2715
Sök

Världens mest UNDERSKATTADE bil?

375 Inlägg
31 maj 2007
Håller helt med om japanska bilar! Farsan har en toyota landcruiser som han kört 30 000 mil nu. Enda som är gjort är avgassystemet för ca 1000 mil sen och självklart bromsar ett par gånger. Bilen känns och ser ut som ny. ska tillägga att den inte är speciellt snällt körd, det har gått fort på vägarna och även en del i terrängen. Nackdelen är ju som sagt rosten på dom äldre bilarna, men det gäller ju nästan alla bilar utan galvanisering.

volvoraggare
4 776 Inlägg
31 maj 2007
Mr_Gear skrev:
Rojpen skrev:
en underskattad bild som jag personligen tycker är då iaf Nissan micra dom runt 00-02 där. det är en sån otrligog körglädje på dom dom väger väll typ 8-900kg och ligger på 75hk, visst kanske ingen racing bil men efter en grusväg så är det rena drömmen:) jag nominerar en Micra jag:D

Min morbror krockade med en sån på en parkering en gång, i LÅG fart - han krockade med en ford scorpio... scorpion fick en liten buckla på kofångaren, knappt synlig om man inte kollade noga - micran trycktes halva fronten in och hela framvagnen blev skev... snacka om kvalitet wink

dom är ju gjorde av återvunnen metal så det är ju inte så konstigt

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

volvoraggare
4 776 Inlägg
31 maj 2007
wv transport diesel har vi också tar sig fram  nå grymt bra hehe men slöa som bara den

2 230 Inlägg
31 maj 2007
ironhead skrev:
Mr_Gear skrev:
Rojpen skrev:
en underskattad bild som jag personligen tycker är då iaf Nissan micra dom runt 00-02 där. det är en sån otrligog körglädje på dom dom väger väll typ 8-900kg och ligger på 75hk, visst kanske ingen racing bil men efter en grusväg så är det rena drömmen:) jag nominerar en Micra jag:D

Min morbror krockade med en sån på en parkering en gång, i LÅG fart - han krockade med en ford scorpio... scorpion fick en liten buckla på kofångaren, knappt synlig om man inte kollade noga - micran trycktes halva fronten in och hela framvagnen blev skev... snacka om kvalitet wink

jaja, men nu snackade vi ju inte om säkerthert:) jo jag vet dom är inte spec säker är som att köra en konserv burk men dom är roliga som fan:D och billiga där på;)

så kan det vara då det inte blev som det skulle

volvoraggare
4 776 Inlägg
31 maj 2007
Rojpen skrev:
ironhead skrev:
Mr_Gear skrev:

jaja, men nu snackade vi ju inte om säkerthert:) jo jag vet dom är inte spec säker är som att köra en konserv burk men dom är roliga som fan:D och billiga där på;)

i så fall än äldre micra dom är kuliga

Knegare
718 Inlägg
1 juni 2007
En bil som många "coola" snubbar som kör porschar och ferraris skrattar åt är ju Audi urquattro.. Dock är den kanske itne så jätte underskattad med tanke på att den inte finns i så otroligt många exemplar längre..

En vanlig bil är nog Audi 100. Skön bil, bränslesnål, stort utrymme både för människor och last.

William 2009-02-20

51 Inlägg
1 juni 2007
porsche 944 turbo! klart potent bil.... som många underskattar

1 228 Inlägg
1 juni 2007
dusty skrev:
peter_1976 skrev:
japanska bilar överhuvudtaget. när folk tänker på dom så tänker dom på hur bilarna var på 80 talet. vilket dom inte är idag

håller med dig smile minns min toyota starlet 85 den gick och gick och gick big_smile

Toyota Starlet är en kanonbil, körde min mellan Stockholm och sundsvall på 18 liter! Det är bra bränsleekonomi! Sen att det är en skokartong man åker i är ju en annan sak.

En bil jag skulle vilja nominera är Saab 96, rallybil i generna, kanske inte vackra, men lätttrimmade och med trim på så är de kusligt snabba! Nya A-klassen har förresten Saab 96 bakaxel. Bara så ni vet.
Senast redigerat av master_lars (1 juni 2007)

2 123 Inlägg
1 juni 2007
M1cha skrev:
M3 E36 3,2 helt klart. Går som ett skott!

Den är väl inte underskattat, snarare överskattat enligt min mening.
En underskattat bil är helt klart de gamla Lexus modellerna, ser inte mkt ut för världen utifrån men insidan är som en dröm och motorerna är det nog inget fel på heller då dom flesta har en V8 ruvandes under huven : )

266 Inlägg
2 juni 2007
Alpina
Civic v-tec
Toyota prius aka värld räddaren!!(skämt) ingen räddar världen för att de köper en prius!!

mvh niclas

645 Inlägg
2 juni 2007
nicke_b2 skrev:
Toyota prius aka värld räddaren!!(skämt) ingen räddar världen för att de köper en prius!!

mvh niclas

Ganska dumt sagt. Visst den räddar inte världen men den hjälper lite mer än din R32 iaf.

2 014 Inlägg
2 juni 2007
De flesta, och framförallt de äldre, av Alpinas modeller är underskattade enligt min personliga erfarenhet. Många vet inte att de ens existerar, och ännu fler vet inte vad de går för... Det har nog mycket att göra med BMW's utseende och de diskreta förädlingarna som syns mindre på utsidan än de känns i motor och väghållning.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

terazzi
2 juni 2007
Saab 93 aero ;D
205 hk orginal.. och så lätt trimmade med wink
min kompis har 270 kusar i sen 93 aero och drog idag en Supra wink ehh va fan,supran är iaf överskattad ^^

TVT Member
377 Inlägg
2 juni 2007
scirocco8v skrev:
porsche 944 turbo! klart potent bil.... som många underskattar

Det håller ja med om... måste lätt vara den mest underskattade Porschen! Det är nog sjukt mycket G-krafter för pengarna! Sen iövrigt som många säger så är japanska bilar överlag underskattade... t.ex äldre Civic V-tec!

266 Inlägg
8 juli 2007
M1cha skrev:
nicke_b2 skrev:

mvh niclas

Ganska dumt sagt. Visst den räddar inte världen men den hjälper lite mer än din R32 iaf.

Och?? vem bryr sig?? jag bryr mig då rakt inte! det e ju de idisslande jävlarna till kossor som släpper ut mest koldioxid kom de fram till i veckan!!

7 120 Inlägg
8 juli 2007
Japanska bilar, där jag bor är det många som tror att alla japanska bilar är skit som inte har någon kvalité eller vettig motor. Japanska sportbilar finns inte enligt dem.
Well, you just wait and see lol

168 Inlägg
8 juli 2007
Aerodynamik skrev:
Japanska bilar, där jag bor är det många som tror att alla japanska bilar är skit som inte har någon kvalité eller vettig motor. Japanska sportbilar finns inte enligt dem.

Them bastards! :>

Mest underskattade bilen prestandamässigt är tamefan en Subaru Impreza Wagon. smile

En japansk bil går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
8 juli 2007
Aerodynamik skrev:

japanska motorer brukar ju vara mkt tåliga, så dålig kvalitet är det då inte smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Rallykalle och kabeltattare
422 Inlägg
8 juli 2007
Saab 9000Turbo, sega i starten men sen piskar de allt.

Sök