4173
Sök

byggde basarn ikväll.

2 122 Inlägg
27 augusti 2005
Trådstartare
#1
jag å polarn va till hans farsas jobb o byggde basarn ikväll. men jag tror mitt slutsteg är lite litet smile när man höjjer över en viss volym idet här fallet 22 på min stereo så låter basen inte någe högre jag skulle gissa att den får förlite ström... iofs så är det ju bara ett 300watts billigt steg kan ju vara därför tongue

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

719 Inlägg
27 augusti 2005
#2
va har du för grovhet på ström kabeln då? Är det för steg? märke modell osv.

live free, die young.

2 122 Inlägg
27 augusti 2005
Trådstartare
#3
Scratch skrev:
va har du för grovhet på ström kabeln då? Är det för steg? märke modell osv.

tja 16mm2 är kabeln. märket på slutsteget? hmm vette tusan det är iaf 2*150 eller 1*300. basarn är iaf en kenwood 4ohm, max max 600(för att driva ut de 600watten behöver man nog en kärnreaktor)  och 150Wrms

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

MTY120
28 augusti 2005
#4
Kirre skrev:
jag å polarn va till hans farsas jobb o byggde basarn ikväll. men jag tror mitt slutsteg är lite litet smile när man höjjer över en viss volym idet här fallet 22 på min stereo så låter basen inte någe högre jag skulle gissa att den får förlite ström... iofs så är det ju bara ett 300watts billigt steg kan ju vara därför tongue

På tal om att bygga baslåda, det ska jag börja göra idag smile

719 Inlägg
29 augusti 2005
#5
16mm2 ska räcka för ett steg med den effekten om det inte är 300 watt rms! Så troligen är det steget som ger efter. om inte det är dåligt jordat eller dylikt.

Antar att du har bryggat steget? och frågan är är steget 2ohm stabilt? annars kan dit ligga där oxå! kollå dessa saker spc jordningen bör sitta så den leder ut genom hela chassit och slippa bort eventuell lack vid jordning!

live free, die young.

2 122 Inlägg
29 augusti 2005
Trådstartare
#6
Scratch skrev:
16mm2 ska räcka för ett steg med den effekten om det inte är 300 watt rms! Så troligen är det steget som ger efter. om inte det är dåligt jordat eller dylikt.

Antar att du har bryggat steget? och frågan är är steget 2ohm stabilt? annars kan dit ligga där oxå! kollå dessa saker spc jordningen bör sitta så den leder ut genom hela chassit och slippa bort eventuell lack vid jordning!

det är inte 300WRMS och jordningen har jag redan slipat bort färg och den leder ut i chassit jag skulle tro att jag har förlitet steg eller nått sånt..

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen


Sök