Har ni upplevt några olyckor?

Syyhn Calibra Is The Shit!
19 januari 2008 · 662 Inlägg

Hade precis varit inne o besiktat min bil.. Så jag var på väg hem. Det var slutet av hösten.. Hade sommardäck på bilen... Tänkte inte på att de kunde vara halt då de inte var så kallt ute... Mätaren stog på 140 senaste gången jag kollade på den så jag låg där omkring... Kom i ett litet gupp samtidigt som de var liten sväng.. Det var i ett skuggparti så de var visst fruset lite grann där... Fick sladd och tappade kontrollen helt... Höll bilen kastandes på vägen i ca 100m då jag ser att jag får möte längre fram... Tankarna bara for runt i huvvet på mig .. Jag satt o kolla ut ställen jag kunde smälla i för att de skulle bli så lite skada som möjligt... Jag kände att de aldrig skulle gå att räta upp bilen... Fick inteupp foten till kopplingen heller...  Jag hade o välja att smälla i ett räcke, den mötande bilen eller ett dike med okänt vad som finns i diket.. Efter ca 150m slog jag ratten fullt åt höger så bilen skulle snurra... De gjorde den med o bilen for ner i diket... Minns hur jag kollade ut genom sidorutan på väg ner i diket och ser träden komma emot mig... Tar vänster armen o trycker mig ifrån min dörr och håller där tills bilen stannat... Bilen stannar på alla fyra däcken och lutar ordentligt... Ett träd o massa grenar stopade bilen... Vi var 3st i bilen och alla klarade sig utan skador... Ingen hade bälte på sig heller så de var enbart tur.. Fick mig en redig utskällning av han som jag mötte som sedan for iväg... Jag var borta från bilen i en halvtimme för att fixa bogserhjälp och under den tiden var någon jävel i bilen o snodde ett slutsteg från mig... Klockan var runt 15:00 på dagen... Så jävla fräcka folk de finns.. Ända som hände med bilen var en intryck framskärm av trädet... Trädet var 1.5dm tjockt och de vältes med... Ska väl tilläggas att jag körde pansarvagn (Volvo 740)big_smile Så lite plåt slagning så rullade den igen...

/// SyyHn
engolf
19 januari 2008 · 3 235 Inlägg

Hjärnan göbbar på högvarv i sådana situationen, därför känns det som i slowmotion...

Körde med min tjej en liten Ford Fiasko (fiesta), och de är ju absolut inte krocksäkra:(
Tjejen var bakom ratten, sent om kvällen, vinter, massa vått snö på vägen,nästan ingen trafik. Hon ska byta fält utan att blinka och se i speglarna (till höger>), och samtidigt hör vi kraftig tuta...
En lastbil susar förbi i alla fart, och jag ser stora däck som rullar förbi bara några centimeter från sidospegeln på min sida, och det sprutar massa skitigt vatten på rutan... Hade bilen hamnat en halvmeter till till höger, hade jag inte skrivit detta.
Allt gick verkligen otroligt sakta då, och jag svär: jag tror jag kunde läsa texten på däcken...

Hoppas jag aldrig får uppleve nåt liknande igen.

erixon89
19 januari 2008 ·

jag och en kompis va ute en dag och utforskade lite grusvägar som vi alldrig hadde varit på förut men det som hände var de att vi visste inte hur vägen gick så det slutade med att vi kom för fort in i en kurva och voltade ut på en åker;( känns förjävligt att sitta brevid å inte kunna göra ngt åt saken bara följa med

NJ_
19 januari 2008 · 2 118 Inlägg

några mindre avåkningar för min del bara... lr det är en, åkte med en kompis i en 245a (vinter och vanliga sommardäck) som inte är så van bakhjulsdrift. vi la upp ställ i ca 50knyck i en högerkurva fick några returer och lyckades komma upp i kanske 60 då högerframdäck skär ner i plogkanten å vi plöjer bort kanten i kanske 20-30meter innan bilen hamnade i diket tongue tog ca 2h innan vi hade grävt fram bilen tongue

D.i.l.l.i.g.a.f
Opelmadness German cars, quality and beyond
19 januari 2008 · 8 197 Inlägg

Tzatziki skrev:
Väjde för hare, sladd och körde igenom en busskur och frontalkrockade med en fullpall med betongblock. Fick en kompressionsskada på en kota i ländryggen som jag lider av
ännu idag, 2½ år efter.

http://i35.photobucket.com/albums/d186/ … krock5.jpg

Väjer för en hare??? Skulle aldrig väja för nåt mindre än ett rådjur..

Senast redigerat av Irmscher Vectra (19 januari 2008)

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
golf88
19 januari 2008 · 956 Inlägg

Själv har jag inte upplevt några olyckor men däremot min bästa kompis jag hade förrut gjorde det...
Dom hade en Bmw med allround däck på vintern..I en kurva över en järnvägsviadukt släpper det..Krockar med en cheva van..
Gick väl inte så där vidare bra då. Bilarna tog eld och sju stycken dog..
Var bara föräldrarna i chevan som överlevde den smällen...

eldus veldus
Audi A6 (2017)
Opelmadness German cars, quality and beyond
19 januari 2008 · 8 197 Inlägg

Smällde min fina Primera 2003. sad
En korsning mitt i byn, skymd åt ena hållet, högerregeln.
Jag stod nästan still och tittade åt höger, men ser ingen så jag kör.
Hade ettan i, släpper upp kopplingen och rullar iväg.
Sen ser jag nåt grönt i ögonvrån. PANG!
Jag snurrar ca 180 grader. När jag snurrat klart ser jag den andres bil som fortfarande rullar. hans bil stannar uppe på en trottoar.
Hann inte ens reagera eller tänka. Tog rätt i bakdörren så det blev veck i taket på min bil.

Den andre idioten skyllde på att jag körde på hans vänstra sida fram Jojo, säkert. Har bildbevis på att så inte är fallet. Plus att jag hade bäge framhjulen ur korsningen,

Vi hade samma förs.bolag så dom gick stenhårt på högerregeln.
Alltså jag fick fel, fastän han körde för fort.
Plus att han ljög i skaderapporten. Enligt polisen i Sunne hade han minst 60 och inget bälte. Hade dom fått bestämma hade han åkt på smällen. Men då ska dom sitta och läsa lögner i Karlstad istället.
Jag överklagade med bildbevis på att han ljög! Men icke...

Hade bältet på, men fick tre spräckta revben och tappade luften.
Han fick glasögonen krossade av rekylen av hans huvud som studsade mot airbagen in i sidorutan.

Så nu har jag svart på vitt från polisen att det är bara att ladda fullt i korsningar med högerregeln. Han vet inte vad som väntar honom... roll

Här ser ni tydligt att jag körde på hans höger fram va? Visst... mad

Min bil: http://www.garaget.org/gallery/archive/6659/9677/6659-44729.jpg

Hans bil: http://www.garaget.org/gallery/archive/6659/9677/6659-44730.jpg

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
TheFinnishFlash Avstängd
21 januari 2008 · 1 266 Inlägg

Jag och mina 2 bröder, var ute och tältade vid stranden..sen kom en motorbåt med massor med folk i som skålade och hejjade på oss...5 sekunder senare hör vi en smäll, och alla ligger i vattnet...en drunknade ingen av oss kunde hjärtochlugnräddning

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden
RRBmw
21 januari 2008 · 345 Inlägg

var med om en olycka på e4an södergående ungefär i nyköping för snart 2 år sen.
däcket på bilen explodera så innan jag visste ordet av de så for bilen av motorvägen.
Kändes som det gick rätt långsamt ifrån det exploderande ljudet, (blev knockad av airbagen så jag såg inget) tills bilen slut "stanna". Änglavakt säger läkarna att jag hade, jag vet inte själv då jag inte kommer ihåg allt för mycket ifrån olyckan. Kanske bäst så vad vet jag.
http://www.garaget.org/show_ext.php?car … age=630774

Senast redigerat av RRBmw (21 januari 2008)

Audi S2 "PPF H.O" (1992)
kvistarn
21 januari 2008 · 49 Inlägg

för 3 år sen var jag på väg hem från tjejen kl 02 på natten, hade åkt 12mil och hade ca 1 mil kvar på e4.an, lagom trött och ville bara hem o sova så jag körde nånstans 150-160km/h, var man itne så uppmärksam och kör på resterna av ett lastbilsdäck skulle jag tro, bilen far ut bredvid vägen och studsar som bara fan på gruset som är typ 10x10cm, det jag minns är ungefär att jag hann tänka jävlar, sen brakade det till rejält och ett framhjul gräver ner sig och bilen far upp i luften och snurrar, och glider sen typ 30-40m på sidan,
jag vaknade till efter en stund, vet inte hur länge men hängde i bältet en stund innan jag kom på vad som hänt, minns knappt hur jag kom ut ur bilen.... iaf så kom brandkår o ambulans rätt snart, nån förbiåkande hade nog ringt så fick man åka ambulans med...
det var i en toyota corolla, flera rutor var borta o halva bilen var full med sten, baslådan låg 100m bort, å fullt me sten över e4.an....
menmen inga skador fick jag.

bild på bilen:
http://www.garaget.org/mypage/gallery_e … age=197018

Senast redigerat av kvistarn (21 januari 2008)

Man får vänja sig...
Schotttz
21 januari 2008 · 586 Inlägg

Jag själv har klarat mig bra ifrån att krocka eller råka ut för en olycka. Det enda stora som jag har gjort är att jag har valt att köra ned i diket, stället för att köra på en älg. Sedan såg jag med egna ögon en Volvo V70 med husvagn efter börja vobbla efter han hade bränt om mig... det slutade i räcket och husvagnen 40 meter bort eller något. Den flög bara iväg.

Läskigt, när man ser sådant får man verkligen en tankeställare...

Chrill27
21 januari 2008 · 553 Inlägg

jag har känt vid alla tillfällen som jag varit med om en olycka att det har gått i slowmotion.. fast de enda jag har gjort med bil är att köra i diket och in i ett staket, gick dock i slowmotion även då från den studen att jag kände att jag tappat kontrollen helt över bilen och inte kunde rätta till det.. man såg ju vad som va på väg att hända sakta men säkert och det var bara att hoppas på det bästa.. gick så sakta att jag till och med han läsa att det stog en skylt med - området är tv-övervakat tongue

Fast i verkligheten gick de rätt fort då hmm

prylboeg
8 april 2010 · 210 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/135138/898741_88lqm4.jpg
Min älskling! sad( Ni ser en aningen omformat runningbull batteri till vänster i bild. Fälgarna har jag har EN DAG sen jag köpte dom..

The best part of fighting is the make up sex
gamlingen
8 april 2010 · 5 198 Inlägg

Opelmadness skrev:
Smällde min fina Primera 2003. sad
En korsning mitt i byn, skymd åt ena hållet, högerregeln.
Jag stod nästan still och tittade åt höger, men ser ingen så jag kör.
Hade ettan i, släpper upp kopplingen och rullar iväg.
Sen ser jag nåt grönt i ögonvrån. PANG!
Jag snurrar ca 180 grader. När jag snurrat klart ser jag den andres bil som fortfarande rullar. hans bil stannar uppe på en trottoar.
Hann inte ens reagera eller tänka. Tog rätt i bakdörren så det blev veck i taket på min bil.

Den andre idioten skyllde på att jag körde på hans vänstra sida fram Jojo, säkert. Har bildbevis på att så inte är fallet. Plus att jag hade bäge framhjulen ur korsningen,

Vi hade samma förs.bolag så dom gick stenhårt på högerregeln.
Alltså jag fick fel, fastän han körde för fort.
Plus att han ljög i skaderapporten. Enligt polisen i Sunne hade han minst 60 och inget bälte. Hade dom fått bestämma hade han åkt på smällen. Men då ska dom sitta och läsa lögner i Karlstad istället.
Jag överklagade med bildbevis på att han ljög! Men icke...

Hade bältet på, men fick tre spräckta revben och tappade luften.
Han fick glasögonen krossade av rekylen av hans huvud som studsade mot airbagen in i sidorutan.

Så nu har jag svart på vitt från polisen att det är bara att ladda fullt i korsningar med högerregeln. Han vet inte vad som väntar honom... roll

Här ser ni tydligt att jag körde på hans höger fram va? Visst... mad

Min bil: http://www.garaget.org/gallery/archive/ … -44729.jpg

Hans bil: http://www.garaget.org/gallery/archive/ … -44730.jpg

Som jag ser det så kom ju du från HANS högra sida å då ska HAN lämna dej företräde... skulle du ha lämnat han företräde så skulla hans skador va på han vänstra sida

AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
8 april 2010 · 1 948 Inlägg

Jag voltade en gång, minns inget om någon slowmotion. Såg marken, sen blev det svart.. sen vaknade jag när skiten låg på sidan.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
MilleN
10 april 2010 · 9 108 Inlägg

Jag tror slowmotionkänslan bara uppkommer om man vet att olyckan är på väg..

Blev påkörd bakifrån igår och jag fattade inte vad som hände alls. Jävligt störigt var det i alla fall, hoppas nacken klarar sig i framtiden.

Fick stanna innan en cirkulationsplats då det var en bil som vi skulle lämna företräde åt i cirkulationen, killen bakom (VW Transporter, byggfirma) uppfattade inte att vi stod stilla utan tittade bara till vänster in i cirkulationen och körde rakt in i oss. Eleven som körde blev lite skärrad kan jag säga.


https://www1.garaget.org/gallery/archive/736/900878_v1d71v.jpg

darkwizard Fordonstekniker
10 april 2010 · 1 740 Inlägg

MilleN skrev:
Jag tror slowmotionkänslan bara uppkommer om man vet att olyckan är på väg..

Blev påkörd bakifrån igår och jag fattade inte vad som hände alls. Jävligt störigt var det i alla fall, hoppas nacken klarar sig i framtiden.

Fick stanna innan en cirkulationsplats då det var en bil som vi skulle lämna företräde åt i cirkulationen, killen bakom (VW Transporter, byggfirma) uppfattade inte att vi stod stilla utan tittade bara till vänster in i cirkulationen och körde rakt in i oss. Eleven som körde blev lite skärrad kan jag säga.

http://www1.garaget.org/gallery/archive … 878_v1d71v[/url]

Vet hur det där känns, hoppas bara nacken klarar sig. Vissa personer i trafiken brister i uppmärksamhet.

Lev livet, det kan ta slut fort
Saab 900 I16 "Blood Red Lady" (1989)
Aga_Diff Bärs!
10 april 2010 · 3 456 Inlägg

MilleN skrev:
Jag tror slowmotionkänslan bara uppkommer om man vet att olyckan är på väg..

Både ja och nej.
På Juldagen 2006 brände jag av vägen i 60-70km/h, jag visste att jag skulle smälla ner i diket, men det gick inte "i slowmotion". Det var en jävla resa... tongue

Flera år tidigare satt jag i en bil som stog efter vägen bakom en annan bil som hade gått sönder. Då blev vi påkörda av ett rattfyllo, och det gick i slowmotion. Vi som satt bak han säga nått i stil med: "Vad är det där för dåre, håller på att sladda när vi står här lixom..." Sen small det.

MilleN skrev:
Blev påkörd bakifrån igår och jag fattade inte vad som hände alls. Jävligt störigt var det i alla fall, hoppas nacken klarar sig i framtiden.

Ajaj, hoppas du klarar nacken.

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
bollen1986
10 april 2010 · 3 714 Inlägg

Var med i bilen när kompisen körde på en bil bakifrån, då gick det i 90 men han bromsade såpass så att vi kanske hade 20-30max när vi körde på och det kändes som om det gick i slowmotion

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM
skjortan Down n`out
14 maj 2010 · 514 Inlägg

åkte med en polare när vi fick kast i 170kmh i en 740! då gick det i slowmotion kan jag lova... var helt inställd på att det skulle gå åt helvette men gick ju faktist bra med oss..

även voltat med en 240 i ca70kmh, samma kille som körde. kan tillägga att jag inte åker så ofta med han längre wink

film på volten! http://www.garaget.org/video/7gve5w03u010

Senast redigerat av skjortan (14 maj 2010)

Down n`out
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang