Fylla vs Bilar, hur tänker polisen?

Journath Jägare
2 maj 2007 · 172 Inlägg

Hopp då var vallborg över.... har funderat över hur polien tänker.. dom tycker juh att det är värre om man glider över stan med dimljusen tända än om man går med hemkört och cola flaska..

Att dom inte lägger energin på det som ingår i bondvetet..

Är huvet dumt får kroppen lida!! :P
Volvo V70R "Team Tm-racing" (1998)
FireTraXX DFFL
2 maj 2007 · 9 020 Inlägg

Journath skrev:
Att dom inte lägger energin på det som ingår i bondvetet..

Lättare att ta den som glider runt på stan med dimljusen än den som kastar flaskan in i skogen...

Korkade polishatare som tror att polisen gör allt för att jävlas...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Angelicque
2 maj 2007 · 222 Inlägg

Men det är väl inte polisen som är lagstiftare?

Vad är det du vill ha sagt med ditt inlägg egentligen?

Hellre chips än sex på festival!!!!
FireTraXX DFFL
2 maj 2007 · 9 020 Inlägg

Angelicque skrev:
Men det är väl inte polisen som är lagstiftare?

Vad är det du vill ha sagt med ditt inlägg egentligen?

Frågar du mig?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Machin Fartmissbrukare
2 maj 2007 · 1 302 Inlägg

Angelicque skrev:
Men det är väl inte polisen som är lagstiftare?

Vad är det du vill ha sagt med ditt inlägg egentligen?

antar att han åkt på böter under lång helgen här för att ha kört me dimljus wink





måste faktiskt säga att ja håller med, att stoppa bilar å ge dom böter för dimljus är löjligt.. sen är d juh givetvis inte dom som kommit på detta utan d e slipsgubbarna som "vi" har valt..

"I de blindas rike , är den enögde Kung"
C70
2 maj 2007 · 424 Inlägg

Jag tycker personligen att polisen gör ett fantastiskt bra jobb.

beemern .......
2 maj 2007 · 2 655 Inlägg

blev jävligt arg på snuten i måndas, gick igenom ett ställe där de samlades masor av folk och gick där me systempåsen i handen och drack inget då ja gick där åså kommer 3 poliser och kollar mej så tar dom de cider ja hade kvar, 8st va de. har en månad kvar tills man fyller 20=/ varför egentligen far dom å plockar cider/öl och sånt av folk på en sån dag iställe för att plocka folk som kör på fyllan och annat. faan vet de fanns flera som gjorde de. jävla idioti snutar. dom borde göra lite mer vettiga saker. kommer väl förmodligen aldrig hända men...

FireTraXX DFFL
2 maj 2007 · 9 020 Inlägg

beemern skrev:
varför egentligen far dom å plockar cider/öl och sånt av folk på en sån dag iställe för att plocka folk som kör på fyllan och annat.

En anledning: Du är inte 20...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Muz Wallraff
2 maj 2007 · 319 Inlägg

FireTraXX skrev:

beemern skrev:
varför egentligen far dom å plockar cider/öl och sånt av folk på en sån dag iställe för att plocka folk som kör på fyllan och annat.

En anledning: Du är inte 20...

Det kvittar väl!
Man får väl iallafall inte dricka på allmän plats!

MilleN
2 maj 2007 · 9 108 Inlägg

Tycker det är löjligt att gnälla när man faktiskt har begått ett brott och åker dit för det. Dom gör sitt jobb som sagt. En vacker dag är ni glada att dom finns.

edit: Rubriken var kass så jag var snäll och ändrade lite.

Senast redigerat av MilleN (2 maj 2007)

beemern .......
2 maj 2007 · 2 655 Inlägg

Muz skrev:

FireTraXX skrev:

beemern skrev:
varför egentligen far dom å plockar cider/öl och sånt av folk på en sån dag iställe för att plocka folk som kör på fyllan och annat.

En anledning: Du är inte 20...

Det kvittar väl!
Man får väl iallafall inte dricka på allmän plats!

nej men ja drack inte, ja gick där me påsen i handen och drack inget då, sen fanns de massa andra folk som va där å drack lite runt ikring som ser bra yngre ut än va ja gö, varför dom inte kollade dom :S.

MilleN
2 maj 2007 · 9 108 Inlägg

beemern skrev:
nej men ja drack inte, ja gick där me påsen i handen och drack inget då, sen fanns de massa andra folk som va där å drack lite runt ikring som ser bra yngre ut än va ja gö, varför dom inte kollade dom :S.

Du är fortfarande för ung wink Vilka dom kollar har mycket med otur att göra helt enkelt. Ibland får man bita i det sura äpplet.

beemern .......
2 maj 2007 · 2 655 Inlägg

MilleN skrev:

beemern skrev:
nej men ja drack inte, ja gick där me påsen i handen och drack inget då, sen fanns de massa andra folk som va där å drack lite runt ikring som ser bra yngre ut än va ja gö, varför dom inte kollade dom :S.

Du är fortfarande för ung wink Vilka dom kollar har mycket med otur att göra helt enkelt. Ibland får man bita i det sura äpplet.

haha jo, men de gör mej ingenting förutom de att ja irriterar mej på dessa svenska jävla poliser som hällre springer å plockar alcoholdrycker av folk på sånna här dagar än att dom har kontroller och stoppar sånna som kör på fyllan och annat. men de e ju som vanligt. dom får ju inte slita ut sej dom stackarna...

Machin Fartmissbrukare
2 maj 2007 · 1 302 Inlägg

beemern skrev:

Muz skrev:

FireTraXX skrev:

En anledning: Du är inte 20...

Det kvittar väl!
Man får väl iallafall inte dricka på allmän plats!

nej men ja drack inte, ja gick där me påsen i handen och drack inget då, sen fanns de massa andra folk som va där å drack lite runt ikring som ser bra yngre ut än va ja gö, varför dom inte kollade dom :S.

hade du haft drickat i något annat än en systempåse så hade dom mest troligt inte gjort något...

dom får inte ta av dig en påse om du inte skyltar med vad du har i.. å att ta av dig cidern gör dom oavsett hur gammal du är... MEN.. du måste ha öppnat cidern för att dom ska ha laglig rätt att ta av dig den..

har disskuterat detta med poliser ett fleratal gånger.. alla säger samma sak, du får inte dricka på allmän plats, MEN om du har drickat i en mörkpåse (så d inte syns vad du har i den) så kan dom inget göra.. dom får inget göra...

så till nästa fest, sätt cidern i en mörk påse wink

"I de blindas rike , är den enögde Kung"
Angelicque
2 maj 2007 · 222 Inlägg

FireTraXX skrev:

Angelicque skrev:
Men det är väl inte polisen som är lagstiftare?

Vad är det du vill ha sagt med ditt inlägg egentligen?

Frågar du mig?

Nä, jag frågar huvudskribenten.

smile

Hellre chips än sex på festival!!!!
Angelicque
2 maj 2007 · 222 Inlägg

beemern skrev:

MilleN skrev:

beemern skrev:
nej men ja drack inte, ja gick där me påsen i handen och drack inget då, sen fanns de massa andra folk som va där å drack lite runt ikring som ser bra yngre ut än va ja gö, varför dom inte kollade dom :S.

Du är fortfarande för ung wink Vilka dom kollar har mycket med otur att göra helt enkelt. Ibland får man bita i det sura äpplet.

haha jo, men de gör mej ingenting förutom de att ja irriterar mej på dessa svenska jävla poliser som hällre springer å plockar alcoholdrycker av folk på sånna här dagar än att dom har kontroller och stoppar sånna som kör på fyllan och annat. men de e ju som vanligt. dom får ju inte slita ut sej dom stackarna...

Polisen gör visst sitt jobb, iaf i den stad där jag bor.
Du kommer att lära dig det oxå.

Hellre chips än sex på festival!!!!
MilleN
2 maj 2007 · 9 108 Inlägg

beemern skrev:
haha jo, men de gör mej ingenting förutom de att ja irriterar mej på dessa svenska jävla poliser som hällre springer å plockar alcoholdrycker av folk på sånna här dagar än att dom har kontroller och stoppar sånna som kör på fyllan och annat. men de e ju som vanligt. dom får ju inte slita ut sej dom stackarna...

När dom är ute och på stan gnäller folk "Snutjävlar, varför är dom inte ute och  har kontroller på bilar och jagar rattfylla istället"

När någon åker fast för fortkörning i en rutinkontroll låter det "jävla snutjävlar, varför är dom inte ute på stan och stoppar slagsmål och fylla istället för att vara ute på vägarna".

Sanslös dubbelmoral bland polishatare. Det är alltid dom som drabbas som gnäller... Själv fick jag 2400 i böter häromdan men jag gnäller då rakt inte, som notorisk fortkörare får man stå sitt kast ibland. Har även fått ölen utsparkad av en polis på en spelning i centrala Örebro (Millencolin) men då kan man inte heller gnälla med tanke på att det också var olagligt. Ibland har man otur helt enkelt, det är bara att hoppas att inte polisen ser allt olagligt man håller på med varje dag.

Realism for the win.

Senast redigerat av MilleN (2 maj 2007)

Nasty Heavy Metal N' Horsepower
2 maj 2007 · 174 Inlägg

Finns en gyllene regel som jag alltid levt efter. "Se polisen innan han ser dig". Kör man för fort och ser en polis bromsar man, dricker man öl på stan så gömmer man burken. Sen är det bara att se oskyldig ut. Simple as that big_smile

Alla kan köra fort rakt fram...
Fredrik.Gustavsson
2 maj 2007 · 2 123 Inlägg

beemern skrev:
blev jävligt arg på snuten i måndas, gick igenom ett ställe där de samlades masor av folk och gick där me systempåsen i handen och drack inget då ja gick där åså kommer 3 poliser och kollar mej så tar dom de cider ja hade kvar, 8st va de. har en månad kvar tills man fyller 20=/ varför egentligen far dom å plockar cider/öl och sånt av folk på en sån dag iställe för att plocka folk som kör på fyllan och annat. faan vet de fanns flera som gjorde de. jävla idioti snutar. dom borde göra lite mer vettiga saker. kommer väl förmodligen aldrig hända men...

Dricker du cider pojkvasker ? Det kan man ju inte göra : /
Nej men skämtåsido : )
Dom gör bara sitt jobb och det får vi acceptera, visst kan man hålla med om att dom borde lägga mer pengar på att jaga rattfyllon, våldtäktsmän och pedofiler men dom gör så gått dom kan med sina resurser och jag själv tycker att dom gör ett bra jobb.

BTW så verkar MilleN vettigt som lyssnar på millencolin : )
Såg också att du blivit moderator, var det nyligen eller har du vart det länge ? Grattis iaf big_smile

tecman
2 maj 2007 · 1 741 Inlägg

Nasty skrev:
Finns en gyllene regel som jag alltid levt efter. "Se polisen innan han ser dig". Kör man för fort och ser en polis bromsar man, dricker man öl på stan så gömmer man burken. Sen är det bara att se oskyldig ut. Simple as that big_smile

haha bra sagt!


___________

Här i övik jagade dom fulla fjortisar mer än bilar som ville glida med "felaktig" belysning.

blev iofs stoppad för mina sleepys men fick inga böter bara en tillsägning om att fixa det innan jag kör vidare. tycker dom gjorde ett bra jobb den här helgen.. men var lite väl lungt med bilarna ingen va så sugen att gasa då man såg blåljus överallt.

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang