan och kommer vara så i 3 år framöver!

Annars har jag köpt däck där 2 ggr och det har funkat utmärkt!

Är du säker på att det påverkar? Upplysning är inte samma sak som betalningsanmärkning. Jag sitter i styrelsen på ett AB och får hem flera papper i månaden med företag som begärt upplysningar på styrelsen. Jag är övertygad om att en "blank" upplysning aldrig kan tolkas som en anmärkning.

Val
31 januari 2008 · 99 Inlägg

Beställde i lördags 4 Nokian NRVi däck därifrån (billigt som tusan, INKLUSIVE frakten!!!) och nu har jag däck i hela hallen. De levererades till dörren!

unpatterned
31 januari 2008 · 294 Inlägg

Funkar väldigt bra,
reklamationer går också smidigt, fick en bula på ett av mina däck, då kom de och hämtade det dagen efter jag anmält. fick ett nytt inom två veckor.

Vissa faller för grupptryck, men jag faller bara för laddtryck
Ford Granada "DOHC 8v Turbo" (1985)
Ford Pinto "1 av 19 i sverige" (1974)
gamlingen
31 januari 2008 · 5 198 Inlägg

viccoA skrev:

Skee skrev:
BETALA ALDRIG MED FAKTURA HOS DEM!

Jag gjorde det och fick två st upplysningar på mig via UC, upplysningar visas i mitt register utan namn på dem som sökt upplysningen, alltså blir det två blanka upplysningar och blanka upplysningar brukar inkassoföretag visas som i upplysningar.
Det betydde att min kreditvärdighet sjunk som fan och kommer vara så i 3 år framöver!

Annars har jag köpt däck där 2 ggr och det har funkat utmärkt!

Är du säker på att det påverkar? Upplysning är inte samma sak som betalningsanmärkning. Jag sitter i styrelsen på ett AB och får hem flera papper i månaden med företag som begärt upplysningar på styrelsen. Jag är övertygad om att en "blank" upplysning aldrig kan tolkas som en anmärkning.

Kreditvärdigheten sjunker inte så länge man sköter sej,, men däremot kan de ifrågasätta varför det finns många förfrågningar på kort tid

jes
8 mars 2008 · 582 Inlägg

oslagbart bäst kommmer aldrig köpa däck hos någon lokal nasare köpte 4 toyo proxes på däck online=2600 lokala handlaren ville ha 4800!!! samma däck

hej
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang