4114
Sök

bra ljud i en cab?

362 Inlägg
8 september 2005
Trådstartare
#1
tjenare. är det nån som har byggt ljud i en cab som kan hjälpa mig hur jag ska göra?
vill ju få bra ljud även när cabben är nere och det är ju inte det lättaste tyvärr.
mvh jonsson

Med ett hyffsat järnrör kan man slå världen med häpnad!

VD / SPRINGPOJK
605 Inlägg
8 september 2005
#2
jag kör 6*9 bak i sidorna 5,25 i panelen framm och en 8" sub i sluten låda samt 2 steg 1 till sub & ett till 6'9

Det krävs en stor man för att gråta, men en större för att skratta åt han!

1 634 Inlägg
9 september 2005
#3
Såg en Mercedes cab i Kinnekulle som jag tyckte hade grymt ljud. Den hade RF slutsteg, 2st RF basar i bagaget, en RF bas i mitten mellan säterna (satt uppochner) och MB Quart 5,25 framsystem, 5,25orna satt i dörrarna.

Är det någon som vet Vilka MB Quart tjejen har i bilen, Det stod "BlingBling" i framrytan.

Numera Saab 9-5 Aero -00

6 851 Inlägg
9 september 2005
#4
andreas_gbg_ skrev:
Såg en Mercedes cab i Kinnekulle som jag tyckte hade grymt ljud. Den hade RF slutsteg, 2st RF basar i bagaget, en RF bas i mitten mellan säterna (satt uppochner) och MB Quart 5,25 framsystem, 5,25orna satt i dörrarna.

Är det någon som vet Vilka MB Quart tjejen har i bilen, Det stod "BlingBling" i framrytan.

Hehe, Det är Caruna här inne på forumet som har den bilen..
http://www.garaget.org/?car=4953


6 851 Inlägg
9 september 2005
#5
amazon_jonsson skrev:
tjenare. är det nån som har byggt ljud i en cab som kan hjälpa mig hur jag ska göra?
vill ju få bra ljud även när cabben är nere och det är ju inte det lättaste tyvärr.
mvh jonsson

PS: Vad vill du uppnå i ditt ljud bygge? Ska det spela högt eller ska det låta väldigt rent och snyggt?


1 634 Inlägg
10 september 2005
#6
Tiaz skrev:
andreas_gbg_ skrev:
Såg en Mercedes cab i Kinnekulle som jag tyckte hade grymt ljud. Den hade RF slutsteg, 2st RF basar i bagaget, en RF bas i mitten mellan säterna (satt uppochner) och MB Quart 5,25 framsystem, 5,25orna satt i dörrarna.

Är det någon som vet Vilka MB Quart tjejen har i bilen, Det stod "BlingBling" i framrytan.

Hehe, Det är Caruna här inne på forumet som har den bilen..
http://www.garaget.org/?car=4953

HaHaHa. Fan va lustigt. Ett sjukt fint ljudbyge var det iaf. Enkelt men lät bra som attans tyckte jag, skall nog pm:a om framsystemet, vart sugen på att testa det i min bil. hmm, lär säket kosta alldeles för mycket, med tanke på bilen hon har så finns det nog pengar att tillgå tongue

Tack Tiaz!! btw, har du lyssnat på bilen? Har du samma uppfattning som jag med otränat öra? Jag gillade framsystemet skarpt, dock så hörde jag väl bara 1-2 låtar så det kanske är för lite för att få en klar uppfattning.
Mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00

6 851 Inlägg
10 september 2005
#7
andreas_gbg_ skrev:
Tiaz skrev:
andreas_gbg_ skrev:
Såg en Mercedes cab i Kinnekulle som jag tyckte hade grymt ljud. Den hade RF slutsteg, 2st RF basar i bagaget, en RF bas i mitten mellan säterna (satt uppochner) och MB Quart 5,25 framsystem, 5,25orna satt i dörrarna.

Är det någon som vet Vilka MB Quart tjejen har i bilen, Det stod "BlingBling" i framrytan.

Hehe, Det är Caruna här inne på forumet som har den bilen..
http://www.garaget.org/?car=4953

HaHaHa. Fan va lustigt. Ett sjukt fint ljudbyge var det iaf. Enkelt men lät bra som attans tyckte jag, skall nog pm:a om framsystemet, vart sugen på att testa det i min bil. hmm, lär säket kosta alldeles för mycket, med tanke på bilen hon har så finns det nog pengar att tillgå tongue

Tack Tiaz!! btw, har du lyssnat på bilen? Har du samma uppfattning som jag med otränat öra? Jag gillade framsystemet skarpt, dock så hörde jag väl bara 1-2 låtar så det kanske är för lite för att få en klar uppfattning.
Mvh Andreas

Hehe, jo jag har lyssnat på det. mina öron är kanske inte riktigt så otränade wink iaf.(var där när det byggdes).
Enligt mej så är själva ljudet ganska klart, men jag saknar en del dynamik m.m..
Bygget är gjort för show och det har de lyckats ganska ok. med..
Att få bra dynamik och riktigt "tryck" är svårt i en cab då den har taket fält.


362 Inlägg
11 september 2005
Trådstartare
#8
Tiaz skrev:
amazon_jonsson skrev:
tjenare. är det nån som har byggt ljud i en cab som kan hjälpa mig hur jag ska göra?
vill ju få bra ljud även när cabben är nere och det är ju inte det lättaste tyvärr.
mvh jonsson

PS: Vad vill du uppnå i ditt ljud bygge? Ska det spela högt eller ska det låta väldigt rent och snyggt?

det ska väl gå att spela hyffsat högt men ändå låta bra. det går ju bygga så att det spelar bra med cabben uppe men när man fäller den blir det ju alltid kasst tyvärr...

Med ett hyffsat järnrör kan man slå världen med häpnad!

6 851 Inlägg
15 september 2005
#9
>Testa på att bygg  sluten baslåda under hadskfacket..då kommer du antagligen få ganska så bra bas även med cabben nere.


719 Inlägg
17 september 2005
#10
Finns inga speciella element för cabar va ja vet. Är ju bara så att du tappar väldigt mkt ljud när caben är nere samma sak som när man kör med öppen ruta!

Fast du bör väl köpa grejer av bättre kvalite som kan spela högt och låta bra.

Handlar ju bara om att du behöver spela betydligt högre med caben nere som uppe för att uppnå samma "känsla"

live free, die young.


Sök