2130
Sök

Världens mest övesrskattade bil?

410 Inlägg
31 maj 2007
AirOne skrev:
hanomag skrev:
volvo 740 är överskattad!

...frågar är varför just Volvo 740 är överskattad?
Enkelt att bara sprätta ur sig det...men då vill man ju veta varför?
Och Volvo över huvudtaget? Varför?

många gånger man hör folk med volvo som skryter väldigt mycket om dom osv, endel får dom att framstå som världens bästa bilar. bara min åsikt dock. volvo 740 är en väldigt pålitlig bil men den är inte spec mycket att skryta med, relativt slöa, inte jätte vackra men visst det är en mycket bra bil.

Copyright @ Rybbs Production

Saaboholic
3 129 Inlägg
31 maj 2007
Bostrom skrev:
Reichte86 skrev:
nå vad tycker ni är Världens mest övesrskattade bil?
vore kul att höra lite! Själv tycker jag calibra!

Saab och Volvo. Sossecontainers som e kraftigt tråkiga. lol

då kan ju du visa en saab som ser ut som en container?

volvo är kartong formade iallafall de äldre men inte fan är saab kartong format iallafall!

"Liberty of thought is the life of the soul"

Saaboholic
3 129 Inlägg
31 maj 2007
Team-Adolfsson skrev:
alla skriver M3 kan hålla med om att M3 E36 är överskattad men E30 det finns inga många fina M3 E30 kvar men E36an ser man ju överallt

men den mest överskattade bilen är ju volvo och saab även vissa japs och calibra
sen fård sierra ser man nästan varje dag och dom tycker ju att coshworth är den bästa och värsta bilen som finns (många av dom ) andra inte men så tycker jag

Vad är överskattat med saab?

Saaboholic
3 129 Inlägg
31 maj 2007
evilmaster skrev:
SAAB och Volvo ägares snack om sina bilar gör dem väldigt överskattade tycker jag.

Skulle fan inte förvåna mig om nån säger att bilarna kan trolla fram kaniner ur hattar och drar 1 liter mjölk per mil heller. Och sen går dom ju aldrig sönder heller, right?
Det verkar minst sagt som om bilarna har LSD i ratten, för så fort man köpt en av de bilarna så blir folkets verklighet helt förvrängd. wink

Det är ju okej att tycka om "sitt märke", men tyvärr så är SAAB/Volvo ägare nog fan de mest trångsynta av alla!

Förlåt om du känner dig påhoppad nu tongue Jag har själv haft en 264 GLE, och jag älskade den över allt annat!

Måste bara kommentera ur saab perspektiv.
Jag är saab ägare som synes, jag gillar saab osv men jag har då fan inget emot att erkänna att dessa bilar krånglar då och då som alla andra bilar gör förr eller senare.

Dock tycker jag det är sjukt löjligt oavsett vilket bilmärke man väljer att åka runt och dissa alla andra bara för att man är besatt av sitt eget, som på dvs utställningar då EXEMPELVIS en volvo eller bmw ägare bara kollar på dessa bilar och snackar så mycket om dom att man tror man hamnat i ett lexikon för skitsnack.

Vad jag menar är att man måste se till vad alla bilmärken har som är bra, alla har sina fel och brister precis som människor, men många har även riktigt bra saker.

Mest överskattade bil?
Civic, ferrari, bmw.

civic, bmw- åk till trollhättan och prata med någon som har någon av dessa som är lätt stylad inte för att dra alla över en kam men generellt sätt så tror de flesta av dessa ägare att dom är så jävla tuffa att dom är bättre än alla andra osv, iallafall bmw förarna som tror att en dyrare bil ger dem rätt att köra som dom vill (gäller även ferrari).

Det är sällan och ytterst sällan man möter än förare av en dyrare bil som ferrari, bmw, merca etc som faktiskt har fattat att även äldre billiga bilar har förkörs rätt under högerregeln och att det faktiskt inte är en diss mot deras status att man då tar sig rätten att köra iväg.

Civic- en stor jävla ljuddämpare så tror dom att dom är kungen i stan- så är det iallafall bland de flesta här, lägg på en stor baslåda utan något mer än just en hög jävla bas som inte spelar rent så är det fulländat.

Har inget emot bilarna i sig, civic v-tech osv är en riktigt rolig bil att köra, bmw har snygga bilar och ferrari är riktigt snygg att kolla på men jag ser det någonstans som att det ofta är fel slags folk som kör dom. Folk köper de för att vinna status en s.k "***-förlängare" istället för att köpa bilen efter dess egenskaper osv.

Som sagt, ingen här behöver ta åt sig om ni själva inte vet med er att ni tror att ni är gudar överallt jämnt och ständigt. OCH som jag påpekat tidigare, har inget emot bilarna i sig det är personerna som kör dom det oftast är fel på (i deras attityd jämtemot andra).

Volvo 240,740= överskattat eftersom att alla verkar tro att dom aldrig krånglar, nä inte volvo inte det är bara saab som har rasande växellådor och problem med tändkasetter osv, men vilvi har inte problem med något? yeah right. Många volvo-ägare är så insnöade att de vägrar kolla åt låt säga en saab.

Jag som kör saab osv kan mycket väl säga att jag tycker att en volvo är snygg (dock inte ovan nämnda modeller då dessa har sjukt fult stuk) MEN jag kan säga även om modellen är ful så syns det om en bil är VÄLVÅRDAD eller inte vilket jag anser visar på ett intresse för att bevara sin bil i fint skick oavsett modell osv.

/Over and out.

Gubbe
52 Inlägg
31 maj 2007
Rojpen skrev:
Första frågan är ju varför Mclaren F1 och zondan skulle vara överskattad?

nja altså frågan är ju vilken bil men tycker är mest överskattad, typ en bil som folk tycker är skit häftig men kanske inte är så häftig ändå, är den uppfatningen jag fått.
så igentligen kan du tycka att en Ford fiesta är överskattad tex...

Överskattad, som jag skrev, för priset. 6-10 miljoner kronor för en bil borde ge prestanda som en månraket om man jämför med t.ex. en bil för 600.000 som prestandamässigt ligger lika. Jag skrev även att image är en helt annan sak. Iofs. tycker inte jag att 10 miljoner för en F1:a inte är skäligt...den imagen har nog ingen bil. Allt enligt mitt tycke iaf.smile

Mazda MPS
Music

375 Inlägg
31 maj 2007
Vilken bil i 600 000kr klassen är jämförbar med en bil i 6-10 milj klassen? Och angående volvo, jag tror inte att många skryter om gamla volvo för att dom skulle vara snabba och snygga. lol Det handlar nog mest om att det är hållbara och billiga bilar. Visst ingen bil är helt problemfri, men vissa är bättre och andra sämre.
Senast redigerat av aenfors (31 maj 2007)

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
31 maj 2007
aenfors skrev:
Vilken bil i 600 000kr klassen är jämförbar med en bil i 6-10 milj klassen? Och angående volvo, jag tror inte att många skryter om gamla volvo för att dom skulle vara snabba och snygga. lol Det handlar nog mest om att det är hållbara och billiga bilar. Visst ingen bil är helt problemfri, men vissa är bättre och andra sämre.

ska jag vara ärlig så tycker inte jag att volvo har speciellt bra kvalitet som alla säger... dom bara jävlas för mig men visst jag kanske har haft otur med dom men det ger endå en uppfattning och därför är jag inte så pigg på att ha en volvo längre tongue

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Biltokig
870 Inlägg
31 maj 2007
JohanW skrev:
På vilket sätt pratar vi överskattat förrästen, prestanda? image? andra saker?

ÖVERSKATTAT = IMAGE!

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.

Gubbe
52 Inlägg
31 maj 2007
aenfors skrev:
Vilken bil i 600 000kr klassen är jämförbar med en bil i 6-10 milj klassen?.

McLaren:
Power  627 bhp / 468 KW @ 7500 rpm 
Torque  617 Nm / 455 ft lbs @ 4000 rpm 
BHP/Liter 103 bhp / liter 
Power to weight ratio  0.55 bhp / kg 
Top Speed  386 km/h / 240 mph 
0-60 mph Acceleration  3.2 s 

Caterham Superlight R400
Power  210 bhp / 157 KW @ 7600 rpm 
Torque  203 Nm / 150 ft lbs @ 6300 rpm 
BHP/Liter 105 bhp / liter 
Power to weight ratio  0.4 bhp / kg 
Top Speed  225 km/h / 140 mph  (Denna är sämre, men hur ofta kör man 386km/h..)
0-60 mph Acceleration  3.8 s  (Försummbar)

KTM X-Bow
Power  220 bhp / 164 KW 
Torque  N/A 
BHP/Liter 110 bhp / liter 
Power to weight ratio  0.31 bhp / kg 
Top Speed  N/A 
0-60 mph Acceleration  4.0 s 

Lotus Exige S
Power  218 bhp / 163 KW @ 7800 rpm 
Torque  215 Nm / 159 ft lbs @ 5500 rpm 
BHP/Liter 121 bhp / liter 
Power to weight ratio  0.23 bhp / kg 
Top Speed  238 km/h / 148 mph 
0-60 mph Acceleration  4.1 s  (Nu börjar det gå långsamt här...)

Det var bara ett litet axplock på bilar med "liknande" prestanda.
Sen kan man ju köpa sig en ännu billigare bil och knuffa i mer hk för överblivna pengar om man nu vill det.

Det går i många hk för 10 miljoner....wink

Mazda MPS
Music

2 201 Inlägg
31 maj 2007
hedley skrev:
evilmaster skrev:
SAAB och Volvo ägares snack om sina bilar gör dem väldigt överskattade tycker jag.

Skulle fan inte förvåna mig om nån säger att bilarna kan trolla fram kaniner ur hattar och drar 1 liter mjölk per mil heller. Och sen går dom ju aldrig sönder heller, right?
Det verkar minst sagt som om bilarna har LSD i ratten, för så fort man köpt en av de bilarna så blir folkets verklighet helt förvrängd. wink

Det är ju okej att tycka om "sitt märke", men tyvärr så är SAAB/Volvo ägare nog fan de mest trångsynta av alla!

Förlåt om du känner dig påhoppad nu tongue Jag har själv haft en 264 GLE, och jag älskade den över allt annat!

Jag är saab ägare som synes, jag gillar saab osv men jag har då fan inget emot att erkänna att dessa bilar krånglar då och då som alla andra bilar gör förr eller senare.

Dock tycker jag det är sjukt löjligt oavsett vilket bilmärke man väljer att åka runt och dissa alla andra bara för att man är besatt av sitt eget, som på dvs utställningar då EXEMPELVIS en volvo eller bmw ägare bara kollar på dessa bilar och snackar så mycket om dom att man tror man hamnat i ett lexikon för skitsnack.

Vad jag menar är att man måste se till vad alla bilmärken har som är bra, alla har sina fel och brister precis som människor, men många har även riktigt bra saker.

Mest överskattade bil?
Civic, ferrari, bmw.

civic, bmw- åk till trollhättan och prata med någon som har någon av dessa som är lätt stylad inte för att dra alla över en kam men generellt sätt så tror de flesta av dessa ägare att dom är så jävla tuffa att dom är bättre än alla andra osv, iallafall bmw förarna som tror att en dyrare bil ger dem rätt att köra som dom vill (gäller även ferrari).

Det är sällan och ytterst sällan man möter än förare av en dyrare bil som ferrari, bmw, merca etc som faktiskt har fattat att även äldre billiga bilar har förkörs rätt under högerregeln och att det faktiskt inte är en diss mot deras status att man då tar sig rätten att köra iväg.

Civic- en stor jävla ljuddämpare så tror dom att dom är kungen i stan- så är det iallafall bland de flesta här, lägg på en stor baslåda utan något mer än just en hög jävla bas som inte spelar rent så är det fulländat.

Har inget emot bilarna i sig, civic v-tech osv är en riktigt rolig bil att köra, bmw har snygga bilar och ferrari är riktigt snygg att kolla på men jag ser det någonstans som att det ofta är fel slags folk som kör dom. Folk köper de för att vinna status en s.k "***-förlängare" istället för att köpa bilen efter dess egenskaper osv.

Som sagt, ingen här behöver ta åt sig om ni själva inte vet med er att ni tror att ni är gudar överallt jämnt och ständigt. OCH som jag påpekat tidigare, har inget emot bilarna i sig det är personerna som kör dom det oftast är fel på (i deras attityd jämtemot andra).

Volvo 240,740= överskattat eftersom att alla verkar tro att dom aldrig krånglar, nä inte volvo inte det är bara saab som har rasande växellådor och problem med tändkasetter osv, men vilvi har inte problem med något? yeah right. Många volvo-ägare är så insnöade att de vägrar kolla åt låt säga en saab.

Jag som kör saab osv kan mycket väl säga att jag tycker att en volvo är snygg (dock inte ovan nämnda modeller då dessa har sjukt fult stuk) MEN jag kan säga även om modellen är ful så syns det om en bil är VÄLVÅRDAD eller inte vilket jag anser visar på ett intresse för att bevara sin bil i fint skick oavsett modell osv.

/Over and out.

jag håller med dig, att man kan tycka om sitt märke, men inte behöver vara så trångsynt. jag kan mycket väl titta på volvo, saab, bmw mm, har kommeterat många här o gett bra betyg smile   

sen ljuddämparen, nja, inte direkt stor. vill snarare säga liten, den är ju inte ens hälften så stor         haha

Saaboholic
3 129 Inlägg
31 maj 2007
peter_1976 skrev:
hedley skrev:
evilmaster skrev:

Mest överskattade bil?
Civic, ferrari, bmw.

/Over and out.

jag håller med dig, att man kan tycka om sitt märke, men inte behöver vara så trångsynt. jag kan mycket väl titta på volvo, saab, bmw mm, har kommeterat många här o gett bra betyg smile   

sen ljuddämparen, nja, inte direkt stor. vill snarare säga liten, den är ju inte ens hälften så stor         haha

haha menade mer att de köper en stor jävla japsdämpare och slänger dit och sen efter det tror dom har fetaste bilen i stan wink annars är dom inte direkt stora nej haha big_smile

2 201 Inlägg
31 maj 2007
tuffast i stan vet jag inte. man e ju inte mer tuff än man gör sig smile
men alla volvo raggare mm köper ju oxå japsdämpare  haha
alla sätter på en japs på sina bilar, varför? det passar inte på tex en 740.

back to topic. tex bmw ägare tror att dom äger vägarna
egentligen är det inte bilarnas fel, det är ju ägarna som tror att sin bmw eller volvo är bäst, som gör att det blir överskattat. volvo är bra bilar, vare sig man vill eller inte.
men varför vara så trångsynt?

Saaboholic
3 129 Inlägg
31 maj 2007
peter_1976 skrev:
tuffast i stan vet jag inte. man e ju inte mer tuff än man gör sig smile
men alla volvo raggare mm köper ju oxå japsdämpare  haha
alla sätter på en japs på sina bilar, varför? det passar inte på tex en 740.

back to topic. tex bmw ägare tror att dom äger vägarna
egentligen är det inte bilarnas fel, det är ju ägarna som tror att sin bmw eller volvo är bäst, som gör att det blir överskattat. volvo är bra bilar, vare sig man vill eller inte.
men varför vara så trångsynt?

Just det jag menar som jag skrev i mitt långa inlägg.

Jag ska själv ha en mindre japs dämpare på min men jag kör inte hel orginal bil med stor ljuddämpare och tror mig vara någon översittare etc..mer det jag syftade på.

och det om bmw har du helt rätt i.

orginal är för gubbjävlar
296 Inlägg
31 maj 2007
den mest överskattade bil är nog alla med turbo i alla fal...

hellre pallbocks kung än trailer queen

7 120 Inlägg
31 maj 2007
-ROSEN- skrev:
Aerodynamik skrev:
E30 och E36 pratar jag om smile

Kan du förklara de där lite vad som e så överskattat med dom?? 

E30 M3--är enligt mig en av de fetaste bmw gjort...mena hur många hade ställbart chassie 88-89?? knappast någon japs bil ialla fall...

Ja tycker japanska bilar!!!

E30 är väl en snygg bil, men med sina 195 sug-hästar är den inte så mycket för världen.
Sen E36 är alldeles för dyr, med tanke på prestandan och utseendet(!)

Ni som säger att Skyline är överskattat är nog dumma i huvudet, chassit i en Skyline GT-R kan ta 1500+hk, och RB26 klarar cirka 700-800hk utan att behöva röra den inuti.

Hur fan kan ni tycka att det är överskattat? Nämn EN bil med samma kapacitet, utseende och prisvärdhet som till exempel R32 GT-R.

"the real jerk"
301 Inlägg
31 maj 2007
volvo är nog lite överskattat inget ont om dom men dom är ju inte säkrare än saab däremot har dom bättre rykte generellt

as long as mankind has existed she has yearned to fly. when she had conquerd the sky she realised she wanted to go fast and in stil, thus creating saab !!!

VVS-Montör
231 Inlägg
31 maj 2007
Aerodynamik skrev:
-ROSEN- skrev:
Aerodynamik skrev:
E30 och E36 pratar jag om smile

Kan du förklara de där lite vad som e så överskattat med dom?? 

E30 M3--är enligt mig en av de fetaste bmw gjort...mena hur många hade ställbart chassie 88-89?? knappast någon japs bil ialla fall...

Ja tycker japanska bilar!!!

E30 är väl en snygg bil, men med sina 195 sug-hästar är den inte så mycket för världen.

Ni som säger att Skyline är överskattat är nog dumma i huvudet, chassit i en Skyline GT-R kan ta 1500+hk, och RB26 klarar cirka 700-800hk utan att behöva röra den inuti.

Hur fan kan ni tycka att det är överskattat? Nämn EN bil med samma kapacitet, utseende och prisvärdhet som till exempel R32 GT-R.

Jag håller med dig helt och hållet! Överskattad är den ju inte, men duktigt mytomspunnen och DUKTIGT ÖVERDIMENSIONERAD!!! Byggd för trimm med andra ord! Samma med Supra och NSX! Men vi pratar väll om överskattade bilar, det är ju en helt annan sak! Jag känner flera stycken som överskattar volvo! Det är så jävla bra, säkrare bil finns inte snygg och allt ect... ect... yea right! Öppna huven på en v50, och en ford! Samma skit ligger där under huven! Bara att det står respektive märke... men till sånna som överskattar sina bilar.... Lev i din egen dröm värld... för fan! Har fått höra detta om volvo så jävla länge nu! Köp en redig bil... köp en volvo! Yeha right, trött på det nu! Har växt upp med volvo tyvärr :p, tills farsan fattade att der var en skit bil! Sista volvo han köpte var en helt ny v70 2.5T första moddellen (snyggaste mod som volvo gjort), han la ner 35000 tusen på fanskapet sammanlagt... och det var inte styling eller nåt sånt! Så fråga han nu om en volvo... han säger far dit pepparn växer! Jävla skit bil! Jag har ju mä haft en volvo för mycket! Aldrig mer kan jag säg! Jorden kretsar inte kring volvo! Ta inte illa upp nu ni som kör volvo jag drar inte alla över en kant! Bara dom jag känner som gör så här! Hela min flickväns släkt kör volvo, får höra detta detta om det jag skrev innan väldigt mycket! Så den mest överskattade bilen entligt mig är ju volvo! Till en annan sak nu, underskattade bilar, Saab Opel och japs bilar! Varför Saab? Varför Opel? Varför japs? Jag kan ju säg till dom som underskattar opel, att den rostar och si och så ja det var för 20 år sen fatta det! Alla bilar rostar förr eller senare om man inte sköter dom!... Rostar det gör volvo mä! Fortfarande :p har sett en massa 850 och 940.... men framför allt en och annan v40 som är helt upprostade, och dom påstås vara galvade.... jaja.. visst! Galvat rostar ju mä! Det betyder inte Rostfritt! Nu tänker jag på min flickväns släkt som håller på med oss och våra bilar om det som jag skrev längre upp! Vi älskar våra bilar i den här familjen! jaja nu har jag fått skriva av mig iallafall! Känns mycket bättre nu! Hoppas jag inte tråkat ut er nu! :9 Ännu en gång, inget personligt eller nåt annat, detta är bara hur jag har växt upp, och hur min flickväns släkt och andra som jag känner som kör just volvo.... Ha de kör lugnt!

Stolt Pappa till sonen Lias och dottern Melicia!! :9
Life`s a bitch then you die! So fuck the world and take a ride! :9

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
31 maj 2007
Aerodynamik skrev:

Ingen aning eftersom jag inte har så stor koll på trimning. Men nämn EN bil som rostar lika mycket som en japanare då! Det ända jag kan komma på är väl opel.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

7 120 Inlägg
31 maj 2007
Mäki skrev:
Aerodynamik skrev:

Ingen aning eftersom jag inte har så stor koll på trimning. Men nämn EN bil som rostar lika mycket som en japanare då! Det ända jag kan komma på är väl opel.

Vem fan kör Skyline eller Supra på vintern? neutral
Dem är inte byggda för det.

terazzi
31 maj 2007
BMW M3 och Volvo 740/240TIC?
BMW M3 E36, alla kör den och hur mkt ger den? visst den duger säkert lixom, men den är ju så hiskligt överskattad så det inte finns!! Och sen ska vi inte tala om hur BMW ägarna är heller,tror dem är bäst o vackrast o dylikt.. orka lixom.. o volvo ägare är detsamma.. tror bilen aldrig kan paja mm.. alltså jag erkänner,tycker inte alls om bmw.. o kassa bilar e det väl inte, men överskattade är dem så som alla andra redan sagt smile

ska tilläggas att ALLA inte ska ta åt sig, min erfarenhet av detta iaf..

Sök